Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

sjorsie schreef:je hebt van die zalf, die je op je kont moet smeren voordat je gaat rijden, heb ik weleens gebruikt als we een weekendtocht gingen houden, helpt echt, is te koop bij divoza en de paardendrogist, als je dat nou samen doet met een bontje of gelpad op je zadel?
Daarom heb ik laatst ook een broekje gekocht met een zeem erin. Wielrenners gebruiken dat ook, maar deze is speciaal voor ruiters. Boxershortmodel, ga ik morgen uitproberen en hoop dat het helpt. Ik heb ook weleens aan zo'n bontje of gelding zitten denken, maar weet niet wat nou fijner is. 

Nu je het zegt. Ik heb maar eens een pot zinkzalf gekocht. Resultaat: de volgende dag was de plek dicht.
Het was iig een stuk kleiner dan 17,5inch En omdat ik wel graag een passend zadel op zijn ruggetje wilde hebben ging ik op pad met het te kleine zadel... na de rit van 4 uur, had ik op exact dezelfde plekken die jij omschrijft me open gereden *auw
* Dus te klein zal best eens de oorzaak kunnen zijn.
Dat is wel handig voor mij aangezien ik ook een ruiter ben met een gevoelig huidje

ok dankj .. RiandeV schreef:Ik heb mezelf met het warme zomerweer ook behoorlijk open gereden, niet op mijn zitbeenknobbels, maar op de plek waar je bovenbeen overgaat in je bil, zeg maar. Grote schaafwonden na een uurtje les. Zou een broek met (kunst)leren zitvlak hiertegen kunnen helpen? Heb nu een broek met een gewoon rondgenaaid zitvlak. Zit verder heerlijk, maar in combinatie met erg veel zweet dus niet.
. En mijn rijbroek met kunstlerenzitvlak die nu ook lekker ergens in de kast ligt. Nu heb ik het al super lang niet meer gehad ook na lange ritten niet, dus het juiste ondergoed en de juiste rijbroek doet wonderen!
een oplossing heb ik niet gevonden, ik weet het niet, de ene keer heb ik er wel last van de andere keer niet. maar meestal zijn het wel periodes. gaat een pleister dan niet schuren?