Iemand ervaring met Derby rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Iemand ervaring met Derby rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:42

@TS:

Ik heb exact dezelfde rijlaarzen als op de foto! Ik ben er echt super blij mee, ik rijd er nu alweer bijna 3 jaar mee rond en ik heb nog nooit zulke fijne laarzen gehad.

Die veters voorin zijn ideaal voor mijn hoge wreef. Ik heb een rits achterin laten zetten voor meer aan- en uittrek comfort en echt... heerlijke laarzen!!!! Ja

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:51

ik heb ook de derby soft jumper, voor 289,- EURO
ze zijn echt super fijn, maar bij de rits wordt het weleen beetje raar, heb er ondertussen ook een nieuwe rits in laten zetten, een voor motorrijlaarzen, want die rits die erin zat was bij mij zo stuk, maar nu gaat het super goed. ben onderhad al wel toe aan mijn 2e paar vetertjes want die slijten ook best snel..
maar verder ben ik er super blij mee en ik loop er dan ook graag op rond Pling

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:56

Ik heb de Derby Elegance, ik vind het een fijne stevige laars die mooi zwart blijft.
Van blaren of knellingen tijdens een inlopen heb ik geen last gehad. De mijne hebben me €300,- gekost en zijn op maat gemaakt.
Ik heb er alleen geen rits en veter in zitten omdat zoiets naar mijn mening alleen maar sneller kapot gaat.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:25

Superlaars, alleen heb ik minder leuke ervaringen met de fabrikant omdat die van mij stuk gingen.
Heb er toen een topic over geopend. Voor mij na dit paar geen derby meer.

Omdat het zacht leer is gaat ie minder lang mee dan een hardere leersoort laars. Bij intensief gebruik zijn ze na 3 jaar wel af denk ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:09

3 jaar? Sorry, maar dat is echt veel en veel te kort voor laarzen die 300 euro kosten. Die moeten 10 jaar meegaan. Je mag wel wat verwachten voor het geld hoor. Er is zoiets als een verwachte levensduur en die is echt meer dan 3 jaar.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:49

Ik heb ook Derby's gehad. Nou de biezen lieten los ect .Ik ben er niet over te spreken eigenlijk. Over Petrie en Cavallo wel heel erg.

Femskietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:45

Ik ben erg tevreden over de laarzen maar heb de derby soft jumper nu 2 jaar maar heb er al 2x een nieuwe rits in laten zetten...
Maar ben van plan weer nieuwe te bestellen.
Ik was 440 euro kwijt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:36

Femskietje1 schreef:
Ik ben erg tevreden over de laarzen maar heb de derby soft jumper nu 2 jaar maar heb er al 2x een nieuwe rits in laten zetten...
Maar ben van plan weer nieuwe te bestellen.
Ik was 440 euro kwijt.

Dus dan zou ik absoluut ontevreden zijn. Bij de mijne gingen na 1.5 jaar ook de ritsen stuk (nog geen 30 keer gedragen). Dus waardeloze kwaliteit.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:39

Ik ben harstikke tevreden over mijn derby's !!
Heerlijke laarzen, en super leer echt waar..
Had ze dezelfde dag nog ingelopen, want ik wou dus echt niet aan petrie's beginnen waarmee ik iedereen een week hoorde klagen over pijn in de voeten en blaren :o
Weet overigens mijn model en prijs niet meer, het zijn dressuurlaarzen zonder rits/veters e.d.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:41

Ik heb de derby softjumpers.
Mijn linker laars is helemaal mooi mijn rechterlaars is helemaal geribbeld.
Ik ben er dus niet erg over te spreken.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:13

Ik heb ook Derby laarzen, zwart met rits en veter. Ben er echt intens blij mee. Ze zitten superlekker en ze zijn ook altijd weer mooi op te poetsen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:46

Alytje schreef:
germie schreef:
Ik heb er dus +/- gevoelens bij. Ik verwacht van een laars van rond de 300 euro dat ze minstens 10 jaar meegaan. Maar of de softjumper dit haalt?

Ja dit las ik ook ooit in een ander topic, dat ze vrij snel slijten. Het lijkt me echt een super laars, alleen moeten ze voor die prijs wel minstens 5 jaar mee gaan, eigenlijk wel 10 idd.

Ze hebben de 2 jaar niet gehaald. De ritsen gingen telkens stuk. Dus troep deze laarzen.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:43

Ik heb een redelijke ervaring met Derby, heb zelf de softjumper en heb ze alleen op concours aan, ze blijven wel netjes, maar de rits was in het begin een drama. Elke keer sprong die van beneden naar boven open en had de laars nog geen 3 keer aan gehad, mocht ze opsturen(netjes dus) maar kreeg ze terug en precies hetzelfde verhaal. Toen nog maar eens gebeld en mocht ze wederom opsturen en toen is er een nieuwe rits in gezet en sindsdien heb ik er geen problemen meer mee gehad. :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:19

Moderatoropmerking:
Even voor de duidelijkheid het volgende:
Ivm de aanpassing/versoepeling van de regels is het toegestaan weer te reageren in oudere topics. De update hierover kan je hier vinden Eline @ [FZ] [Dienstmededeling] BBB Mei
Mocht iemand een recent topic hebben gevonden met het zelfde onderwerp meld dit dan even via de Tem.
Temmen omdat er is gereageerd in een ouder topic is dus niet meer nodig :)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:55

Ik heb er wel goede verhalen over gehoord, en derby's zijn wat meer springlaarzen dan die andere merken.
Ik wil ook een paar bestellen, maar dan helemaal af laten meten en zelf samenstellen. Iemand idee hoeveel dat me gaat kosten?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:04

Derby heeft een goede service, dus als je niet tevreden bent over de rits of over het model. Snap ik werkelijk niet waarom je er niet mee terug gaat naar de winkel of Derby contacteerd. Aan de laarzen is echt wel te zijn of ze 30 keer of 300 keer zijn gedragen.

Mijn ervaring is dat de laarzen juist lang mee gaan. Over een kapotte rits hebben ze bij Derby nog nooit moeilijk gedaan.

Merell Kijk eens op www.rijlaarzenopmaat.nl daar staan alle prijzen en mogelijkheden

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:33

Ik heb een paar jaar geleden al gepost in dit topic. Nu zijn we 5 jaar verder en helaas zijn de kort geleden gesneuveld. Niet omdat ze vanzelf kapot zijn gegaan maar omdat de schoenmaker ze verknalt heeft (verbreden van de schacht), ze zijn dus wel degelijk langer dan 3 jaar meegegaan (bij veelvuldig gebruik). Ik heb ze geloof ik 7 jaar gehad en ze zagen er nog prima uit op het eind. Dus ik had er best nog een aantal jaar mee kunnen doen.

En idd, problemen met de ritsen ken ik van weer een ander merk laarzen. Dat zijn gewoon erg zwakke dingen bij iedere rijlaars, maakt niet uit van welk merk want de rits zelf is meestal toch van YKK. Vandaar ook dat ik nooit geen ritsen in rijlaarzen hoef.