nieuwe lichting juryleden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laborah

Re: nieuwe lichting juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:39

CGJ12 schreef:

Dovemansoren.........

Als je wilt dat de KNHS iets van de opmerkingen hier opsteekt mag je het wel in lettergrootte 256 doen. En dat kan nu eenmaal niet op bokt....... Haha!

Sinds wanneer kunnen ze lezen dan? En voor Bokt heb je een computer nodig, daar zijn ze nu voor aan het investeren!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:45

Maar laat ik dat maar niet doen want dan word ik nooit meer geselecteerd voor de opleiding.
Ik kan beter posten dat het een fantastische organisatie is en dat het heel knap is wat ze aan opleidingen bieden en dat hoe ze het nu doen fantastisch is... KNHS you go! KNHS rules! Jullie komen er wel!

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:49

Suzanne F. schreef:
Maar laat ik dat maar niet doen want dan word ik nooit meer geselecteerd voor de opleiding.
Ik kan beter posten dat het een fantastische organisatie is en dat het heel knap is wat ze aan opleidingen bieden en dat hoe ze het nu doen fantastisch is... KNHS you go! KNHS rules! Jullie komen er wel!

Of gewoon lekker anoniem je gal spuwen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:12

Dan moet ik mijn profiel leegmaken en mn naam wijzigen. Clown

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:57

Of een exteme makeover, kost wat maar dan heb je ook wat!

Dan je naam nog veranderen en je kan eindelijk aan een echte "jury carriere" gaan denken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:16

laborah schreef:
Of een exteme makeover, kost wat maar dan heb je ook wat!

Dan je naam nog veranderen en je kan eindelijk aan een echte "jury carriere" gaan denken.

Ja zeker het overdenken waard...

(waarom doen we eigenlijk nog zoveel moeite voor de KNHS? Het kost ons geld, verdienen er niks mee, dienen alleen het sportief belang en de bond, worden gewoon afgewezen en we blijven stug doorgaan. Eigenlijk zouden we gewoon schijt moeten hebben aan het KNHS)

Wie kwam met het idee voor een nieuwe bond? Pakken we de lijst met namen die toendestijds gebruikt is voor het protest tegen de regel dat er geen profs meer paarden in de basis mochten starten. Die stappen vast over naar een nieuwe, goed georganiseerde bond. Eigen juryopleidings-programma. Verenigingen op onze hand krijgen en doei doei monopoliepositie KNHS.
Maar ja das gewoon niet te realiseren.

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 07:49

Suzanne F. schreef:
Ja nou dat vind ik wel een punt van discussie eigenlijk.
Je moet als jury kunnen beredeneren wat er beter moet voor een hoger cijfer. Hoe dat dan tot stand moet komen mag je je als jury niet mee bemoeien want de ruiter heeft zn eigen trainer maar de jury moet wel kunnen zien wat er rijtechnisch aan scheelt en wat er anders/beter moet.

Als de ruiter na de proef naar me toekomt geef ik wel mijn mening over hoe ik denk dat het beter kan gaan worden. Maar ik vind dat je als jury tekortschiet als je alleen maar kan beoordelen en niet kan zeggen wat er dan aan verbeterd moet worden.

AMEN Afgod

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:22

Blijft me verbazen welke er iedere keer weer uitgekozen worden voor de jury-cursus. Jury met een rijtechnisch inzicht is vaak ver te zoeken.

Ook nu weer zie je dat er mensen worden gekozen die in een goed blaadje staan bij de kring. Meepraters/lopers, vrienden ....

Nou ja, de knhs doet maar lekker zijn best ik ga me er niet meer druk om maken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:29

Think schreef:
Nou ja, de knhs doet maar lekker zijn best ik ga me er niet meer druk om maken.

Jij wilt zeker volgens jaar een grote kans maken........ Tong uitsteken

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:57

Nou denk het niet!!! Volgens mij wordt het een grote vakantie

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:36

nou moet ik eerlijkshalve( op de opleiding kakken vind ik altijd een mooi onderwerp) dat er tussen al het kaf, hier in het noorden wel een paar hele leuke ruiters jury zijn geworden!
Benny van Es, Jiska van de Akker, Ilona Mens..... Alle 3 i/l juryleden die van mij iedere week achter C mogen zitten!
En er zijn er vast wel meer die ik zo 1,2,3, vergeten ben.

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:44

tuurlijk die zijn er ook zat, gelukkig wel. Maar wees eens eerlijk er zijn er ook veel te veel die daar niet thuis horen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:58

och, al die hossanna juryleden die maar op die 6 of 5 blijven hangen! Durf een 8 te geven en zet daar een 3 of 2 naast als hij niet achterwaarts gaat! maar als progressief wegdraven dan wel mooi van achteruit vertrokken is ,met een paar mooie snelle stappassen? zie dat dan ook....

maar dat is een andere discussie... die wel in stand blijft zolang mensen dat jury papiertje nog kunnen winnen op een bingoavond!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:22

Afbeelding

Een 6 voor de overgang naar stap? Hand op voor houden? Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 17:26

amondi schreef:
nou moet ik eerlijkshalve( op de opleiding kakken vind ik altijd een mooi onderwerp) dat er tussen al het kaf, hier in het noorden wel een paar hele leuke ruiters jury zijn geworden!
Benny van Es, Jiska van de Akker, Ilona Mens..... Alle 3 i/l juryleden die van mij iedere week achter C mogen zitten!
En er zijn er vast wel meer die ik zo 1,2,3, vergeten ben.

Dan mogen jullie daar in het noorden in jullie handjes knijpen, hier in Brabant schieten de tranen je af en toe in de broek.

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:41

Hebben jullie dat stukje gelezen in de paardenkrant. Jonge vrouw meerdere paarden naar het z gereden en rijd nu zz-l. Niet uitgekozen!! En wat zegt de Knhs/Regio ...........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:53

Think schreef:
Hebben jullie dat stukje gelezen in de paardenkrant. Jonge vrouw meerdere paarden naar het z gereden en rijd nu zz-l. Niet uitgekozen!! En wat zegt de Knhs/Regio ...........

Ik snap nog steeds niet dat de KNHS in Ermelo nog steeds zoveel "macht" durft te delegeren naar de regio's. Dat past helemaal niet in de "opslok-theorie" van de almachtige KNHS..... Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:49

Ilona is ook niet door voor de Z cursus....te weinig ervaring opgedaan zeker in het opleidingsplatform bij de KNHS.

En als je weet wie er hier de Z af en toe jureren, dan wordt je echt heel triest....

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:15

Think schreef:

Geen idee, want ik heb geen paardenkrant Clown
Maar dat iemand goed kan rijden wil nog niet zeggen dat ze goed kunnen jureren en ook belangrijk:
Tijd hebben om te jureren. Er zaten vorig jaar bij mij op cursus een aantal mensen die nu (zo'n 9 maanden) nog steeds niet gejureerd hebben.
Dan denk ik ook bij mezelf... Rolleyes

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 01:23

Raiza schreef:
Think schreef:

Geen idee, want ik heb geen paardenkrant Clown
Maar dat iemand goed kan rijden wil nog niet zeggen dat ze goed kunnen jureren en ook belangrijk:
Tijd hebben om te jureren. Er zaten vorig jaar bij mij op cursus een aantal mensen die nu (zo'n 9 maanden) nog steeds niet gejureerd hebben.
Dan denk ik ook bij mezelf... Rolleyes

Ook dit is een kwestie van selecteren en aansturen vanuit de KNHS!!!!!!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 23:18

En toen was het stil

Wat en wie zou er iets kunnen veranderen aan deze problematiek?

Ik heb bij veel juryleden gezeten om te schrijven en wat mij echt opviel was dat de oudgediende er echt wel kijk op hadden maar wat traag waren in een hoop zaken en dat de nieuwe jury´s te voorzichtig waren en vaak controlevragen stellen richting de schrijster ( in dit geval).

Ik denk dat er een groot gat zit tussen de ene groep en de andere groep, hoe krijg je dat bijelkaar zodat ze leren en ook een signaalfunctie zullen krijgen/hebben richting de KNHS?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 06:07

Misschien moet je ook even in dit topic kijken:

viewtopic.php?f=95&t=621554

Daar loopt ook een discussie over wie wel en wie niet toegelaten worden.