leren laarzen of chaps?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: leren laarzen of chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:02

Ik rij in de winter vooral met leren rijlaarzen of thermo laarzen. Warmer als chaps.

Buiten de winter om rij ik vaker met chaps, van dat soepele leer. Die heb ik voor geloof ik 35 euro bij Loesdau in Duitsland vandaan. Maar die hebben ze overal wel. Doen het na een aantal jaar nog prima!
Hieronder draag ik "gewone" schoenen, met hak, goede zool etc., sinds mijn joppers kapot gegaan zijn. Die combinatie is niet zo warm als laarzen, rijdt prima en na het rijden schop ik de chaps gelijk uit.

En als ik zo eens bij bijvoorbeeld Loesdau kijk, dan zijn leren rijlaarzen helemaal niet zo duur meer als "vroegah" Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:29

Ik heb dus laarzen van Mountain Horse en Chaps van HH. Maar rijd in de zomer eigenlijk alleen met kousen en stalschoenen. Is de pest voor de sokken maar met warmte vind ik het het lekkerst rijden. In de winter de thermoboots dus de laarzen van MH staan vaak ongebruikt. Alleen als ik weer eens ga lessen in de winter doe ik ze aan.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 08:56

Ik had hier een tijdje geleden ook een topic over geopend.
Ik heb toen gekozen voor lederen jodphurs met lederen chaps. Ik heb er van global en was in totaal 125€ kwijt en ze zitten als gegoten. Het ziet er ook mooi uit. Mooier dan ik had gedacht. Haha! Haha!

A_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:03

ik heb petrie rijschoenen en petrie chaps zit supper fijn en lijkt ook erg netjes maar goed ik wil er toch strax ook nog laarzen bij

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:07

bij rijlaarzen heb ik altijd problemen rond de enkel, is het stug leer zit het niet lekker en bij soepel leer gaat het zakken en krijg je dat het uiteindelijk gaat schuren, leren chaps bevallen echt beter

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:46

ijslandermir schreef:
Waarom rijden jullie met chaps eigenlijk en niet met gewoon alleen schoenen?

Omdat ik me zonder chaps zo onbeschermd en leeg voel... Ook zitten mijn schoenen beter als ik chaps aanheb, omdat ze een beetje los zitten (heb geen rits o.i.d. maar soort van elastiek ofzo, en mijn voeten moeten er toch in en uit Tong uitsteken)...

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:34

Ik rij gwoon met laarzen... weet eigenlijk niet echt waarom...
maar misschien zijn chaps wel warmer!