halverwege proef rijbaan verlaten = verliespunten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 16:45

Romkabouter schreef:
Als je wilt stoppen stop je, daar heeft de jury niets mee te maken lijkt mij.

Er lopen zat paarden onregelmatig hun proefjes, soms wel tegen kreupel aan, zonder dat die de ring uit gestuurd worden. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een keer een pasje onregelmatig in een proef (er is wel een enkel excuusje voor te verzinnen) en meerdere onregelmatige stukken in een proef.
Daar heeft de jury wel iets mee te maken, maar de ruiter nog veel meer.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 16:59

Ik bedoelde als jezelf vindt dat je paard onregelmatig is dan kun je stoppen, of de jury dat nou wel of niet met je eens is.
Andersom is uiteraard een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 17:20

Lovely schreef:
Daar heeft de jury wel iets mee te maken, maar de ruiter nog veel meer.

Romkabouter, dat bedoelde ik dus eigenlijk ook. Dat je de ring in rijdt en er blijft, is je eigen verantwoordelijkheid. Als je beslist dat je paard niet fijn gaat en tekenen van onregelmatigheid en/of kreupelheid vertoont, dan ga je gewoon weg; een jury zou daar gewoon respect voor moeten hebben.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 17:55

Ik zou zelf ook liever twee minpunten hebben dan doorrijden op een voor mijn gevoel niet lekker in zijn vel zittend paard...
Als je jury het niet ziet en je het wel voelt zit er toch iets niet goed...Ik heb een keer zo'n situatie gehad met mijn pony en daar heb ik van geleerd. Ik ben toen doorgereden(had evengoed een minpunt *LOL* ) omdat de jury niets zag, maar twee dagen later liep hij nog steeds niet fijn. Niet zichtbaar, maar wel voelbaar(ook door instructie). We hebben hem toen drie weken op het land gehad en het was over. Ik zou nu gewoon stoppen als ik dat weer meemaakte...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 12:34

Tja, het ligt er net aan hoe onregelmatig je paard is. Als je het zelf niet fijn aan vindt voelen maar je wilt geen 2 minpunten riskeren dan kun je ervoor kiezen om door te rijden.
't zou niet mijn keuze zijn, maar iedereen zit weer anders in elkaar.