Dan moet je gewoon niet meedoen aan de wedstrijd en het eerst laten genezen. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dan moet je gewoon niet meedoen aan de wedstrijd en het eerst laten genezen. Vonnie84 schreef:Idd, sommige paarden liggen erg snel open.Sommige paarden hoef je echt niet hard te schoppen om ze door te rijden hoor. Ons oude paard had een erg dunne huid. Die had al schuurplekken van z'n hoofdstel. Als je daar een keer in zou moeten porren, omdat ze ergens niet door willen, dan heb je ze zo open hoor.
Het valt ook niet zo op, denk dat mensen het eerder zien als je de hele tijd aan alle kanten zit te prikken en plukken 
DubbelDun schreef:@grandeur: zeker niet zo bedoeld hoor.
!
Urielle schreef:Ik lees hier veel dat mensen zonder sporen moeten gaan rijden op paarden met een dun huidje. Staan jullie er wel bij stil dat sporen in de dressuur vanaf het M1 verplicht zijn?
, maar je kan bv ook alleen op wedstrijd met spoortje rijden en ik bedoelde alleen dat je beter niet met spoortje kan rijden als de huid al kapot is (dat was slechts mijn bescheiden menign
) Urielle schreef:Ik lees hier veel dat mensen zonder sporen moeten gaan rijden op paarden met een dun huidje. Staan jullie er wel bij stil dat sporen in de dressuur vanaf het M1 verplicht zijn?
Urielle schreef:Ik lees hier veel dat mensen zonder sporen moeten gaan rijden op paarden met een dun huidje. Staan jullie er wel bij stil dat sporen in de dressuur vanaf het M1 verplicht zijn?
Wranglerbutt schreef:Staat er werkelijk niets in de regelementen van de KNHS over verwondingen door spoorgebruik?
Tja, en wat verstaat men onder wreedheid? Als een ruiter die zijn paard heeft 'lekgeprikt' verklaard dat het paard zo'n dun huidje heeft en dat hij het niet opzettelijk heeft gedaan, kom je er volgens mij gewoon mee weg....
Ik zit al een tijdje niet meer in het 'engelse' wereldje, maar kan me wel springwedstrijden herinneren waar paarden van een bepaalde deelnemer regelmatig bloedende flanken hadden door de sporen van de ruiter. Tot zover ik weet is hij nooit gediskwalificeerd of uitgesloten van deelname
Maar dat is dus al een tijdje geleden
Als je weet dat je paard een dunne huid heeft, zou je IMO het soort sporen er op aan moeten passen, m.a.w. alleen heel korte/stompe spoortjes gebruiken of misschien wel zonder sporen rijden - wat zeg ik nu??-
bleef met mijn spoor haken. ik heb me heel rot gevoeld, maar kon er zelf niets aan doen. 
Wranglerbutt schreef:Staat er werkelijk niets in de regelementen van de KNHS over verwondingen door spoorgebruik?
Tja, en wat verstaat men onder wreedheid? Als een ruiter die zijn paard heeft 'lekgeprikt' verklaard dat het paard zo'n dun huidje heeft en dat hij het niet opzettelijk heeft gedaan, kom je er volgens mij gewoon mee weg....
Mies7 schreef:Je moet goed lezen, ik had in dit topic al aangegeven dat er in artikel 45 van het algemeen wedstrijdreglement ingegaan wordt op het welzijn van het paard, en dan met name paardonvriendelijke behandelingen.

Mies7 schreef:In de reglementen staat iets over 'wreedheid' t.o.v. het paard. In artikel 45 van het algemeen wedstrijdreglement staat vermeld dat een deelnemer na wreed optreden tegen zijn paard gediskwalificeerd moet worden. De federatievertegenwoordiger moet hier onmiddelijk van op de hoogte gesteld worden.