steeds meer indoorwedstrijden friesland ( 2 pr. )

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: steeds meer indoorwedstrijden friesland ( 2 pr. )

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:27

Laatst bijgewerkt door Nibbit op 13-09-06 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:42

@nibbit: die link doet het niet,,

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:43

ja maar het gaat me dan vooral om de maand Maart, maar die staat er nog niet op Verward

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:58

De wedstrijdkalender van 2007 is nog niet bekend volgens mij, nog voor geen enkele regio denk ik.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:00

jawel voor Friesland Knipoog

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:10

In Noord-Holland is het eigenlijk heel normaal inderdaad dat indoor ook 2 proeven gereden wordt Ja Je rijdt inderdaad in kleine groepjes, dus het verloopt heel vlotjes. En als de rubriek wat groter is, delen ze die op in 2 of 3 kleine groepjes, zodat de wachttijden niet lang worden. In Vries (Dr.) doen ze dat niet en duurt het ein-de-loos voordat je weer aan de beurt bent.

Waarom gebeurt dit niet in het hele land zo? Mijn wedstrijdsecretaris zei destijds dat de KNHS het liever niet zo zag Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:17

Hier in de buurt zijn de wachtlijsten voor indoorconcoursen dusdanig vol dat het compleet a-sociaal is om 2 proeven te laten verrijden (komen er nóg minder mensen aan bod).

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:22

Nibbit schreef:
Molkwerum is ook op zondag, maar alleen B en L geloof ik.

Heeg staat (nog) niet op de kalender, zouden ze daar dit jaar wel wedstrijden houden dan?

Heeg doe ik zomers alleen maar rondvaren Haha! Voor wedstrijden zoek ik toch liever wat dichter richting de Drentse grens en dan op zondag... wie heeft tips? (scheelt mij weer zoeken.... )

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:39

haskerhorne?? St nic?? of is dit niet vlakbij drenthe?? Verward

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:42

CGJ12 schreef:
Hier in de buurt zijn de wachtlijsten voor indoorconcoursen dusdanig vol dat het compleet a-sociaal is om 2 proeven te laten verrijden (komen er nóg minder mensen aan bod).

Toch maar naar Zeeland komen Nagelbijten / Gniffelen 2 proeven én iedereen komt aan de beurt. Duivel

porscherider schreef:
Ik geloof een groepjes van een stuk of 7, 8 en dan eerst iedereen één proefje. En als iedereen is geweest dan de tweede proef.

Ja groepjes van minimaal 3. max. ong. 6.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:54

brendalover schreef:
ja maar het gaat me dan vooral om de maand Maart, maar die staat er nog niet op Verward

Dit is de site van de Noord-Hollandse bond: http://www.verenigingen.sport.nl/paarde ... and/19.asp maar daar staat maart helaas ook nog niet op.

GeJe schreef:
Heeg doe ik zomers alleen maar rondvaren Haha! Voor wedstrijden zoek ik toch
liever wat dichter richting de Drentse grens en dan op zondag... wie heeft tips? (scheelt mij weer zoeken.... )

Siegerswoude, Sonnega, Gersloot en Appelscha zitten wel aardig richting de Drentse grens. Moet je alleen nog even uitzoeken of ze daar ook wedstrijden op zondag hebben.
brendalover schreef:
haskerhorne?? St nic?? of is dit niet vlakbij drenthe?? Verward
Die zouden ook nog wel kunnen, maar 't hangt er vanaf hoe dicht je bij de Drents-Friese grens aan zit, anders zit je weer met een te lange reistijd.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:57

Sammie schreef:

Toch maar naar Zeeland komen Nagelbijten / Gniffelen 2 proeven én iedereen komt aan de beurt. Duivel

Geloof me ....... als ik naar Zeeland kom loopt het gelijk storm.... Tong uitsteken

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:27

porscherider schreef:
Siegerswoude, Sonnega, Gersloot en Appelscha zitten wel aardig richting de Drentse grens. Moet je alleen nog even uitzoeken of ze daar ook wedstrijden op zondag hebben.

In Siegerswoude worden op zondag geen wedstrijden georganiseerd en ik geloof in Appelscha ook niet.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:33

Ik zat ook al te zoeken voor 2 proeven in Friesland, maar in de L2 is er bar weinig. Zelfs Oenkerk staat dan maar voor 1 proefje in de L2. Ga nu dus een keer de afsluitdijk over, eens kijken of dat bevalt (zit vlakbij Harlingen met het paard, zelf in Leeuwarden). Vind het namelijk voor 1 proefje niet de moeite waard om hele einden te gaan rijden en zoek ook de mooie bakken op, waarvan ik weet dat mijn paard een beetje wil blijven lopen ipv kruipen. Dat beperkt mijn wedstrijden (afhankelijk van het weer ivm trainen) tot Sneek, Cornwerd, Franeker en dus Hippolytushoef. In die laatste ben ik dus nog nooit geweest, dat is een probeersel. Heb veel liever het groenseizoen, maar om een beetje een stok achter de deur te hebben, rijd ik ook in de winter enkele wedstrijden om wat in het ritme te blijven.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:26

Moska, in Middenmeer kun je volgens mij ook 2 proefjes rijden. Daar gaan ook wel Friezen (inwoners van Friesland in dit geval Haha!) heen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:36

Middenmeer ben ik ook wel geweest, meteen na de afsluitdijke n goed voor elkaar! Vind dan 2x dezelfde jury niet zo geweldig als ik eerlijk ben..

Oenkerk L2 is wel proeven, ga ik ook heen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:31

Sammie schreef:
wendely schreef:
Hmm raar, ben benieuwd hoe ze dat willen hebben.. Hebben ze de tweede proef dan in die manege verderop ofzo?

Hmm... Eén binnenbak kan best zorgdragen voor een combinatie die 2 proeven wilt rijden, hoor Clown Of is Zeeland dan weer zo vooruitstrevend om in dezelfde binnenbak na ong. een half uurtje de tweede proef te rijden?

Ik heb in Tilburg wedstrijd gereden en daar kregen ze het ook voor elkaar om in 1 bak twee proeven te rijden. Dan had je dus 's winters ook gewoon twee proeven. Heel normaal Haha!

Was daarom ook lichtelijk verbaasd toen ik hoorde dat ze dat in Friesland nog niet uitgevonden hadden Tong uitsteken Gelukkig wordt het nu beter Lachen

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:54

Waar staat dat dan van Oenkerk 2 proeven? Op elke lijst die ik onder ogen krijg staat niets over het aantal en een ? bij het telefoonnummer. Vandaar dat ik die dag naar NH ga!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:58

Op startlijsten Tong uitsteken. Was erg laat ja

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:18

Moska schreef:
Ik zat ook al te zoeken voor 2 proeven in Friesland, maar in de L2 is er bar weinig. Zelfs Oenkerk staat dan maar voor 1 proefje in de L2. Ga nu dus een keer de afsluitdijk over, eens kijken of dat bevalt (zit vlakbij Harlingen met het paard, zelf in Leeuwarden). Vind het namelijk voor 1 proefje niet de moeite waard om hele einden te gaan rijden en zoek ook de mooie bakken op, waarvan ik weet dat mijn paard een beetje wil blijven lopen ipv kruipen. Dat beperkt mijn wedstrijden (afhankelijk van het weer ivm trainen) tot Sneek, Cornwerd, Franeker en dus Hippolytushoef. In die laatste ben ik dus nog nooit geweest, dat is een probeersel. Heb veel liever het groenseizoen, maar om een beetje een stok achter de deur te hebben, rijd ik ook in de winter enkele wedstrijden om wat in het ritme te blijven.

7 Oktober 2 proeven L1/L2 in Oenkerk Knipoog

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 20:58

Nou jammer dan, ga dus al naar NH. Mogen ze voortaan best iets eerder bekend maken...

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:03

amondi schreef:
sneek, haskerhorne, harich, oenkerk, de Pesse( voor zuidfriezen vlakbij) hebben 2 bakken maar dan blijft het 1 proef. vorig jaar alleen in Drachten 2 proeven meegereden, maar dat is een evangelische gemeentekerk geworden... dacht ik.

A: ze zijn niet zo vooruitstrevend hier. Zien overal spoken.
En B: er is (nog) geen ruimte voor een tweede jury.

Haskerhorne heeft btw wel altijd op zondag wedstrijden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 07:39

nou een bouwvergunning heb je ook niet zomaar en een exploitatievergunning voor een kantine....
Zolang het geen koeien zijn, mag je hier niet zoveel! Als je de nieuwe koeiestal van Jan Schep ziet in zandhuizen, dan vraag je je af waarom in hemelsnaam een binnenbak in het buitengebied zo'n problemen opleverd! Zoek maar even met google earth.
Afbeelding

voor de duidelijkheid: die zandvlek aan de overkant is een 30 x 60 bak van een springamazone!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:05

wij gaan naar emmeloord voor 2 proeven voor de rest hier in het zuiden van Fr helemaal niks.
Sonnega is bezig met een 2e bak maar dat zal ook nog wel 2 jaar duren.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:13

Emmeloord is alleen in januari 2 proeven jammergenoeg