Rugpijn...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Rugpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:06

Ik heb met rijden heel veel baat bij mijn nieuwe zadel. Ik kom van KN af en rijd nu op een WOW zadel mety flairsysteem. Ideaal voor mijn rug, het veert heerlijk en vangt echt schokken van het paard voor je op.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:06

Heb zelf 3 hernia's in de onderste 3 rugewervels en een whiplash. Waar ikheel veel last van heb. Het enige wat ik nog een beetje zonder al teveel pijn kan is paardrijden. Niet meer een uur fanatiek dresuur rijden en springen maar een half uur dressuurmatig dat gaat meestal wel. Ben ook een tijd gestopt en dat was het stomste wat ik ooit had kunnen doen. Sindsdien is fanatiek dressuur rijden er niet meer in. Heb wel voorkeuren voor zadels. Dressuurzadel kan ik niet opzitten. Spring en veelzijdigheid wel. Hen nu een Kieffer garmisch en bevalt prima. Ook rijdt ik vaak met een rugband om de boel bij elkaar te houden en als het heel zeer doet bij het zitten (daar o,a, de eerste wervel boven het staartbotje) dan gebruik ik een seatseaver.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 11:08

aux schreef:
xx_Irisje schreef:
Een zadel zonder gedwongen zit nemen,
hoe meer jou rug gedwongen word een houding aand te nemen hoe bozer die zal worden..

wat voor zadels kan je passen ?

Sorry, maar hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik weet niet of de TS een vrij vaste/goed houding heeft?
Maar ik heb pas geleden een nieuw zadel gekocht (Euroriding Diamant) en in vergelijking met een Kieffer zadel die ik eerst had, heeft dit zadel een erg gedwongen houding. Doordat je gedwongener zit, zit je rug ook steviger en stiller. Als je niet zo'n geweldige houding hebt dan buts je heen en weer en krijgt je rug telkens een klap (even overdreven gezegd). Dit is natuurlijk ook niet erg bevorderlijk voor je rugpijn.

Ik heb het inderdaad heel erg gehad na een pony die ik reed, met dressuurzadel. Met vzh van een vriendin ging het veel beter!! Tegenwoordig rijd ik met een wintecje, maar die is ook niet bevorderlijk, is te klein, maar heb alweer een andere. Die moet alleen nog even goed schoongemaakt worden haha.
Idd als ik in zo'n houding werd gedrukt werd het erger. Maar ook computeren kan niet pijnloos, mijn onderrug doet dan echt zeer.

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:32

Mmm, ik heb ook wel eens last van me rug ( maar dan bij meerder dingen die ik doe ), meestal komt het dan omdat ik dan een tijdje wat minder rechtop zit, krijg ik last. Maar heel gek, dan niet in me onderrug maar bovenrug! Meestal bij die twee botjes ( gaatjes ) in je onderrug. Maar absoluut niet dagelijks! 1keer ind e zoveel tijd ( maanden )