wat vinden jullie?halster omlaten of afdoen..??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Peet_Paneel

Re: wat vinden jullie?halster omlaten of afdoen..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:42

af! er kunnen rare dingen door gebeuren...

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:59

Ik zou gaan voor een halster af. Ik heb nu al 2 keer gehad dat me pony bleef haken met halster om. Beide keren was ik er zelf bij dat ze hem nog om had, maar dat is voor mij genoeg om het niet om te houden wanneer ik er geen toezicht op heb.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:02

Rianneke schreef:
ik laat ze in de wei altijd om! mochten ze losbreken of mocht er wat gebeuren kunnen bijvoorbeeld de buren ingrijpen zonder dat ze moeilijk hoeven te doen omdat het beestje geen halster om heeft...

Om die reden laat ik hem ook om.
Vind het toch net even iets prettiger.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:04

Heb de halsters altijd af !!
kunne rare dingen gebeure
en als die van mij losbreken lopen ze naar men huis
dat is wel beter dat ze weten waar ik woon Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:08

Het liefst zou ik het halster af hebben.
Maar bij onze stal zet de stalhouder ze buiten en binnen, en het is te veel werk om dan elke keer de halsters om en af te doen.
Sommige paarden laten zich ook moeilijk het halster omdoen in de wei.
Gelukkig kunnen ze vrijwel nergens aan blijven haken bij ons.
Dat verhaal op de vorige blz over dat paard dat tijdens het poetsen vast kwam te zitten.. tsja dan heb je je paard in MIJN ogen op een plek neer gezet die ronduit gevaarlijk is.
In de box zijn ze wel af.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:09

Bij ons gaan de paarden met een halster om in de wei. Sommige worden lastig met uit de wei halen en als je dan staat te klooien met halster omdoen... Als ze dan de wei uit mogen willen ze ook te gelijk en dan 10 paarden een halster omdoen, nee erg lastig. Er zijn ook van die etterbakken bij die zo ongeduldig worden en naar andere gaan lopen trappen. Die krijg je bijna geen halster om. En ik heb het twee keer meegemaakt dat een stel paarden uitbrak en dat je ze dan gelukkig te pakken krijgt en dan aan het halster kan vasthouden. Als ze geen halster om hebben kan je ze ook niet vasthouden. En die stel sukkels die uitbraken liepen niet naar stal, maar de drukke straat op, die ervoor langs ligt.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:18

Mijn paard staat zonder halster in de wei en op stal. De stalhouder doet het halster gewoon om en af, is net zo veel moeten als een halstertouw eraan klikken.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:21

Myra1 schreef:
Mijn paard staat zonder halster in de wei en op stal. De stalhouder doet het halster gewoon om en af, is net zo veel moeten als een halstertouw eraan klikken.

Niet wanneer ze in een flinke opdringerige kudde om je heen staan Knipoog

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:07

Kiara schreef:
Dat verhaal op de vorige blz over dat paard dat tijdens het poetsen vast kwam te zitten.. tsja dan heb je je paard in MIJN ogen op een plek neer gezet die ronduit gevaarlijk is.

Het is op een poetsplaats die heel veel mensen hebben..
Gewoon zo eentje met 2 palen in de grond en een balk
er horizontaal op!
Niet gevaarlijk, maar ja je paard zal net aan het uiteinde
schuren en vast komen te zitten..
Kan iedereen en overal gebeuren! Ligt er niet aan in dit
geval dat de poetsplaats niet veilig is/was.. Lachen

FashionMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:43

Halster af, maar als we er eentje hebben die moeilijker te pakken is , is een halster aan laten wel iets easier.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:47

De halsters altijd af. Ze staan 24/7 buiten. Vind het geen fijn idee dat ze ergens aan kunnen blijven hangen. Bovendien vind ik het niet nodig en lijkt het me voor hen niet prettig om 24/7 een halster om te hebben. Ze hebben wel vliegenmaskers op.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:59

Halster gaat af( makkelijk als je er maar 1 hebt!) Het halster wordt alleen gebruikt tijdens het vervoer aan de hand of in de trailer.

Bijkomend voordeel van halster af in het weiland: je maakt het voor dieven vrijwel onmogelijk om een paard mee te voeren! Of ze moeten zelf met halsters rondlopen, maar dan pakken ze sneller een ander paard!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:02

Het liefst halster af.
Op mijn nieuwe stal gaan ze met halster aan op de wei, omdat het anders bijna niet te doen is voor de stahouders om de paarden binnen te zetten. Dus nu heb ik een oud leren halster, dat gaat hopelijk eerder kapot als mijn paard een keer blijft hangen.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:06

in de stal af, in de bak/wei om, het is bij ons bijna onmogelijk om een kudde paarden allemaal het halster af te doen, het is echt geen pretje om tussen een horde paarden te staan om ze 1 voor 1 het halster om te doen. ze willen allemaal evenveel aandacht en willen niet op hun beurt wachten.....

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:45

Ik heb dan wel geen eigen paard maar bij me vriendin doen we in de wei het halster om, in stal het halster af, want anders kan een paard misschien met zijn halster ergens aan blijven vasthaken, Weet jij veel , Je weet maar nooit wat ze uitvreten Tong uitsteken

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:01

Af Ja

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:38

KimBalaa schreef:
Bij ons gewoon met halster om.

Maar mn paard staat op een pension stal, en worden buiten en binnen gezet. Het is niet bepaald practisch als de eigenaar bij ieder paard wat hij uit de wei moet halen het halster om moet doen

Idem hier. Als ze lang in het weiland staat krijgt ze altijd een vliegenfrontriem om der halster.
Zet ik haar in de paddock doe ik het halster wel af....maar zelfs dta doe ik eigenlijk alleen maar omdat ik denk dat dat prettiger is voor haar.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:40

Bij ons ook gewoon om. Al hun hele leven. Waarom? Omdat de shet een ontsnappingskoning was (nu de omheining verbeterd is, niet meer). Het zou niet de eerste keer zijn dat ik naar de wei ga en er een shet in het bietenveld staat... Omringd met 3 agenten die hun armen in de lucht hebben, een poging om het beest te vangen. Wat ben ik blij dat ie dan een halster om heeft. Vastpakken en meenemen die handel!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:43

Bij mij hebben ze alleen een halster om in de wei als ze hun vliegennetje om hebben. Vind het zelf prettiger om het af te hebben, kunnen ze minder snel ergens blijven hangen oid

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:13

af.. Lachen

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:29

af
3 redenen:

1. Tegen het blijven hangen, akelige gedachte
2. Paard wordt kaal van halster
3. Halsters XFull zijn maar schaars te krijgen dus ben erg zuinig op mijn halster

ook mijn veulen heeft overdag geen halster om

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:18

ik zelf doe halster af Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:45

Mijn paard hield zn halster eerst altijd om, maar nu hij geleerd heeft om niet tegen te stribbelen als ik een halster om wil doen heeft hij hem gewoon af, en mn pony ook. Over een tijdje word de bak verplaatst, en komen ze meer in het zicht te staan. Dan krijgen ze helemaal geen halster meer om, zeker niet totdat er een grote schutting voor staat. Je weet maar nooit tegenwoordig.

Lando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:57

Bij ons gaan ze ook af!
Ze gaan bij ons met 4en in de wei, en de een van de pony's pakt de andere bij hun halster ( als ze een beetje aan het klote zijn in de wei ) als gevolg dat alle halsters hier kapot gaan.
En daarbij dat ik het best gevaarlijk vind met halster en ze gewoon heel erg makkelijk te pakken zijn.
( wij halen die paarden niet eens aan het halster, de deur naar de stallen gaat open en alle paarden lopen zo hun eigen stal in, lekker makkelijk dus )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:29

Heb ze altijd gewoon af. Zou ook niet weten waarom ze om zouden moeten blijven Lachen