Overstap L2 M1

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Re: Overstap L2 M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:31

Siria schreef:
ik heb nu 12 winstpunten en ga in oktober M1 starte, heb eerst getwijfeld, maar toch maar doen.
heb eerst een jaar weinig wedstrijden gerede (ziek paard) en geen winstpunten toen, maar laatste twee concoursen 3 dus ja.

laatst was ik 1ste Haha! dus ik denk dat het wel mogelijk is, alleen kmerk wel dat je er hard aan moet werken (mn fjordje loopt niet vanzelf) khad vandaag les int begin weigerde ze aan de teugel te lopen, maar op het eind heel actief en goed aan het been en aan de teugel Pling

contragalop en sbw lukken op zich wel maar ik moet er nog wel aan werken.

Dus binnenkort nog een M1 fjord erbij! Leuk! Haha!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 14:35

Heej, heel erg bedankt voor alle reacties!

laatste proef was mijn 10e winstpuntje.
hij ging helemaal niet naar mijn zin, toch 182.
Zo houd ik in de L vaak punten over.

De stap zit altijd tussen de 7 en 2x zelfs een 9. die is redelijk bevestigd.
de draf is altijd een 7.. hij kan beter n de training, op wedstrdj krijg ik het er nog niet uit.
de galop is twijfelachtig. Soms galopeert hij voor een flinke 7 en soms voor een flinke 5.
hij is een ster in het NIET belasten van zijn binnenachterbeen, op welke manier en op welke hand dan ook.

Het doorzitten zie ik helemaal zitten, juist tijdens de middendraf.
het wijken zal ik ook nie tech tmissen, ik had altijd wel zevens, maar SBW is gewoon makkelijker.

En contragalop tja, als hij een dag heeft waarin hij voor de 5 galopeerd,
dan springt hij doodleuk over.. al heb ik de juiste buiging en zit.

al met al, het is nog niet bevestigd, en aan mijn been heeft hij soms nog wel wat lak.
het enige waar ik dus tegeop zie, is het blijven rijden tijdens de proef, zonder zweep.
ik hoef de zweeo maar aan te wijzen en hij begint al meer onder te treden,
heb ik geen zweep weet meneer het meteen en gaat hij min of meer makkelijk doen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:40

1 keer raden wie er, van een ons bekende zadelmaker, een stel zwanenhalswielsporen op proef heeft!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:42

Mij leek de overgang vrij simpel maar dat viel toch wel tegen, de l2 reed ik in 7 proeven uit, maar in de m1 krijg je een z jury.
Opzich gaat het wel lekker, maar waar je in de l2 nog een 7 voor had wordt nu een 6...

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:46

Ik heb nu 4 wedstrijden M1 gereden... ben met 28 wp had regelmatig boven de 200... nu scoor ik rond de 180 steeds; 179, 184, 188, 185 dus ben nu m1+3 Haha!

Vindt de preoven niet moeilijker (alleen aanspringen) maar ik vindt dat er veel strenger gejureerd wordt...
dus de overstap van jurys is groter dan de overstap van niveau als je het mij vraagt...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:41

probleem, "nietvoor het been zonder zweep" is getackelt! Idd, net wat ik dacht, een spoor gebruiken waarmee je hem kan raken ipv onder door schieten. Zie foto, hij is nu wel al verder uitgezwaard, maar toch..:
Afbeelding

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:13

Afbeelding

hij is eigenlijk wel heel veel uitgezwaard, of Sas is gekrompen!