@cassidy; bedankt ik zal eens voor het boek gaan kijken

iig bedankt voor de tips
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Sisco4life schreef:Ik snap niet dat er zo moeilijk word gedaan over die join up. Wat is het verschil met longeren ? Dan wil je hem ook naar buiten ''jagen''. Op een gegeven moment mag hij bij je komen, draai je hem om en jaag je hem weer naar buiten :S Dus whats The problem ?

Sisco4life schreef:ik zie het wel een beetje als hetzelfde
Ik gooi mijn paard altijd los dus longeer niet, soms, heel soms. Verder had ik nog nooit van de join up gehoord maar wat ik zo lees ziet het eruit als een veredelde vorm van lonseren
Sisco4life schreef:ik zie het wel een beetje als hetzelfde
Ik gooi mijn paard altijd los dus longeer niet, soms, heel soms. Verder had ik nog nooit van de join up gehoord maar wat ik zo lees ziet het eruit als een veredelde vorm van lonseren
blowdiene schreef:oke het kan best gevaarlijk zijn maar ik vind idd ook dat het heeeeel veel op longeren lijkt dan draait het paard zijn oor ook naar je toe en gaat kauwen en likken...
dus waarom er zulke problemen over maken.....??

blowdiene schreef:welk sticky..?
Cassidy schreef:Voor de voorstanders van de join-up. Willen julllie even de moeite doen om de sticky in dit forum door te lezen voordat je zulke adviezen geeft ? Voor degenen die hem tot nog toe niet hebben kunnen vinden, hier de link:
viewtopic.php?f=125&t=556025
Doe jezelf en anderen de lol dat hele topic door te lezen, inclusief alle links in die in het eerste bericht van die pagina staan.
@ Rafaela: Wat ik je persoonlijk wil adviseren is de aanschaf van het boek Grondwerk van Inge Teblick. De kosten zijn te overzien (25 Euro), en je kunt er heel veel uithalen. De basis begint gewoon vanaf de grond, bij iedere Natural Horsemanshipper, of het nu Voest is of Parelli. Dus ja, ik ga je les adviseren, maar les in grondwerk. Als het op de grond goed zit, dan gaat het vanaf het zadel een stuk makkelijker. Maar bereid je er dan ook op voor dat je de eerste tijd niet rijdt, maar meer met grondwerk bezig bent.
Een link naar een topic over het boek Grondwerk, met informatie over de inhoud en ervaringen van anderen, vind je hier:
viewtopic.php?f=125&t=625206
als zelfs paardenfluisteraars het doen???