Chaps of Laarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

leliadeidre

Re: Chaps of Laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:03

Ik wissel het eigenlijk af, ligt ook erg aan het weer, in de regen rijden met chaps is niet echt een succes heb ik ondervonden Vingers aflikken Maar in de zomer vind ik chaps vaak veel luchtiger. Ehh ik denk niet echt dat ik chaps mooier vind, laarzen zien er wel gewoon strak uit.. terwijl het met chaps af en toe rommelig kan zijn. Bloos

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:17

Ik gebruik ook mijn chaps, voor mijn gevoel heb ik dan veel meer contact met het paard dan met leren laarzen. Vroeger heb ik wel met laarzen gereden en toen had ik inderdaad ook last van het zweetvoeten-plak-probleem. Vorig jaar heb ik op marktplaats een paar (nauwelijks gebruikte) kalfslederen laarzen voor 15 euro gekocht, dat zit toch al wel weer een stuk beter dan rubberlaarzen. Maar chaps vind ik gewoon veel lekkerder rijden, je voelt je veel vrijer.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 13:19

Chaps : Geloof ik best dat je vrijer zit

Nog?:)

basedate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:15

HEejj
Ik gebruik liever chaps,want ze zijn veel makkelijker aan te krijgen. Ik heb namelijk nogal stevige kuiten Tong uitsteken Ik vind het sowiezo handiger, want je kan je jodhpurs (of hoe je het ook schrijft Clown ) ook als stalschoenen gebruiken. Met laarzen vind ik dat altijd wat zonde, want die gebruik ik alleen bij wedstrijden en dan moet ik ze weer helemaal schoonmaken.
Kusje

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:03

Laarzen, daarmee houd ik mijn benen stiller en beter aangesloten.
Bij chaps heb ik de neiging om mijn beter van het paard af te houden en ga ik tijdens het doorzitten en de galop meer heen en weer met mijn been.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:08

Ik heb leren jodphurs met chaps, die heb ik meestal aan tijdens de dressuurtraining Lachen
op buitenritten of op me verzorgpony meestal suede chaps, rubberen laarzen (niet vaak, zitten niet meer zo lekker) of mijn oude leren rijlaarzen.

ik vind leren jodphurs met chaps fijner dan leren rijlaarzen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:09

Chaps. Absoluut. Veel meer bewegingsvrijheid en gevoel.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:12

Leren laarzen van Mountain Horse, die zitten echt super!
Ik rijd af en toe nog wel eens met chaps, maar dat is het toch net niet. Vork

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:38

ik kies voor de chaps! ik heb van de zomer Ariat-schoenen gekocht. na een paar uur in verschillende ruitersportzaken laarzen te hebben gepast, kwamen we tot de coclusie dat laarzen het niet werden. ik kwam echt in al die laarzen echt cm's met mijn hielen omhoog met het lopen. ik heb vrij korte benen en mijn kuiten (niet bijzonder dik) pasten ook niet vooral in. ik had ook altijd moeite gehad met de laarzen uittrekken, soms kreeg ik ze ook niet met een laarzenknecht uit. ik loop ook een stuk lekker op mijn ariat-schoenen Pling

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:41

Persoonlijk ga ik voor (leren) rijlaarzen. Staat toch een stuk netter Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 18:44

nja, het stapt beter, maar is het daarvoor beter om te rijden ? Haha!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:45

Laarzen, maar dan wel leren, sinds ik leren heb vind ik rubber maar flut..

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:49

Ik rij met Leren laarzen Lachen . ook heb ik Chaps, ook van leer, Ik rij nu alleen mijn wedstrijden nog met laarzen Lachen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:05

Ik rijd met jodhpurs en chaps, vroeger reed ik met rubberen gevoerde rijlaarzen. Tong uitsteken

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 21:51

ik rijd eigenlijk zelf met rubberen laarzen Tong uitsteken omdat ik nu even nog veel aankopen moet doen voor m'n paardje enzo Tong uitsteken en ik heb nu echt het geld niet voor leren laarzen.

Maar vandaag zag ik echt geweldige chaps, leer, en als je het over je shoeisel doet, dan was het precies een laars MMM GEWELDIG! Lovers

Suus_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:51

Ik rij nu met laarzen ik kreeg ook meteen te horen dat de ligging van mijn benen veel beter was, en dat ik mijn hakken veel beter mee kon uitdrukken (oke is nou ook nog niet alles maar ja). Ik heb eerst altijd met chaps gereden ik had ook best goede, maar ja nu doe mij maar laarzen!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:54

Leren laarzen Vork Met chaps heb ik nooit gereden en ben ik ook eigenlijk niet van plan Knipoog Vind een leren laars veel mooier staan Ja

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:55

Chaps! Meer bewegingsvrijheid, lekker luchtig in de zomer, en 's winters trek ik een paar skisokken eronder aan en heb ik het warmer dan met mn laarzen.
Alleen zijn rubberlaarzen wel weer handiger schoon te maken en kun je lekker mee door de blubber banjeren.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:57

Ik heb allebei! Als ik naar het duin ga doe ik meestal chaps aan of als ik de hele dag bij de paarden blijf want dan zitten schoenen gewoon makkelijker en voor de les heb ik meestal laarzen aan alleen in de zomer is chaps wel weer lekkerder! Ik vind ze allebei prima Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:58

geen van beiden Haha! ik rij liever gewoon alleen met schoenen Bloos
moet er wel bij zeggen dat als het in de winter erg koud is ik wel chaps aan heb...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:02

leren chaps vind ik lekker rijden ,ik heb nooit leren laarzen gehad maar ik vind van die hard-leren chaps net zo mooi als leren rijlaarzen.
en sinds ik een clubgenootje van haar paard heb zien vallen en de mensen om haar heen haar leren rijlaarzen niet uit konden krijgen vind ik chaps toch een fijner gevoel geven. (dat meisje had uit eindelijk 2 zwaar gekneusde knieën)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:03

Chaps, zeker weten!! Ze zitten veel lekkerder dan laarzen. En ik vind chaps ook veel duurzamer dan laarzen. Laarzen gingen bij mij maar half jaar mee. Chaps heb ik 4 jaar lang kunnen gebruiken, eens in 1 of 2 jaar nieuwe schoenen. (aigle stalschoenen deed ik er onder)

Maar nu rij ik western, gewoon in aigle stalschoenen en spijkerbroek dus chaps niet meer nodig en het is ook nog te klein geworden. (beetje jammer tijdens ponykampen soms *dan ben ik genoodzaakt om laarzen te lenen of ik krijg natte kuiten als het regent Haha! )

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:07

Geen chaps, geen laarzen Haha!

Ik rijd altijd gewoon met Ariats, ben uit m'n laarzen gegroeid en moet nu dus even sparen voor nieuwe Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:10

nou laats had ik dus laarzen aan (leren van iemand anders) en het zat echt rampzalig ik rij altijd met chaps, met laarzen vóel je je paard toch helemaal niet? nou ik niet in ieder geval en rijd verder geen wedstrijden dus dat geeft niet (alhoewel je nu wel met een soort van koker ofzo mag rijden) nee, ik doe wel gewoon chaps

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:36

Maartje1990 schreef:
nou laats had ik dus laarzen aan (leren van iemand anders) en het zat echt rampzalig ik rij altijd met chaps, met laarzen vóel je je paard toch helemaal niet? nou ik niet in ieder geval en rijd verder geen wedstrijden dus dat geeft niet (alhoewel je nu wel met een soort van koker ofzo mag rijden) nee, ik doe wel gewoon chaps

ik denk dat het net is wat je gewend bent... maar ik heb om dezelfde reden ook geen laarzen aan hoor! vind dat ik met schoenen veel lichter hulpen kan geven...