Kit_for_ever schreef:Melissa schreef:2 jaar terug had ik eerst rode jeukende vlekken, die werden blauw als je onder de douche stond.
Heel lang bij de dokter gelopen ervoor, en op een gegeven moment werden het echt hele grote wonden (en ja, heb nog littekens) Ze hebben mij toen na heel wat aankloten door gestuurd naar de dermatoloog om daar een huidmonster te nemen en er achter te komen dat het koude paniculitis is (ofzoiets) Komt voor bij ruiters en wielrenners
Ik heb nu in de winter altijd een wielrennerbroek of maillot onder mijn rijbroek, dat werkt wel.
Vorig jaar had ik er ook een stuk minder last van.
ZELFDE!!! Bij mij hebben ze ook 3 biopten genomen, kwam t zelfde uit. Maar ze kunnen der niks aan doen zeggen ze. Ik moet weer bellen als het terugkomt...
Jeetje, wat een eye-opener dit onderwerp!! Ik had vorig jaar ineens last van grote vlekken op mijn benen (eerst rood, later steeds meer als blauwe plekken) heel de winter last van gehad en het heeft nog maanden geduurd voordat ik er vanaf was. Ik was er zelf van overtuigd dat dit met de kou en het paardrijden te maken had, maar mijn huisarts verklaarde me voor gek. Hij dacht aan een beet (jeminee dan krijg je van die onzinnige vragen als: heeft je paard misschien last van vlooien, of was je hem met de verkeerde shampoo.
grapjas!!). Er hebben 2 artsen naar gekeken en die hadden dit allemaal nog nooit gezien.Gaat het hier dus om winterbenen? helpt er nog iets anders dan warm aankleden? Iemand nog meer ervaringen met methodes die ook tegen winterhanden worden ingezet zoals vitamnine D spuit of zonnebank???

Maar ik had het dan ook niet zo erg als sommigen hier.
)