Wedstrijden Alcmaria Hippix bij manege Beukers vanaf 2007

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tienn

Re: Wedstrijden Alcmaria Hippix bij manege Beukers vanaf 200

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:18

Ik vond het bij poelenburgh anders prima Ja [ ik sta er niet].
Als ze bij poelenburgh nog officieel organiseren ga ik er zeker nog heen!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:31

Ik ben er zeer blij mee (als jury zijnde) want bij de poelenburgh is het op de korte zijde moeilijk jureren, je moest helemaal voorover hangen om wat te kunnen zien.
Dat kan vast beter worden.

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:18

Ik vind het nog steeds vreemd dat ze totaal niets met de leden overlegd hebben. Een algemene ledenvergadering of een enquète was toch wel op zijn plaats geweest...of niet soms? Maargoed, ik sta dus wel bij Poelenburgh, baalde er erg van, maar wij blijven gewoon wedstrijden organiseren dus ben weer helemaal blij!! maar ik heb dus nooit last gehad met parkeren, maar heb ook nog nóóit iets gehoord over gebrek aan parkeerplaats..? Naast de drie parkeerterreinen werd er ook altijd een weiland opengegooid en die heb ik nog nooit vol zien staan.
Wat ik wél een mega pluspunt vind aan Poelenburgh, is dat je twee verschillende binnen-rijhallen hebt, dus nooit op bevroren bodems/in de regen losrijden!! Lachen

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:23

mnm schreef:
Wat ik wél een mega pluspunt vind aan Poelenburgh, is dat je twee verschillende binnen-rijhallen hebt, dus nooit op bevroren bodems/in de regen losrijden!! Lachen

Bij Beukers heb je 2 rijbanen en het inrijden in 1 hal, dus zal je dit probleem ook nooit hebben

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:25

mnm schreef:

Ja, dat vind ik ook een heel groot voordeel! Ja

Leuk dat er bij Poelenburgh nog gewoon wedstrijden worden georganiseerd!
Toch weer meer keus om een wedstrijd uit te zoeken Haha!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:13

tujuh schreef:
Ja, jullie komen dan toch wel gezellig naar Poelenburgh?
We zijn nu ook bezig om een eigen vereniging op te starten.
De wedstrijdkalender is al onderweg naar de KNHS.

ja dan komen we zeker!! wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met het parkeren, maar misschien hadden we mazzel. Misschien een optie om dit gelijk goed te regelen; dat alleen de trailers op het hoofdterrein mogen en de personen auto's op het andere terrein ofzo? Maar ik vind het super dat jullie dit gaan regelen!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:01

Bij indoorwedstrijden ontstaat het parkeerprobleem vooral wanneer het mooi weer is en het "grote" parkeerterrein vol staat met auto's van dagjesmensen en mountainbikers. Die kun je niet verbieden om daar te parkeren. Ik heb dus al eens op de Duinweg staan wachten totdat ik het terrein op kon.... Ik heb mij ingeschreven voor 15/10, maar eigenlijk heb ik spijt dat ik mij niet gewoon bij de Beemster heb ingeschreven.

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:17

Ik heb nog nooit trailers aan de duinweg zien staan...toch vreemd Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:28

Ik zeg alleen dat ik een keer met mijn trailer op de Duinweg moest wachten totdat ik dat parkeerterrein op kon. Ik vind dat niet prettig, want je weet vantevoren nooit hoe lang het gaat duren voordat er plek is. Is het je nooit opgevallen dat het daar vol staat met personenauto's met fietsjes achterop als het goed weer is? Knipoog

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:53

mnm schreef:
Ik vind het nog steeds vreemd dat ze totaal niets met de leden overlegd hebben. Een algemene ledenvergadering of een enquète was toch wel op zijn plaats geweest...of niet soms?

Ja dat vind ik ook idd Ja
Ach als poelenburgh nog blijft organiseren blijf ik gewoon naar poelenburgh gaan Haha!

Gelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:46

Poelenburgh blijft gewoon wedstrijden organiseren, in de winter en in de zomer. Het parkeerprobleem heeft onze aandacht, er wordt idd een weiland opengegooid als het druk is. De grote parkeerplaats aan de rechterkant (bij de buitenbaan) is gemeentegrond, daar kunnen we dus niets over zeggen. Wij vinden het allemaal heel jammer dat Alcmaria Hippix zonder overleg met de leden heeft besloten dit op deze manier aan te pakken. Ja, je leest het goed, zonder ENIG overleg met de leden. Dit is een beslissing van alleen het huidige bestuur geweest. Niet zo netjes en helemaal niet zo als het hoort, maar kennelijk denkt het bestuur daar anders over.....
Afijn, ik hoop jullie allemaal te zien op onze eerste wedstrijd in januari, de komende tijd kun je bij Poelnburgh zelf meer info krijgen. je kunt ook eind oktober even bellen om te vragen naar de data en inschrijfmogelijkheden, dan is alles vast wel rond.
Tot ziens bij Poelenburgh!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:28

en dan gewoon bellen naar poelenburgh zelf? ik vind het hartstikke leuk dat jullie toch door gaan, omdat jullie wel super locatie hebben om te rijden. van mij zullen jullie zeker nog horen!

Gelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:31

Ja, je kunt voorlopig bellen naar de manege, als er een apart telefoonnummer is dan laten we dat zo snel mogelijk weten.
Verder zijn we met een aantal leden toch wel aan het bekijken of er mogelijkheden zijn om zelf een vereniging op te starten. Wellicht zijn er meer mensen geinteresseerd om daar dan lid van te worden?

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:40

Gelissen schreef:
Ja, je kunt voorlopig bellen naar de manege, als er een apart telefoonnummer is dan laten we dat zo snel mogelijk weten.
Verder zijn we met een aantal leden toch wel aan het bekijken of er mogelijkheden zijn om zelf een vereniging op te starten. Wellicht zijn er meer mensen geinteresseerd om daar dan lid van te worden?

Ik ben in ieder geval geinteresseerd! Haha! (en ik weet er misschien nog wel een paar!) Ben nu lid van de hippix en kom altijd lopend naar de wedstrijden toe, ik ben dus ook afhankelijk van de wdestrijden bij Poelenburgh. Ik heb geen trailer, dus voor mij geen wedstrijden bij manege Beukers en dus ook geen reden om lid te blijven bij de hippix.
Ik vind het jammer dat ze niks hebben overlegd met de leden, zeker omdat er een groot deel van de leden toch afhankelijk is van de wedstrijden bij Poelenburgh.
Mocht er een vereniging komen, ben ik evt bereid om te helpen als het nodig is!

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:39

Hulp is altijd welkom! En we zijn er druk mee bezig om gewoon vanaf januari alweer de wedstrijden door te laten gaan op poelenburgh.

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:48

mnm schreef:
Hulp is altijd welkom! En we zijn er druk mee bezig om gewoon vanaf januari alweer de wedstrijden door te laten gaan op poelenburgh.

Dat zou echt super zijn, houden jullie ons een beetje op de hoogte over wanneer we ons kunnen inschrijven e.d? Ben benieuwd wanneer jullie zeker weten of er een vereniging komt, volgens mij moeten we voor 15 november opzeggen namelijk. Worden het alleen dressuur of ook springwedstrijden?
En laat me maar weten waarmee ik kan helpen, zijn er al vergaderingen o.i.d geweest?

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:19

Er gaat een vereniging komen. We zijn er druk mee bezig en het staat in de planning om begin november inderdaad een (aankomend) -ledenvergadering te organiseren. Leuk dat je ook lid wilt worden en misschien zelfs nog wat mensen weet die lid willen worden! Met hoe meer we zijn, hoe meer vreugd natuurlijk! Het zal vooral dressuur worden, zeker in de beginperiode. Maar hoe en wanneer zullen we zeker laten weten, ook op dit forum.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:50

Ik vind het niet erg dat ze naar Beukers gaan. Je kan daar makkelijk parkeren en je hebt zowel in buiten en binnenbaan een superbodem. (niet dat dat bij poelenburgh niet was hoor Knipoog ) Ook is het voor mij nu kwa afstand wel te doen en naar poelenburgh was te ver. Mij zal je niet horen klagen. Maar vind het natuurlijk ook jammer voor degenen die van poelenburgh afhankelijk zijn. Het zou dus ook wel mooi zijn als poelenburgh weer een eigen vereniging zou krijgen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:30

ik heb zelf een half jaar stage gelopen bij poel en ik vond de wedstrijden daar wel goed geregeld. Met parkeer ruimte viel het meestal ook wel mee.. Alleen soms wel eens een beetje krap met al die vrachtwagens als er springen en dressuur was. Wat betreft de bodem van de springwei? daar kan ik niks anders over zeggen dan dat die meestal zeik nat was.. Maar voor dressuur was het prima

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:19

Is er al meer bekend over de nieuwe vereniging? We moeten namelijk voor 1 November afmelden bij de hippix, of is het misschien handiger om volgend jaar pas af te melden? Ik zit nu een beetje te twijfelen...
Ben ook wel benieuwd of het al zeker is of we in Januari gewoon door kunnen starten op Poelenburgh, zou zo zonde zijn als we een tijd moeten stoppen en anders moet ik toch maar eens kijken of ik ergens een trailer kan huren voor een paar keer.... Cool

Gelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:16

De wedstrijd data zijn aangevraagd op het fnrs nummer van de manege, die gaan dus bijna zeker door. We zullen ze binnenkort op de een of andere manier publiceren. De opstart van een vereniging kan op zich snel geregeld worden, ware het niet dat de KNHS de zaak vertraagt; het duurt zeker een paar maanden voordat we een nummer binnen hebben. Als ik jou was zou ik nog niet afmelden bij Hippix, info volgt zo snel mogelijk maar zeker voordat de datum verloopt om op te zeggen.

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:19

oke dank je wel! Ik wacht het nog even af........

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:48

De opzegtermijn bij de Hippix is trouwens vóór 15 november.

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:04

Hallo allemaal,

Goed nieuws, de wedstrijdkalender is goedgekeurd en dus gaan onze wedstrijden in 2007 gewoon door! De eerste wedstrijd zal gehouden worden op 13/14 januari 2007.
Vrijdag 10 november a.s. is er een algemene vergadering voor iedereen die informatie wilt over de aanstaande vereniging of over de wedstrijden van 2007.

Groetjes marit

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:55

Oppie Toppie !