Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Venetia schreef:In de bak staan is wat anders dan écht presteren, zowel zelf als met je leerlingen, zoals TS dat doet
bambi76 schreef:Ik denk dat je je paard zo moet voorstellen op de manier waar je zelf achter staat, als jij zelf vind dat je paard beter voor elkaar is om hem iets achter de loodlijn te laten lopen en dat ie dan meer aan elkaar loopt moet je dat doen. En niet anders gaan rijden, omdat een jury dat zo graag wilt zien. Sta achter de manier van trainen en rijden wat jezelf dagelijks doet. Ook omdat er elke keer een ander jurylid in het hokje zit met zijn/haar mening. En overal waar te voor staat is zowiezo niet goed.
Ik denk dat je je paard zo moet voorstellen op de manier waar je zelf achter staat, als jij zelf vind dat je paard beter voor elkaar is om hem iets achter de loodlijn te laten lopen en dat ie dan meer aan elkaar loopt moet je dat doen. En niet anders gaan rijden, omdat een jury dat zo graag wilt zien. Sta achter de manier van trainen en rijden wat jezelf dagelijks doet. Ook omdat er elke keer een ander jurylid in het hokje zit met zijn/haar mening. En overal waar te voor staat is zowiezo niet goed.
ranna schreef:shan schreef:Ik zou mijn klant adviseren om nog niet op wedstrijd te gaan, zo te horen moeten er dingen verbloemd worden en dat lijkt me geen goede uitgangspositie om te starten.
Het is een groot, jong en misschien een nog wat slap paard.
Rustig doorwerken aan het sterker maken, komt vanzelf goed.
Pluim voor jou! Goed advies![]()
Zo krijgen er niet veel mensen advies. De meesten kunnen niet wachten en móeten starten, hoe dan ook. Klaar voor wedstrijden of niet.
Pava schreef:Gedeeltelijk goed advies. Het dier moet toch ervaring op doen. Mijn ervaring is: liever iets minder gesloten met de neus iets eruit dan te rond. Te diep wordt bijna altijd afgestraft. Starten voor de ervaring als het paard er nog niet helemaal klaar voor is, is niet erg, mits geen hoge puntenaantallen verwacht worden.

MissVicky schreef:ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat je maar niet op wedstrijd moet gaan als je je paard niet goed voor mekaar hebt! Tuurlijk, als je een B proef niet eens normaal doorkomt is t niet slim maar er zijn zoveel mensen die voor hun plezier wedstrijd rijden. Willen jullie dan zeggen dat alleen de mensen die hun paard helemaal voor elkaar hebben op wedstrijd mogen gaan? Niet iedereen heeft de mazzel met talent en/of geld te zijn geboren!
shan schreef:MissVicky schreef:Willen jullie dan zeggen dat alleen de mensen die hun paard helemaal voor elkaar hebben op wedstrijd mogen gaan? Niet iedereen heeft de mazzel met talent en/of geld te zijn geboren!
.