Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Crista schreef:ik loop nu ergens stage en heb vandaag voor het eerst een paard mogen longeren! ik was helemaal blij! op mijn bdrijf waa rik stage loop moet ik leuke dingen echt verdienen!!
gelukkig gaat het erg goed en mag ik langzaam aan steeds meer....
ik ben 3e jaar MBO paardenhouderij niveau 4 maar heb op geen enkle stage mogen rijden.... dus wat dat betreft....bereid je maar voor....(ja ik mocht uitstappen maar echt rijden heb ik amper gedaan...)
sexy_back schreef:tja ik heb 1 keer stage gelopen op een manege... en ja ik mocht daar elke dag rijden.... tijdens de lessen, voor mezelf maakte niet uit, en ja ik weet het ontzettend veel mazzel mee gehad...
voor de rest op elke dierenpension, dierenspeciaalzaak of boerenbedrijf moest ik gewoon 10 weken lang hard werken en als ze tevreden over je waren mocht je een klein stapje op de ladder omhoog en moeilijkere dingen proberen ónder toezicht...
sokje schreef:die mevrouw van mij is ook heel aardig!
dus dat is wel mooi meegenomen.
ik zal er morgen met een lach heen gaan, haha..
er is 1 paard dat vind ik zo'n schatje.
OF je moet een bijzonder getalenteerd ruiter zijn
en dat gemiep zagen ze ook altijd wel terug in hun stagerapport.
KiWiKo schreef:PS......... de stagaires die bij ons kwamen testte we altijd zo....... hoe harder ze miepte over het rijden...... hoe minder ze mochten rijden![]()
Al mocht ik wel rijden haha, maar idd de nieuwelingen werden zo getest. KiWiKo schreef:Werken in de paarden betekend lichamelijk zwaar werk, en heel weinig rijden
KiWiKo schreef:meisjemeisjemeiske![]()
![]()
weet je dat je de komende jaren na je opleiding alleen maar gaat vegen, uitmesten en dat soort sjit![]()
OF je moet een bijzonder getalenteerd ruiter zijn
![]()
KIJK en leer, kijk goed om je heen, stel vragen en doe het harde werk wat gevraagd wordt.
Werken in de paarden betekend lichamelijk zwaar werk, en heel weinig rijden![]()
Succes nog!
PS......... de stagaires die bij ons kwamen testte we altijd zo....... hoe harder ze miepte over het rijden...... hoe minder ze mochten rijden![]()
Dat ik of geen geld heb of dat het niet wil of andere dingen jasmijn78 schreef:KiWiKo schreef:Werken in de paarden betekend lichamelijk zwaar werk, en heel weinig rijden
En zolang je niet heel goed kan rijden zul je geen goede paarden te rijden krijgen, en zolang je niets te rijden krijgt wordt je nooit een ervaren ruiter.
Een opleiding paardenhouderij/deurne oid is alleen zinvol als je ouders al in de paarden zitten of flink geld hebben en bereid zijn jou te financieren. Anders is 'hoofd strontschepper' of in het allerbeste geval groom toch wel het hoogst haalbare. Stalruiter worden meestal degene die zich op eigen kracht reeds bewezen hebben in de sport (dus degene die zich bewezen hebben met hun eigen paarden).
Citaat:Ik droom ervan om een eigen manege te hebben. Met pony's en dat er dan elke dag kinderen om me heen zijn die gaan paardrijden en dat ik die kan blij maken. En ik wil graag ook aangepaste dingen voor gehandicapten..
maar m'n hoop is nu een beetje weg.. Ik ben bang dat ik het niet kan of zo..Dat ik of geen geld heb of dat het niet wil of andere dingen
) kun je ooit misschien zo'n manege starten.