Beginner met lederen rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Re: Beginner met lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:50

Jij moet kopen wat je mooi vindt en lekker vind zitten.. maar ik weet niet heo oud je bent, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat leren laarzen duur zijn en als je voeten nog groeien het zonde is om ze te kopen..

Daarnaast zou ik wel denken als er een beginner op de manege kwam met dure leren laarzen "ooh das weer zo'n verwend kind"

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:51

Ik weet niet hoe vaak je in de week rijd, maar als je maar een keer per week rijd, bereid je er dan maar op voor dat het heel lang kan gaan duren voordat je leren rijlaarzen zich helemaal naar jouw been en voet hebben gevormd (inzakken e.d.).
Zelf ben ik een paar jaar geleden pas aan leren rijlaarzen begonnen, toen ik i.p.v. 1 á 2 keer per week ineens elke dag ging rijden. Dan zijn leren rijlaarzen toch duurzamer.
En ook al heb je, als de leren rijlaarzen eenmaal helemaal goed zitten, meer grip, voordat je zover bent is het denk ik fijner om eerst een goede houding te vinden met chaps of rubberen rijlaarzen. Aangezien je in het begin met leren rijlaarzen niet makkelijk de goede beenligging vind, omdat ze nog wat stugger zijn.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:59

Mensen, even blijven lezen!! Hij heeft ze dus al gekocht!!!!!!
Je moet ze lekker aan doen met rijden en je nergens wat van aantrekken. Succes en veel plezier met je nieuwe, fantastische hobby!!!!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 23:22

Gewoon aantrekken, zit veel fijner dan rubberen laarzen ed.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:40

Idd gewoon aantrekken, je niks aantrekken van de buitenwereld Vork Ziet ook veel beter uit dan van die rubberen dingen Ja *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:42

Het rijdt een stuk beter met leren laarzen, dus gefeliciteerd met je aankoop! Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:06

Zep schreef:
Het rijdt een stuk beter met leren laarzen, dus gefeliciteerd met je aankoop! Haha!

Je haalt me de woorden uit m'n mond.
Gewoon lekker mee op het paard kruipen en het probleem van andere mensen niet jouw probleem laten worden. Jij maakt een keuze, nou ga er dan lekker voor. Wat anderen ervan vinden, daar moet je je niks van aantrekken.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:12

ja je mag natuurlijk meteen laarzen kopen, maar ik zou het pas kopen als al een paar keer op mijn bek getotterd was en toch nog steeds vastberaden wil paardrijden...verder is het mss een beetje een overbodige aankoop als je maar 1 keertje in de week rijdt bv...( ik weet natuurlijk niet zeker hoe vaak je rijdt hè)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:16

ik vind het als beginner vrij rigoreus om leren rijlaarzen te kopen om het zo maar te zeggen, stel dat je het rijden na 3 maanden toch niet leuk meer vind ofzo?
maar aan de andere kant! die laarzen gaan wel stukken langer mee als die rubberen dingen Haha! hehe daar heb ik echt wel 10 paar van versleten ofzo Clown

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:01

Misschien zou je eerst kunnen kijken naar 2de hands leren laarzen. Zo ben ik ook aan de mijne gekomen, een stuk goedkoper dan in de winkel Lachen
Ik ben er nog steeds heel tevreden mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:32

Sonja schreef:
Als je het je kunt veroorloven, zou ik het je (OOK als beginner!) zeker aanraden. Je beenligging wordt er veel stabieler van, en het zit 10x lekkerder dan rubberen laarzen.

zeker met lange benen, die rubberen laarzen (en ook de meeste chaps, of je moet al hele dure hebben) zijn veel en veel te kort.
Goede chaps die voldoende lang zijn, zijn ook duur. En als je dan ook nog goede jophurs neemt, dan zit je al snel op 150 euro. Voor 150 euro heb je ook simpele leren laarzen (Rectiligne met rits). Ga je naar de 200 euro, dan heb je goed leren laarzen (Cavallo Talent of Petrie Perfect). En goede leren laarzen zijn echt fijn.
Maar gezien de prijs zou ik persoonlijk wel wachten met de aanschaf van laarzen als je zeker weet dat je paardrijden wilt blijven doen. Heb je die keuze al gemaakt, dan kun je leren laarzen aanschaffen.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:52

Koen123 schreef:
Ik heb ondertussen lederen rijlaarzen gekocht omdat ik ze mooi vind maar ik ben wat verlegen om ze te dragen. Bloos

Om zo als jongen (beginner) over straat naar de manège te rijden. Omwille van reacties als : pff, hij loopt er bij als een
volleerde ruiter enz...

Helemaal niks van aantrekken!

De mensen die dat soort dingen zeggen hebben vaak zelf de grootste bek, maar kunnen vaak het minst!

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:20

schoenen met chaps rijd beter (schijnt)
ik weet wel dat het iig veeeel beter rijd dan die rubberen laarzen!

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:24

maar je hebt ze dus al gekocht, wil het inlopen wat? Heel vaak de trap op en neer is missch een tip. Over dat uitlachen...tja ik ben een meisje en k heb dat ook weleens dak fiets en dan hoor k dak paarden ga verkrachten ofzo echt heel vaag..mja meestal hoor k niks en ga ook vaak in de auto haha mare je zet toch niet je cap op op de fiets he?;)

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:27

en leren laarzen zijn idd echt heel mooi ja! als k wedstrijden ga rijden koop k ze ook, nu nog niet omdat ik voor de zomer leren schoenen heb en in de winter moantain horse thermo schoenen en die waren ook al behoorlijk prijzig.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:29

Ik zou jodhuprs (of hoe je dat schrijft) kopen, en dan lederen chaps kopen. Staat echt heel chique..

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:33

Je trekt toch niks aan wat anderen van je denken? Wees trots op dat je paardrijdt! Gewoon aantrekken *LOL*

(rijd nu 7 jaar en rijdt nog steeds met rubber laarzen)

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:05

Ik heb zeker 10 jaar met rubberen laarzen gereden en toen mijn laatste paar op een gegeven moment versleten was ben ik overgestapt op stalschoenen en chaps, maar toen ik een jaar of twee geleden in de ruitersportzaak een aanbieding tegenkwam van Mountain Horse high riders vond ik het toch eens tijd worden om aan de leren laarzen te gaan Haha!
En ik heb er tot op heden nog steeds geen spijt van, al vanaf dag 1 liepen ze héérlijk, geen inlooptijd nodig gehad Knipoog
Ook heb ik gemerkt dat mijn beenligging (dus ook mijn gehele zit) veel stabieler is met laarzen aan, als ik ze een keer niet aanheb (bijvoorbeeld in de zomer, als het 30 graden is ) heb ik gelijk wiebelbenen en kapstokken, ik heb dan echt het gevoel dat ik wat mis Knipoog

Verder ben ik het eens met ijslanderfan hierboven, niks aantrekken van wat anderen ervan denken of zeggen, het gaat er toch om dat jij er happy mee bent? Ik wens je alvast veel rijplezier met je nieuwe laarzen (en, heb je er inmiddels al mee gereden?).

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:37

Ik heb inderdaad ook vrij lang met rubberen laarzen gelopen. 7 jaar ofzo. Dit jaar ben ik overgestapt naar de Leren chaps Ja

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:01

zelf zou ik het niet doen. ik heb een soort stal schoenen waar je ook mee kan rijden waar je chaps op kan doe. die zitten heeeel lekker en ze zijn niet heel tuttuig ofzo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:09

edit: voor in te loen kan ik maar een tip geven: veel aan doen, wandelen, rijden, fietsen, trappen lopen.

Om makkelijk aan te krijgen: nylon sokken, talkpoeder (werkt echt Knipoog ) en natte kranten er in doen 'savonds om ze wat te laten uitzetten, zijn ze wel lang nat van (wat het dus wel even moeilijker maakt om ze aan te krijgen)

erat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:29

en en en? heb je ze al gedragen?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:14

Koen123 schreef:
RicardoOpa schreef:
Ik vind het een beetje onzinnig om nu al lederen laarzen te kopen. Als jij nu nog maar kort rijdt, is alles nog wat nieuw enzo. Vooral in manege lessen worden eigelijk nooit, zover ik heb gezien, lederen laarzen gebruikt. Misschien in hoge lessen. Ik weet niets van jou niveau. Maar als ik jou was zou ik het nog even laten. Ik rij na 8 jaar ook nog met chaps. Gewoon omdat ik ze fijn vind. Ik wil wel lederen, maar mijn budget is momenteel niet zo hoog Tong uitsteken
Maar waarom zou je lederen laarzen willen?

Ik heb ondertussen lederen rijlaarzen gekocht omdat ik ze mooi vind maar ik ben wat verlegen om ze te dragen. Bloos

Om zo als jongen (beginner) over straat naar de manège te rijden. Omwille van reacties als : pff, hij loopt er bij als een
volleerde ruiter enz...

Hier zou ik me echt over heen zetten! Leren laarzen zijn idd super mooi, ik ben ook opzoek. Wat maakt het nou uit wat de rest denkt? Knipoog

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:09

Dat word wennen. Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:37

Je moet doen waar jij je plezierig en goed bij voelt, niet om wat een ander ervan vind.