Ik sta op het punt van de lijst met juryleden......

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Ik sta op het punt van de lijst met juryleden......

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:30

Ik ken ook een Z-jurylid die serieus begon te jureren met het boekje dat al door 2 andere boekjes vervangen is...... (boekje van 94-98 of zo).

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:46

OMG... Haha! Haha!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 10:05

Ik wil nog even benadrukken dt het niet om mijn niveau van jureren gaat.
Daarover is men tevreden heb ik uit betrouwbare bron begrepen. Cool

Het gaat dus enkel om het feit dat ik de bijscholingen niet heb kunnen bijwonen. Niets meer en niets minder.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:31

Jasmijn schreef:
Het gaat dus enkel om het feit dat ik de bijscholingen niet heb kunnen bijwonen. Niets meer en niets minder.

Dat klopt, ik heb de KNHS gebeld met de vraag hoe dit precies zit. Het gaat ze met name om de laatste bijscholing (nieuwe proeven), maar als je meerdere bijscholingen niet hebt bijgewoond, dan is je naam zeker doorgestuurd naar de regio. Het is vervolgens aan hen om er wel of niet iets mee te doen.

Wat ik me dan alleen afvraag, is of er meer mensen zijn die zo'n brief hebben gehad?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 18:35

Ik ben verder naar alle bijscholingen geweest, alleen dit jaar niet

Op de brief die het regiobestuur (hoofd) stonden nog 4 namen.

IK heb aangeboden in mijn eerste brief een doktersverklaring mee te sturen. Dat was niet nodig, alleen een schriftelijke verklaring was voldoende.

Bij de 2e oproep voor de herhaling bijscholing heb ik alleen een mail gestuurd, verwijzende naar mijn brief.

Ik heb alle correspondentie door gemaild naar het de regio.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:51

Alanta schreef:
[quoteZo interpreteer ik althans de vragen die op het opgaveformulier voor nieuwe jury's staan..........
[/quote]

Wat voor vragen staan er nu op dan?

Hoe vaak je het afgelopen jaar welke klasse hebt gejureerd, hoe vaak je gebeld bent om te komen jureren en hoe vaak je hiervan "nee" hebt moeten zeggen (en tevens waarom...).

Dus Alanta, wil je ooit nog eens een promotiecursus doen: ALLES opschrijven !!!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:33

Oke, dan weet ik dat ff, haha

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:31

Alanta schreef:
Dus, wil je ooit nog eens een promotiecursus doen: ALLES opschrijven !!!

Ah, dus wij, jury's, gaan aan dossiervorming doen! Lijst

Het kan wel nodig zijn om je knhs-administratie zelf bij te houden. Ik heb zojuist gehoord dat een fameus ZZGP-jurylid een boze brief thuiskreeg dat hij niet op de L-bijscholing was geweest. Hij gééft de bijscholingen Haha! Haha! Haha!

Alanta schreef:
ALLES opschrijven !!!

t is natuurlijk wel even wennen om als jury weer zélf te moeten schrijven, gewoonlijk heb je daar een 12-jarige voor Ach gut

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:42

Op zich kan ik me wel voorstellen dat de KNHS graag wilde dat iedereen bij de bijscholing is geweest voor de nieuwe proeven. Maar dan hadden ze het ook zo moeten doen, dat iedereen voor 1 april geweest had moeten zijn en anders niet jureren vanaf 1 april. Dit is een beetje mosterd na de maaltijd imo.
Medische redenen mogen echter geen reden zijn tot het schrappen van de lijst tenzij de ogen niet helemaal goed meer functioneren Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:44

Fitzroy schreef:
Medische redenen mogen echter geen reden zijn tot het schrappen van de lijst tenzij de ogen niet helemaal goed meer functioneren Clown

....... wat dacht je van "slietaosie an 't benul" ......... Haha!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 18:33

Ik heb inmiddels via het regiobestuur dat ze mij niet uit mijn 'functie' ontheffen, mits ik voortaan de bijscholingen bijwoon.
Volgend jaar vanaf februari maar geen gevaarlijke dingen (oa paardrijden) meer doen. Knipoog

Nee, ik ben blij met het besluit, had ook vrede gehad met een afwijzing, maar dit voelt toch beter.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:52

Gelukkig dan maar, Jasmijn.
Maar ze zouden zichzelf ook ernstig in de vingers snijden Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:43

*zucht*
Zo langzamerhand kan ik niks meer van de KNHS horen. Vraag me echt af waar ze zch mee bezighouden. Persoonlijk vind ik het een erg belachelijke reden om je daarom van de lijst te halen en al helemaal omdat je gewoon niet aan die bijscholing kon meedoen. In mijn ogen moet je gewoon nog een kans krijgen om die scholing te kunnen doen. Waarschijnlijk zijn er een heleboel jury's die die bijscholing veel harder nodig hebben dan jij.
Vraag me weleens af of er hier op bokt ook mensen zijn die bij de KNHS werken. Zoja, dan hoop ik dat die KNHSbokkers al het commentaar betreffende de KNHS lezen en het doorgeven in de hoop dat er wat mee gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:08

CGJ12 schreef:
kataklopje schreef:
De dyscalculische jury's geven een winstpunt bij 156 punten en de dyslectische zitten bij A....

......... en volgens de niet wintpuntenhalers: de blinde bij C ......... Haha! Haha! Haha!

Hihi, doet me denken aan een grap die Tjeerd Veldstra een keer vertelde Haha!
Hij droomde dat hij was overleden en naar de hemel was gegaan (dream on Haha! ), in de hemel kwam hij allemaal oudriders tegen als oude Chardon, Modderman en Weusthof, zelfs zijn oude paarden er.
Ze hadden het machtig gezellig en bedachten dat ze wel graag een wedstrijd wilde organiseren en gingen naar Petrus om het hele verhaal voor te leggen.
Petrus vond dat het absoluut niet kon, ze waren tenslotte in de hemel en dat was geen plek voor competitie.
Daarop vroegen ze aan Petrus of het dan geen idee was om een landenwedstrijd te organisren samen met de hel.
Petrus dacht daar even over na, vond het wel een goed idee en pakte de telefoon om de duivel te bellen.
Deze lag helemaal dubbel van het lachen, toen Petrus vroeg waarom hij zo moest lachen antwoordde de duivel "tuurlijk wil ik zo'n wedstrijd houden, ik heb alle juryleden hier" Extreme duivel

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:43

haha..hij is leuk Haha!

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:46

Fijn Jasmijn, dat alles nog is goed gekomen voor jou en dat er nog een gewaardeerd jurylid op de lijst mag blijven staan...
Ik vond inderdaad de bijscholing van afgelopen jaar ook een wassen neus.. We kregen een foutieve versie van de bekende proeven-DVD te zien en als we er wat diepgaandere vragen over stelden, werden die niet beantwoord, omdat daar nog niet genoeg duidelijkheid over was.....
Tsja... en dan zouden ze mensen die met een gegronde reden niet op de bijscholing waren, van de lijst halen????? Kom toch op zeg!!

Mijn meegemaakt toppunt tijdens de bijscholing (oude proeven):
Jury geeft 5 voor laatste punt in B en L: Verzorging, want de proef was niet echt netjes verzorgd...... Huilen
Toen M. van Gansewinkel hem vertelde dat het hier toch duidelijk de verzorging van het paard, harnachement en de amazone/ruiter betrof, en dat voor deze combinatie minimaal een 7 op zijn plaats was. Toen ze het betreffende jurylid dat dit de eerste keer was dat hij hoorde dat dit niet over de verzorging van de proef ging... en dat hij al die tijd dit punt zo beoordeeld had.. (en dat hij dat daarna waarschijnlijk nog zo deed...)

Dus wat is het nut van zo'n bijscholing?
Naar mijn mening: iedereen hoort weer eens hoe het zou moeten, maar de meeste juryleden zijn dat de volgende dag alweer vergeten en gaan gewoon door zoals zij denken dat het goed is...

apical

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:55

Jasmijn,

Heb je al contact opgenomen met Corrie Wouters van het juryplatform?
Te vinden op juryplatform.nl
Ik denk dat je veel steun en inzet van haar zijde kan verwachten.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 10:24

Het is inmiddels geregeld. (Volgens mij had ik dat al geplaatst)
Ik blijf gewoon jureren tot de bijscholing van volgend jaar, als ik die bij woon is er niets aan de hand, als ik die niet bij woon, word ik echt van de lijst gehaald, maar dat vind ik ook best logisch.
Ik ga er vanuit dat ik volgend jaar gewoon heen kan, dus dat er zich geen problemen meer voordoen.
Maar bedankt voor je reactie Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:30

Smaxie schreef:

Mijn meegemaakt toppunt tijdens de bijscholing (oude proeven):
Jury geeft 5 voor laatste punt in B en L: Verzorging, want de proef was niet echt netjes verzorgd...... Huilen
Toen M. van Gansewinkel hem vertelde dat het hier toch duidelijk de verzorging van het paard, harnachement en de amazone/ruiter betrof, en dat voor deze combinatie minimaal een 7 op zijn plaats was. Toen ze het betreffende jurylid dat dit de eerste keer was dat hij hoorde dat dit niet over de verzorging van de proef ging... en dat hij al die tijd dit punt zo beoordeeld had.. (en dat hij dat daarna waarschijnlijk nog zo deed...)

Ehm dat is wel heel erg zeg!! Dat kan zelfs iedereen nalezen in het proevenboekje...triest!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:59

en deze opvatting van van Gansewinkel is m.i. ook onjuist! (wedstrijd) conditie van paard en ruiter hoort er ook bij! beslag, hoefverzorging, noem maar op!

Een mooi gepoetst paard met 100 kilo overgewicht en slechte hoeven mag nooit een 7 scoren!