Doorrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: Doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:40

ja een bontje erop misschien?

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:33

Mijn tip was dus eigenlijk die van het (kunst)leren zitvlak Clown
Van de zomer rijd ik op kampen dagen van 5 uur, voorheen had ik altijd onzettende last van mijn kont, maar dit jaar had ik mijn broek mèt kunstleren zitvlak aangedaan en ik had nergens last van Haha!

Is het misschien zo dat je te ver naar voren zit? Of inderdaad je zadel te klein? Ik heb dus echt geen kont (dus goede bilbotjes;) ) .. maar na een uur rijden heb ik echt nergens last van..

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:38

Vroeger had ik hier ook wel eens last van, zeker als ik een string aan had.
Tegenwoordig heb ik een goede 'paardrijonderbroek' gevonden..

Ik denk niet dat het eentje is van een bepaald merk, het is een zwarte onderbroek met een
heel zachte stevige stof. Het is wel geen elegant gezicht, ze komt tot hoog in m'n taille en het is echt een bomma modelletje... Maar ze zit ERG goed, en ik heb nooit last van m'n kont meer!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:43

je hebt van die zalf, die je op je kont moet smeren voordat je gaat rijden, heb ik weleens gebruikt als we een weekendtocht gingen houden, helpt echt, is te koop bij divoza en de paardendrogist, als je dat nou samen doet met een bontje of gelpad op je zadel? Lachen

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:09

sjorsie schreef:
je hebt van die zalf, die je op je kont moet smeren voordat je gaat rijden, heb ik weleens gebruikt als we een weekendtocht gingen houden, helpt echt, is te koop bij divoza en de paardendrogist, als je dat nou samen doet met een bontje of gelpad op je zadel? Lachen

Je hebt ook voor mensen die lang in bed moeten liggen (door ziekte of ouderdom oid) speciale zalf tegen het doorliggen. Zou dat niet ook helpen bij doorrijden?

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:23

had je een echt schapenwollen bonje, of een nep bonje? bij mij help dat bonje goed, in combinatie me die speciale huidzalf.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:18

Ik heb het vaak op buitenritten na een uurtje rijden. Heb nu nog littekens op mn kont van de blaren Verdrietig Daarom heb ik laatst ook een broekje gekocht met een zeem erin. Wielrenners gebruiken dat ook, maar deze is speciaal voor ruiters. Boxershortmodel, ga ik morgen uitproberen en hoop dat het helpt. Ik heb ook weleens aan zo'n bontje of gelding zitten denken, maar weet niet wat nou fijner is.

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 15:06

hallo! allemaal bedankt voor jullie reacties!
ik heb een (tijdelijke) oplossing gevonden. Ik had nog schapenvacht liggen. dat heb ik nou tussen mijn gelpad(voor op het zadel) en het zadel gedaan, en dat zit heerlijk. Nou heb ik nog nix voor op wedstrijd gevonden maar ik heb een brief plus verklaring van de dokter opgestuurd naar de KNHS dusmisschien dat ik dispensatie kan krijgen.

allemaal bedankt voor het meedenken enz...groetjes marielle

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:34

dikkere onderbroek Haha!

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:27

PM Nimmedor eens, die heeft daar ook last van dacht ik gelezen te hebben in een of ander topic Knipoog

NaradR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:08

Enny, ik ben benieuwd naar je ervaringen met je nieuwe boxershort....! Verdrietig

NaradR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:09

ikzelf heb er ook altijd last van en ik ben er bijna van overtuigd dat het met de combinatie paard/zadel te maken heeft. Zelf rijd ik nu sinds een tijdje een eigen paard bij. In het begin ontzettend last van doorrijden en nu niet meer. Af en toe rijd ik ook op andere paarden en ja hoor, meteen doorgereden... ander paard/zadel! Die huidfix ga ik nu maar eens proberen!!!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:11

iedereen heeft het over dat het zadel te klein zou kunnen zijn, maar te groot ook hoor, dan ga je extra schuiven.
wat ik gebruik als ik me weer eens doorgereden heb is sudocreme, wordt inderdaad gebruikt in de zorg voor mensen met smet plekken of voor baby's met luier uitslag.
werkt overgens niet als je al helemaal tot bloedens open ligt, maar wel als het schraal is, het is dan echt de volgende dag weg.
als je open ligt verzacht het overgens wel!

NaradR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:13

Ach gut Nu je het zegt. Ik heb maar eens een pot zinkzalf gekocht. Resultaat: de volgende dag was de plek dicht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:26

Ik heb van de zomer een fiksestrandrit gemaakt op een grote manege pony. Mijn zadel paste niet op zijn rug, maar zijn zadel paste niet bij mijn kont Clown Het was iig een stuk kleiner dan 17,5inch En omdat ik wel graag een passend zadel op zijn ruggetje wilde hebben ging ik op pad met het te kleine zadel... na de rit van 4 uur, had ik op exact dezelfde plekken die jij omschrijft me open gereden *auw Verdrietig * Dus te klein zal best eens de oorzaak kunnen zijn.
Zelf heb ik een KN allegro... een heerlijk zacht zadel, net een kussentje Clown Dat is wel handig voor mij aangezien ik ook een ruiter ben met een gevoelig huidje Bloos

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:53

vantevoren vet maken met vaseline ofzo, dan glij je meer dan dat je schuift en dan schuurt het niet. Lijkt me een vies gevoel maar das beter dan een pijnlijk gevoel. al is het maar op een wedstrijd. als je anders een "minder mooi staande oplossing" op je zadel hebt.

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 21:51

Vandaag een brief terug gehad van de Knhs, ik mag voorlopig (tot volgend jaar) met gelpad op wedstrijd rijden Clown

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:57

Ik reed mezelf echt elke dag door. Ik smeer gewone nivea erop voordat ik ga rijden. Werkt voor mij het beste

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:39

Mijn kont zit ook onder de rode schuurbultjes.. Erg pijnlijk.
Met een goede dikke paardrijbroek een lamsvelbontje is het stukken beter voor m'n kontje Lachen

Maar kheb nog steeds bultje's en ik ben benieuwd hoe dat product heet wat jullie op je kont smeren want m'n kont ziet er ook niet uit na een flinke buitenrit.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:34

Talkpoeder Lachen

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:31

Lachen ok dankj ..

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:33

RiandeV schreef:
Ik heb mezelf met het warme zomerweer ook behoorlijk open gereden, niet op mijn zitbeenknobbels, maar op de plek waar je bovenbeen overgaat in je bil, zeg maar. Grote schaafwonden na een uurtje les. Zou een broek met (kunst)leren zitvlak hiertegen kunnen helpen? Heb nu een broek met een gewoon rondgenaaid zitvlak. Zit verder heerlijk, maar in combinatie met erg veel zweet dus niet. Verdrietig

ik heb ook last van die schuurplekken, ook precies op het randje bovenbeen/bil. het rare is dat ik er soms wel last van heb maar bijvoorbeeld nu had ik al weer een tijdje geen last van gehad. ook heb ik het niet altijd aan dezelfde kant of aan allebei de kanten. ik heb even alle reacties doorgelezen maar ik heb het idee dat jullie allemaal eigen paarden en pony's hebben. ik rijd tot nu toe alleen op een manege, wat zou ik dan aan de schaafplekken kunnen doen?

Suus_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:46

Zo te lezen heb je een oplossing tijdelijk! Ik heb ook een tijd gehad dat ik mijn kont open reed. Maar was voornamelijk verkeerd ondergoed heb na heel veel verschillende onderbroeken nu echt de juiste gevonden voor mij Knipoog . En mijn rijbroek met kunstlerenzitvlak die nu ook lekker ergens in de kast ligt. Nu heb ik het al super lang niet meer gehad ook na lange ritten niet, dus het juiste ondergoed en de juiste rijbroek doet wonderen!

Ow ja als ik dan een wondje had dan deed ik voor het rijden er maar een pleister op of 2 zodat ik er niet zoveel last van had als ik weer ging rijden. Want het kan echt erg lastig zijn!

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:02

mijn instructrice vroeg inderdaad ook of het aan mijn ondergoed lag, maar die plekken zit juist niet waar mijn ondergoed zit, misschien ligt het daar wel aan? Verward een oplossing heb ik niet gevonden, ik weet het niet, de ene keer heb ik er wel last van de andere keer niet. maar meestal zijn het wel periodes. gaat een pleister dan niet schuren?

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:18

Ik zou je aanraden om een bonte seat-Saver te nemen, en dan wel van Merino schapenbont.
ik weet niet zo heel veel van lichamelijke problemen (jongen)