hoe vaak wedstrijd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elina

Re: hoe vaak wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:52

Ik rijd niet zo vaak, meestal zo'n 1x per maand. Mn ma wil me niet te vaak rijden, dus daar ben ik afhankelijk van. Zelf zou ik het ideaal vinden om 2x per maand te gaan. Vind elk weekend echt teveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:06

Met mijn eigen paard heb ik altijd 10 tot 12 wedstrijden per jaar gereden. Momenteel zijn wel ZZL startgerechtigd en zie ik er niet zo veel uitdaging meer in om vaak Z2 te blijven rijden maar aan de andere kant vind ik ons ook nog niet klaar voor het ZZL. Ik rij nu gemiddeld 1 keer per 2 mand een wedstrijd en misschien dat ik me wel weer ga toeleggen op het rijden van de Kur op muziek, maar daarvoor moet ik eerst een nieuwe kur maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:59

Net waneer er een leuke wedstrijd in de buurt is. Soms 2 weekeinden achter elkaar, soms 2 maanden niet.
Binnenkort hebben we het een keer heftig, dan is zaterdags de IBOP proef en zondag een dresuur en vaardigheids wedstrijd. Ik wil wel graag m'n puntjes in de dresuur pakken, dus ga dan geen vaardigheid rijden. Ik probeer er naar toe te werken dat mijn merrie voordat ze te dik is ivm dracht L+WP is (zijn nu B+2 in 1 wedstrijd en bij het mennen mag je over naar het L met 5 WP).

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:53

Ik ga gemiddeld 1x per maand. Het komt wel eens voor dat ik twee keer achter elkaar ga, maar dan ook vaak weer 6 weken niet. Dat vind ik meer dan genoeg. Jumper is niet meer de jongste, ik heb ook nog een gezin dat wel iets anders wil in het weekend dan paard en bovendien vind ik het startgeld ook de pan uit rijzen Huilen . En zo kan ik ook rustig doortrainen voor de volgende klasse zonder gestress inderdaad dat je de ene week met de galopwissels bezig bent, of keertwendingen of weet ik wat, en dan in het weekend ineens alles anders moet.
Maar ik ga dan wel altijd met 10 wp over, anders schiet het helemaal niet op ( hier in de buurt kun je ook praktisch nooit 2 proeven rijden). Als ik 10 wp heb en paard is er nog niet klaar voor, dan blijf ik gewoon thuis verder trainen. En bovendien rijd ik alleen op wedstrijden die ik leuk vind (qua sfeer, accomodatie, afstand etc. ) Haha! . Het moet wel hobby blijven tenslotte.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:06

Hangt er van af, meestal ongeveer 2x in de maand Lachen
Maar soms zijn er veel wedstrijden in de buurt waar ik heen wil, heb ik zelfs elk weekend wedstrijd Nagelbijten / Gniffelen
En dan kan het ook zo weer in een keer zijn dat ik een maand niets heb.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 08:02

Wat leuk zoveel reacties, leuk om te lezen wat anderen ervan vinden!

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:05

Ik ga altijd met m'n zus mee op wedstrijd.
maar die gaat elk weekend, en ook wel vaak 2 dagen.
maar ze start ook 2 verschillende paarden.
maar meestal gaat to pleasure mee. En die moet ook wel eens 2 dagen in één weekend.
Maar ze kan het allemaal wel aan. Ze is met het éne paard L2 en met de andere M2.
En ze start volgend jaar een nieuw paard in de B en het M2 paard gaat weg en daarvoor krijgt ze één terug die ze al 3 keer B gestart heeft.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:25

Poeh, ik denk dat ik gemiddeld kom op 1x in de 3 weken. Sporadisch 2 weken achter elkaar, en het komt ook voor dat we zomaar een week of 6 helemaal niet weggaan.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:25

Ik iets minder dan 2x in de maand. Rijd L1 pony's.. Lachen

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:59

Ik begin pas met wedstrijden,dus doe het nog rustig aan. Ik ga dan zo'n 1 a 2 keer in de maand op wedstrijd, zeker niet meer. Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:34

Citaat:
Ik ga dan ook maar eens in de maand op wedstrijd. Dan heb ik genoeg tijd om niet te veel druk op mijn paard te hoeven zetten (nog tijd voor een buitenritje en een sprongetje) en genoeg tijd om nieuwe dingen te introduceren of nieuwe methoden uit te proberen. Ik kan moelijk de galopwissel gaan proberen als ik het weekend daarop in de contra moet blijven.

Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Als jij e paard maar netjes aan de hulpen hebt staan zal hij niet voor jou gaan denken. Dan springt hij dus niet ineens over.

Maar dat terzijde.

Ik start normaliter 1 weekend in de maand 3 of 4 proeven. We rijden echt nog niet elke proef een winstpunt, dus we vliegen dan niet door de B heen.

Maar deze maand heb ik 3 weken achter elkaar wedstrijd en dan 1week niet en dan weer wel.

Aankomend weekend zaterdag en zondag en dan steeds op zaterdag. Rijdt eigenlijk alleen dressuurwedstrijden. Maar wil wel gaan springen. Daarom rij ik nu op onderlinge concoursen of Gemeente kamp. ook spring parcoursen.

MIjn paard kan dit goed aan en vind de afwisseling heel leuk. Als het moet gaan we ook door de weeks nog lekker naar buiten. Dan maar een keer wat minder training. Ontspanning is belangrijker dan een punt hoor!!! Pling Cool