bril of lenzen, waar rij jij mee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

orion_

Re: bril of lenzen, waar rij jij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:00

lenzen, Haha! ... afentoe wel wat probleempjes met rond vliegend zand, verdwaalde vliegjes enzo, maar verder bevalt het mij prima Clown

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:01

Ik rij altijd met een bril. Lenzen heb ik nooit gehad.
Ik vind het geen probleem.
Mijn bril is nog nooit beslagen eigenlijk. Wordt ook niet vuil en van het zand heb ik ook geen last.
Er is bij mij nog nooit een bril gesneuveld.
Zit ook niet in de weg bij mn cap.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:03

Ik had eerst alleen een bril. Ik heb toen een jaar met een bril gereden. Ik vind het heel vervelend, dat als de bak soms wat stoffig is, je bril echt na 10 minuten stoffig is. En als het warm weer is, gleed die bril altijd na een half uur echt van mn neus.. Met de combinatie cap en bril had ik geen problemen. Toen kreeg ik lenzen. In het begin durfde ik niet met lenzen te rijden, bang dat ze eruit vlogen Vork
Na een tijdje lenzen te dragen geprobeerd met lenzen te rijden, en ze bleven zowaar zitten Knipoog !
Sindsdien rijd ik eigenlijk met lenzen, geen last van zand enzo. Vind het echt 10x fijner. Geen stoffige bril, niet die randjes waar je tegen aan kijkt, geen afzakkende bril als het warm is.. Absoluut liever lenzen dus Lachen

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:19

Lenzen. Ik heb harde lenzen dus af en toe wel last van een stofje. Ik rijd vaak samen met een paard dat erg graag én hard én voorop galloppeert, dus in dat geval doe ik zelfs 's winters een zonnenbril op Cool

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:02

Ik rijd altijd met bril, ik heb geen lenzen (passen niet op mijn ogen Verward )
Ik heb er geen problemen mee, en als een ander vind dat het er niet uitziet, is dat hun probleem, niet de mijne. Ik wil graag kunnen zien waar ik naartoe rijd Tong uitsteken Haha!
ik heb wel een reserve bril op stal liggen, want ik moet ook nog met de auto naar huis, en dat gaat beter niet zonder bril Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:13

Ik rij altijd met (harde) lenzen, heb niet eens een bril, ben daar te ijdel voor. Dat gaat prima, tot ik er weer een verlies, nadat er weer eens stof onder gekomen is en ik zo snel mogelijk dat ding uit mijn oog werk met alle gevolgen van dien Clown .

Marga62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:20

Lenzen ..... kan ook wel zonder maar kan dan niet voldoende op de letter rijden. Heb ze nodig voor de afstand.
Heb het een paar keer geprobeerd met bril, maar dat vond ik geen succes.
Lenzen zijn alleen weer niet echt handig als het erg stoffig is of erg warm, al dat stof en zweet in je ogen...
Maar goed ben ook wel een beetje ijdel en niet alleen op het paard. Vind mijn hoofd met bril te veel op een schooljuf lijken .....
Cool

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:36

Volgens de opticien kan ik met mijn sterkte (een lage positieve sterkte) geen lenzen, dat schijnt niet te werken.
Ik ben dus wel veroordeeld tot een bril. Mijn vorige bril was de sterkte zo laag (+o,25 en +0,5), dat ik hem niet miste met rijden (ik gebruikte hem vooral om te computeren, tv kijken, autorijden, etc). Sinds augustus heb ik een nieuwe bril en deze is een stuk sterker, en deze mis ik echt wel als ik hem afzet. Sinds die tijd rijd ik dus altijd met bril. Ik heb er weinig last van. Hij zit stevig op mijn hoofd, eerst gleed hij een beetje van mijn neus, maar heb hem aan laten passen en nu zit hij goed.

Wat betreft onderhoud: als hij stoffig is, spoel ik hem eerst af onder de kraan, dan met een beetje handzeep maak ik hem schoon en pas als die schoon is, komt er een brillendoekje of schone theedoek aan te pas om hem droog te maken. Zo voorkom je dat er snel krassen opkomen door zand en stof etc.

Hoe je hoofd eruit ziet met bril, ligt ook heel erg aan het montuur. Ik heb denk ik wel 20 modellen gepast voordat ik deze heb gevonden. En op het moment dat ik deze opzette wist ik dat dit hét model voor mij was. Hij paste 'in mijn gezicht' zeg maar.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:59

wow wat een veel reacties!
erg leuk om te lezen.
ik denk dat ik ook maar eens met bril ga proberen te rijden.
ik zal toch wel moeten want ik mag mijn lenzen nog maar 6 uur per dag in. Huilen
en zonder heb ik een blindegeleide hond nodig! Haha!
ik zie echt niets zonder. Cool

Cello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:05

Ik rij met en zonder lenzen en soms met bril...
Maar ik vind het wel fijner om met lenzen te rijden... zie je toch net iets meer.. Tong uitsteken Met bril vind ik niet zo fijn rijden

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:58

Ik rij altijd met mijn bril op. Ik heb er eigenlijk weinig problemen mee, de bril blijft gewoon goed zitten en ik heb er verder geen last van. Alleen het beslaan van mijn bril is af en toe behoorlijk irritant.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:05

Lenzen!
Voorheen reed ik zonder iets maar deed ik met wedstrijden mn bril op anders zag ik de bordjes niet Tong uitsteken Alleen vond ik dat niet lekker zitten in combi met mijn cap
Sinds 5 maanden heb ik lenzen en daar rij ik nu altijd mee, gaat super

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:50

ik heb altijd met bril gereden, lenzen kon ik slecht tegen.

mijn bril was echt aan vervanging toe en in plaats van een nieuwe bril heb ik ervoor gekozen om mijn ogen te laten laseren, ideaal, ik zie alles perfect en ben van dat hele brillengedoe af, ik draag nu alleen nog maar een zonnebril.

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:20

Normaal rijd ik gewoon met lenzen in, maar als ik weet dat ik op een stoffige bodem ga rijden, zet ik toch liever mijn bril op. Knipoog Ik houd niet zo van zandjes onder mijn lenzen Clown

Heb zelf nog nooit problemen gehad met een cap en bril. Ik draag altijd gewoon braaf mijn cap, en dat gaat prima met bril! Nog nooit ruzie gehad

Ik heb wel een andere bril voor het trainen dan normaal... Normaal heb ik een bril met een normaal (redelijk zwaar) montuur. Voor trainen heb ik nu een 'Silhouette'. Die is een stuk lichter, en ook heel buigzaam en soepel, die blijft dus ook beter op mijn neus zitten tijdens het rijden en glijdt niet van mijn neus af. Ik voel hem ook niet eens zitten!

Wel heb je het probleem dat je bril sneller vies wordt met rijden, haha. Maarja, gewoon onder de kraan, beetje zeep erover en dan is je bril alweer schoon! No problemo dus! Vork

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 20:56

altijd met bril, en ikheb nergens last van. mijn lanzen gaan me vooral irriteren door zand en stof, bij het opstraooien ed. dan zie ik echt niks meer, zit ik continu te janken.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:48

Met bril rijden vind ik echt niks. Heel de tijd het idee dat ie van mijn neus af zakt. Nu heb ik lenzen en dat bevalt erg goed. Eerst harde, maar met al dat zand en stof is dat ook niet altijd alles (zeker niet als je eraf valt Clown ), en nu heb ik zachte en wil ik nooit meer wat anders!!!!
Het enige wat nu nog echt een optie is is laseren (als ik ooit geld teveel heb Tong uitsteken)

meissie100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:53

ik rijd net met wat uik toevallg op/in heb. het enige nadeel is dat mijn paardjes soms van die "lieve" kopstootjes geeft en das natuurlijk funest voor je bril

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:54

harde is met zand idd niet te doen met een grote groep deed ik bij mn zachte lenzen ook altijd een lichte zonnebril op tegen het stof.

Mijn bril is me veel te duur en heeft ook maar een beperkt blikveld, daar erger ik me kapot aan tijdens het rijden.

Ik rijd dus met mijn (zachte) lenzen

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:57

Mensen, als je bril afzakt past die blijkbaar niet goed. Laat hem dan even wat strakker maken bij de opticien, dan ben je van het gezeur af. Ik heb NOOIT last van een afzakkende bril, ik draag mijn bril zelfs in het zwembad tijdens het zwemmen en ga er zelfs mee van de glijbaan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:00

Ik heb geen lenzen, maar zet mijn bril vaak af bij het rijden. Ik vind het niet lekker zitten met mijn cap ( ben trouwe capdrager ) en soms komen er zweetdruppeltjes op het glas. Ik ben een vrij groene brildrager ( nu zo'n drie maanden ) dus ik ben het ook nog niet supergewend. Misschien dat ik snel te lui wordt om hem elke keer op en af te doen. Hij zakt in ieder geval niet af, dat deed hij eerst en toen heb ik hem inderdaad bij de opticien laten verstellen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:00

Ik heb een bril, maar draag m niet Tong uitsteken Heb m nu 3 jaar, en in totaal 3 weken opgehad denk ik, ik voel me er niet prettig bij. Nu ik toch weer meer last kreeg van hoofdpijn ensow ben ik gaan informeren naar lenzen. Ik krijg nu nieuwe, halfzachte lenzen. Ik hoop zo dat t bevalt, want ik lees nu toch best nog aardig wat verhalen over stofjes ensow Tong uitsteken Ik wacht af...

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:02

orion_ schreef:
lenzen, Haha! ... afentoe wel wat probleempjes met rond vliegend zand, verdwaalde vliegjes enzo, maar verder bevalt het mij prima Clown

ik kan mij hier helemaal bij aansluiten.

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:13

Mustang2006 schreef:
orion_ schreef:

ik kan mij hier helemaal bij aansluiten.

helemaal mee eens!
en ik zou niet anders willen dan lenzen ! Haha! ech een uitvinding die dingen haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:38

Ik rij altijd met bril. Lenzen heb ik niet. Ik heb ze niet omdat ik bang ben voor stof oid in mijn ogen en dat ik ze dan uitwrijf of verlies. M'n bril blijft bij alles prima zitten gelukkig!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:16

Ik rij altijd met mijn (zachte) lenzen, ik ben eigenlijk nooit echt goed genoeg gewend geraakt aan mijn bril (snel op lenzen over gegaan) en rijden met bril lijkt me ook niks.. maar dan moet ik natuurlijk eerlijk zeggen ik heb het ook nooit geprobeerd dus weet helemaal niet hoe het is...

Maar10e schreef:
ik zal toch wel moeten want ik mag mijn lenzen nog maar 6 uur per dag in. Huilen

Ik kan mijn lenzen ook niet te lang inhouden, heb ze normaal wel in naar mijn werk, Behalve de dagen dat ik moet rijden... dat doe ik overdag mijn bril op en pas als ik naar de manege ga mijn lenzen in en dan gaat het helemaal goed!