nu al koude bovenbenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gratchen

Re: nu al koude bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:22

Kit_for_ever schreef:
Melissa schreef:
2 jaar terug had ik eerst rode jeukende vlekken, die werden blauw als je onder de douche stond.
Heel lang bij de dokter gelopen ervoor, en op een gegeven moment werden het echt hele grote wonden (en ja, heb nog littekens) Ze hebben mij toen na heel wat aankloten door gestuurd naar de dermatoloog om daar een huidmonster te nemen en er achter te komen dat het koude paniculitis is (ofzoiets) Komt voor bij ruiters en wielrenners Scheve mond

Ik heb nu in de winter altijd een wielrennerbroek of maillot onder mijn rijbroek, dat werkt wel.
Vorig jaar had ik er ook een stuk minder last van.

ZELFDE!!! Bij mij hebben ze ook 3 biopten genomen, kwam t zelfde uit. Maar ze kunnen der niks aan doen zeggen ze. Ik moet weer bellen als het terugkomt...

Jeetje, wat een eye-opener dit onderwerp!! Ik had vorig jaar ineens last van grote vlekken op mijn benen (eerst rood, later steeds meer als blauwe plekken) heel de winter last van gehad en het heeft nog maanden geduurd voordat ik er vanaf was. Ik was er zelf van overtuigd dat dit met de kou en het paardrijden te maken had, maar mijn huisarts verklaarde me voor gek. Hij dacht aan een beet (jeminee dan krijg je van die onzinnige vragen als: heeft je paard misschien last van vlooien, of was je hem met de verkeerde shampoo. Boos! grapjas!!). Er hebben 2 artsen naar gekeken en die hadden dit allemaal nog nooit gezien.

Gaat het hier dus om winterbenen? helpt er nog iets anders dan warm aankleden? Iemand nog meer ervaringen met methodes die ook tegen winterhanden worden ingezet zoals vitamnine D spuit of zonnebank???

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:33

Wat mij hielp om een betere doorbloeding te krijgen was savonds een glas wijn. Serieus, dan was mijn jeuk zo over. Lachen Maar ik had het dan ook niet zo erg als sommigen hier.

gratchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:48

haha, lijkt me een bijzonder fijne oplossing (verplicht een glaasje wijn!). Maar je hebt wel gelijk, ik krijg het dan ook warmer in mijn tenen etc. Ik heb wel altijd begrepen dat je haarvaatjes dan nog meer open gaan staan. Bij onderkoeling is dit in elk geval niet aan te raden, maar misschien hier wel?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:11

Ik heb hier op bokt iets gelezen over visoliepillen. Misschien dat die helpen? Ik denk dat ik het iig ga proberen deze winter. Heb geen zin om weer 2 van die gapende wonden te hebben Haha!

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:42

bij de hans textiel nu skibroeken in de aanbieding!!!!!!!
ik rij er ook mee en zit super lekker.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:53

Ik lust geen wijn... Das dan weer jammer.. Ma tis idd écht geen pretje die wonden

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:44

Scheve mond Oeh, dat is balen.
zelf (gelukkig) geen last van.
Misschien zo'n thermo rijbroek kopen? Lachen Of lang ondergoed ?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:54

Volg dit topic even. Heb er ook erge last van. Opwarmen voor het douchen heeft bij mij helaas geen nut, als ik thuis kom met koude benen, duurt het zo'n 4/5 uur voordat ze eindelijk 'lauw' aanvoelen ipv als grote ijsklontjes..

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:37

thermo broek bij sportzaken of bij anb winkels
doen het super
moet je wel een iets grotere rijbroek aan
of panties

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:31

Nooit last van eigenlijk.
Heb ook nooit lange onderbroeken aan. Clown

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:36

ik heb nooit echt last van koude bovenbenen..
ik heb wel altijd koude tenen!!
hoe dik mn sokken ook zijn Tong uitsteken

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:14

neem even een abbo, heb er ook heel erg last van en aangezien ik altijd buiten ben als ik moet rijden ook op zoek naar en goede oplossing. Heb alleen een buitenbak ter beschikking, dus warme bovenbenen zijn zeer gewenst. heb op koude dagen wel een thermobroek aan, maar dat vind ik niet echt fijn rijden.at ik zo heb gehoord zijn er dus in ieder geval neoprene chaps voor erover en verder las ik nog iets over spul dat water en winddicht is, wat was dat precies en wat kosten die dingen?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:09

Ik heb gelukkig nog nergens last van!! 's Winters ben ik meestal al op de scooter bevoren, nog voor ik op stal aangekomen ben!!

Als het echt koud wordt, doe ik altijd een maillot onder mijn paardrijbroek én een extra paar sokken!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:42

ik heb er ook last van. rijd met thermo-lang ondergoed van Helly Hansen (te koop bij Welkoop/Boerenbond) onder m'n rijbroek. maar dan nog.
helpen die neoprene-lange chaps? huggs ofzo heten ze. iemand al geprobeerd?
heb wel zo'n dikke thermobroek (voor erover heen),maar dan pas ik amper meer in m'n zadel, haha! Haha!
heb nu gelukkig weer een binnenbak, maar dan nog.
ik sla als ik naar buiten ga, wel altijd de flappen vd uitrijdeken over m'n eigen bovenbenen heen, dat is weer een extra laagje.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:45

dierfysio schreef:
helpen die neoprene-lange chaps? huggs ofzo heten ze. iemand al geprobeerd?

Even goed zoeken in de eerdere posts in dit topic. Knipoog

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:53

Ja, ook al last van. Heb me thermoboots weer uit de kast getrokken (al kom ik met die dingen nog steeds met witte tenen thuis?) en me warme winterjas Lachen Waar kan je zo'n dunne broek voor onder je rijbroek kopen? (gelukkig hoef ik deze winter niet meer te fietsen Vingers aflikken )

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:56

thanks Karin, had eroverheen gelezen...
misschien dat ik dat wel probeer, maar ik rijd met rijbroeken met leren zit, en schuif je niet erg met die gladde neopreen chaps??

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:01

ik doe meestal een dikke panty onder me rijbroek of een trainingsbroek over me rijbroek. dat helpt meestal wel aardig.
verder een paar dikke geitenwolle sokken over me eigen sokken heen.
zo kom ik de winter wel door

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:03

Ik rijd ook met rijbroeken met (nep)leren kont, geen probleem. Ze zijn ook niet glad in het zadel.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:10

Het was hier vanmorgen om 7.00 uur 3 graden, brrrrr

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:51

heb gelukkig niet zon last nu van koude bovenbenen Tong uitsteken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:05

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:28

Ja ikke! Heel tevreden over Lachen Ze houden het water goed tegen en je rolt ze in no-time af. Ze schijnen ook lekker warm te zijn in de winter, maar dat heb ik nog niet getest.

Vorige winter droeg ik onder mijn rijbroek een naadloze maillot waar ik de voetjes van had afgeknipt. Kostte me 5 euro (echt hema Tong uitsteken) en werkte perfect! En vanaf nu als aanvulling thermoboots, tegen de koude teentjes.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:30

Iranda schreef:
Ja ikke! Heel tevreden over Lachen Ze houden het water goed tegen en je rolt ze in no-time af. Ze schijnen ook lekker warm te zijn in de winter, maar dat heb ik nog niet getest.

Vorige winter droeg ik onder mijn rijbroek een naadloze maillot waar ik de voetjes van had afgeknipt. Kostte me 5 euro (echt hema Tong uitsteken) en werkte perfect! En vanaf nu als aanvulling thermoboots, tegen de koude teentjes.

Oke! Dat klinkt goed. Het zal er wel vreemd uit zien Tong uitsteken

Een naadloze malliot? Die heb ik nog nooit gezien bij de Hema. Koop nml elk jaar honderden malliots in de winter voor onder mijn spijkerbroeken e.d. Maar ik zal eens kijken deze winter!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 07:35

Ik volg dit even. Heb er ook last van....