Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

pauline1 schreef:hallo,nou ik heb dit dus nagevraagd bij een jury die met het antwoord kwam dat als je een volte rijd,deze van axa,deze begint bij de a,en vanaf dan moet je hem ook heel duidelijk rond rijden.dus vanaf de a NIET meer door de hoek rijden en een paar enkele passen de hoefslag raken werd mij gezegd.en ik moet zegge dat sinds ik dat doe mn punten omhoog gaan.vooral bij de oefening met die 2 halve voltes is dit heeel erg belangrijk! ik hoop dat jullie er wat aan hebbe
noekiejj schreef:Mandy had laatst commentaar dat ze de hoeken door reed en dat dit niet moest! Dus neem ik aan dat je de hoeken afsnijd en idd het is a-x-a grote volte dus je raakt alleen die 'letters'
noekiejj schreef:bay bay swaai swaai dvd!
mss zie je het niet goed op de dvd?
superwoman schreef:noekiejj schreef:bay bay swaai swaai dvd!
mss zie je het niet goed op de dvd?
Heb je 'm zelf niet gezien?
KarinvdM schreef:Ik geef aftrek als je een volte door de hoeken rijdt, dat is namelijk geen volte.
KarinRimaire schreef:Er staan ook hele duidelijke afbeeldingen in het proevenboekje
Alanta schreef:KarinvdM schreef:Ik geef aftrek als je een volte door de hoeken rijdt, dat is namelijk geen volte.
Ik dus ook! 9 van de 10 ruiters/amazones die ik in de ring krijg en die bijvoorbeeld een volte C-X-C moeten draaien, volgen gewoon de hoeslag, gaan bij E afwenden, bij B op de linkerhand en dan denken ze dat een volte gereden hebben, dat is dus geen volte en deze is niet rond!
oosterhoff schreef:Dan is het voor jou toch moeilijker dan je zelf denkt. Ook jou volte is dus niet rond. Als je volte rond is dan raak je de F en de K niet! Die liggen namelijk niet op 10 meter uit de hoek. Dat is de plek waar je de hoefslag moet raken. als je bij de F en de K al (of nog steeds) op de hoefslag zit dan rijd je of een ovaal of een ei. Je moet dus precies tussen de hoek en de E of B de kant raken.
ZO SIMPEL IS HET
Alanta schreef:KarinvdM schreef:Ik geef aftrek als je een volte door de hoeken rijdt, dat is namelijk geen volte.
Ik dus ook! 9 van de 10 ruiters/amazones die ik in de ring krijg en die bijvoorbeeld een volte C-X-C moeten draaien, volgen gewoon de hoeslag, gaan bij E afwenden, bij B op de linkerhand en dan denken ze dat een volte gereden hebben, dat is dus geen volte en deze is niet rond!
Alanta schreef:Nou het is bij lang iedereen echt niet duidelijk!! Zat vandaag ergens te jureren, een groepje B en een groepje L1, ze moesten toevallig allemaal een volte maken bij C en er was werkelijk niet één die hem rond reed!!!