Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
marloezzke schreef:omdat de meeste mensen rechts zijn en de linkerkant minder ontwikkeld is dan de rechter en dus ook minder sterk is en daarom snel scheef zakt.
nina62 schreef:Elisa2 schreef:Toch moet je het kunnen zien anders kun je nooit een cijfer geven voor het rechtrichten.Als je achter het paard kijkt kun je zien of het zadel op 1 kant hangt ofniet.Als het zadel naar 1 kant toe hangt is het paard dus scheef.Een van de grootste basisfouten,bovendien moet er een cijfer gegeven worden voor Rechtrichten,aanleuning etc.Dan is het wel handig om te weten wat je moet zien.Als het zadel niet scheef hangt en de ruiter wel dan knikt de ruiter in en dat moet je meenemen voor Houding en Zit.Een paar hele belangrijke basis dingen en ik dacht juist dat de nieuwe proeven en bijscholing erop gericht waren om hier meer de aandacht op te vestigen.Begrijp me goed,ik vind het goed dat je er hier naar vraagt omdat het je opvalt en je kennelijk wilt leren.Maar ik vind het eigenlijk schokkend dat een jury lid deze dingen niet weet.
Als een zadel scheef ligt, hoeft het paard niet scheef te zijn. Of een paard scheef is beoordeel ik niet aan de manier hoe het zadel erop ligt, maar dat beoordeel ik oa. in wendingen, voltes, wijken en als ze over de AC lijn lopen. Als de ruiter scheef zit, knikt ie inderdaad in. Dus je hoeft niet geschokt te zijn hoor, dat zie ik heus wel en ik weet het heus wel
. Maar mijn openingsvraag was: HOE komt het dat zoveel ruiters scheef zitten en dan mn. naar links.

Flew schreef:Blijf dit even volgen, ik ben namelijk ook iemand die er echt op moet letten dat ze rechtop zit, zak ook iets naar links.

Dainty_Bess schreef:Wat mij een logische verklaring lijkt is dat ruiters,net als paarden, ook niet altijd een rechte wervelkolom hebben?? als iemands wk(wervelkolom) bijvoorbeel zo is--> ( <--als je recht van achter kijkt zal zijn/haar gewicht meer aan de linkerkant komen waardoor hij ahw naar links zakt. is de wk nou andersom dan is het natuurlijk het tegenovergestelde..
Ik heb er geen literaire bewijzen voor maar het lijkt mij een logische verklaring!
Ben benieuwd hoe jullie dat zien!?

LoveLeandro schreef:Dainty_Bess schreef:Wat mij een logische verklaring lijkt is dat ruiters,net als paarden, ook niet altijd een rechte wervelkolom hebben?? als iemands wk(wervelkolom) bijvoorbeel zo is--> ( <--als je recht van achter kijkt zal zijn/haar gewicht meer aan de linkerkant komen waardoor hij ahw naar links zakt. is de wk nou andersom dan is het natuurlijk het tegenovergestelde..
Ik heb er geen literaire bewijzen voor maar het lijkt mij een logische verklaring!
Ben benieuwd hoe jullie dat zien!?
dat zou trouwens zo kunnen, want de meeste paarden zijn toch rechts? (of juist links?) maar mijn pony is juist het tegenovergestelde en ik knik juist rechts.. (en de meeste ruiters dus links)