Scheren, deken of geen deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Scheren, deken of geen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:28

deborahke schreef:
Ik weet zelf niet goed wat ik moet doen Boos!
ik heb een driejarige merrie die vorige winters nooit een deken heeft opgekregen, ik heb haar in januari gekocht en toen was ze een echte teddybeer.

nu heb ik besloten om haar dekens om te doen deze winter, maar ik weet niet goed wanneer ik moet beginnen, ze is nu echt wel enorm aan het verharen Boos!

heb alvast een zomerdek gaan kopen, maar wanneer leg ik die best op ?

Staat je paard dag en nacht buiten? Is de zomerdeken waterdicht? Zo ja, kun je nu al beginnen, zo nee, leg die zomerdeken in de kast, laat haar nog lekker buiten lopen zonder deken, en scheer haar op het moment dat het weideseizoen over is en ze weer op stal gaat (mits dat gebeurt) en doe meteen een winterdeken op.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:11

Ik zit dus te twijfelen............wel of niet scheren (ze is nooit eerder geschoren)

Mijn KWPN merrie heeft eigelijk nooit een heel dikke vacht gehad, maar wat ik nu zie............ze wordt een teddybeer.

De wedstrijden komen er weer aan dus een strak vachtje ipv een ponywollen lijfje is wel mooier en makkelijker, maar aan de andere kant krijgt ze die vacht niet voor niets.

Ik ben bang en verwacht een zeer strenge winter.

Wat mij ook een beetje tegen houdt is wat voor kleur mijn vosje gaat krijgen na het scheren.

Ik zie soms geschoren vossen waarvan ik denk................bah!

deborahke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:18

neen, ze loopt enkel overdag enkele dagen buiten en staat voor de rest op stal.
ik zou eigenlijk liever niet willen scheren,...

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:16

Ik scheer mijn paarden niet. Ze krijgen wel al op tijd een deken op Lachen Zodat de vacht niet te dik wordt Vork

Drea_Fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:54

ik heb mijn pony vandaag al geschoren! omdat ze nu al een wintervacht heeft! ze is nu lekker kaal en heeft een 0 grams met fleece van binnen op! voor de nacht met onderdeken!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:02

Mijn paard is afgelopen vrijdag geschoren,hij is nu helemaal kaal en heeft nu een zomerregendeken op voor de nacht en in de paddock bij slecht weer. Van het weekend heeft hij gewoon zonder gestaan, hij was nl onder de zomerdeken zeiknat.

Het is nu in deze periode nu eenmaal een beetje aanrommelen met de dekens / scheren.
Ben in elk geval blij dat ik weer lekker aan de gang kan zonder uren te hoeven droogstappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:16

Ik heb mijn fjord vorig jaar voor het eerst geschoren omdat hij zijn warmte niet goed kwijt kon en heel erg lang nat bleef en nazweette. Toen is er een racestreep geschoren. Rond de herfst heeft hij dan een ongevoerde regendeken op en bij vriesweer gaat er een wat dikker dekentje op Lachen

op dit moment loopt ie nog ongeschoren zonder deken rond Lachen

Tessie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:45

Vorig jaar was de 1e winter met hem, want ik heb hem in mei gekocht. Mijn paard zweet heel snel. Maar ik wilde absoluut niet scheren. Dus snel dekens erop enzo. Maar half november heb ik hem toch geschoren, het was niet te doen. Na 5 minuten werken al bezweet en niet droog te krijgen. Dan kan je je paard beter scheren...

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:27

Mijn pony is vanmiddag helemaal geschoren, behalve het hoofd.
En staat nu met een zomerdekentje op stal.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:52

Bij paarden die buiten lopen ,scheer ik een dekenmodel of ook de hals half.Dan hoeven ze eigenlijk geen deken op.Maar paarden die toch binnen staan en onder de deken,die gaan helemaal kaal.