neusje eruit of geslotenheid?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: neusje eruit of geslotenheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:16

Ik de B en de L heb ik nooit geweldige scores gehaald. Maar paard liep snel te diep en dat wordt vreselijk afgestraft. Later kon ik mijn paard beter voorstellen met de neus er uit en zo lang je je paard maar actief laat sjouwen stromen de punten wel binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:23

Te diep en aan elkaar vind ik een aparte combinatie. Op de kop is meestal het achterbeen eruit.

Net als bovenin en uit elkaar. Bovenin en zo strak als een plank zie ik wel veelvuldig Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:00

In de bak staan is wat anders dan écht presteren, zowel zelf als met je leerlingen, zoals TS dat doet.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:14

Ik denk dat je je paard zo moet voorstellen op de manier waar je zelf achter staat, als jij zelf vind dat je paard beter voor elkaar is om hem iets achter de loodlijn te laten lopen en dat ie dan meer aan elkaar loopt moet je dat doen. En niet anders gaan rijden, omdat een jury dat zo graag wilt zien. Sta achter de manier van trainen en rijden wat jezelf dagelijks doet. Ook omdat er elke keer een ander jurylid in het hokje zit met zijn/haar mening. En overal waar te voor staat is zowiezo niet goed.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:40

Venetia schreef:
In de bak staan is wat anders dan écht presteren, zowel zelf als met je leerlingen, zoals TS dat doet

ik voel me niet verplicht m'n hele CV op bokt te zetten. Bloos

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:47

bambi76 schreef:
Ik denk dat je je paard zo moet voorstellen op de manier waar je zelf achter staat, als jij zelf vind dat je paard beter voor elkaar is om hem iets achter de loodlijn te laten lopen en dat ie dan meer aan elkaar loopt moet je dat doen. En niet anders gaan rijden, omdat een jury dat zo graag wilt zien. Sta achter de manier van trainen en rijden wat jezelf dagelijks doet. Ook omdat er elke keer een ander jurylid in het hokje zit met zijn/haar mening. En overal waar te voor staat is zowiezo niet goed.

hier ben ik het trouwens helemaal mee eens.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:12

Ik vindt dat je je paard moet rijden zoals je dat thuis doet. Alleen dan kan je eerlijke beoordeling krijgen van hoe je rijdt en zelf misschien wel wat punten mee krijgen waar je aan werkt. Als je dat niet doet ben je naar mijn idee voor de WP aan het rijden en dat kan de bedoeling niet zijn. Je komt jezelf dan ook tegen in de hogere klasse's

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:51

ranna schreef:
shan schreef:
Ik zou mijn klant adviseren om nog niet op wedstrijd te gaan, zo te horen moeten er dingen verbloemd worden en dat lijkt me geen goede uitgangspositie om te starten.
Het is een groot, jong en misschien een nog wat slap paard.
Rustig doorwerken aan het sterker maken, komt vanzelf goed.

Pluim voor jou! Goed advies Ja
Zo krijgen er niet veel mensen advies. De meesten kunnen niet wachten en móeten starten, hoe dan ook. Klaar voor wedstrijden of niet.

Gedeeltelijk goed advies. Het dier moet toch ervaring op doen. Mijn ervaring is: liever iets minder gesloten met de neus iets eruit dan te rond. Te diep wordt bijna altijd afgestraft. Starten voor de ervaring als het paard er nog niet helemaal klaar voor is, is niet erg, mits geen hoge puntenaantallen verwacht worden.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:56

Pava schreef:
Gedeeltelijk goed advies. Het dier moet toch ervaring op doen. Mijn ervaring is: liever iets minder gesloten met de neus iets eruit dan te rond. Te diep wordt bijna altijd afgestraft. Starten voor de ervaring als het paard er nog niet helemaal klaar voor is, is niet erg, mits geen hoge puntenaantallen verwacht worden.

Ga dat es snel aan de juryleden vertellen!
Ik rijd mijn paard wel degelijk gesloten en met het neusje er iets uit, nee niet tegen de hand. Krijg hoevaak de opmerking dat hij niet voldoende nageeflijk is Boos!
Wordt er soms naar van. In mijn beleving zien ze juist liever een paard wat er ietsjes achter loopt Clown

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:55

Een vriendin van mij scoort nu juist beter met haar B-paard nu ze hem wat meer met de neus eruit rijdt (lees: op de loodlijn). Daarvoor kreeg ze steevast weinig punten en als commentaar: te diep en op de voorhand.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:21

Mijn jonge paard heeft een vrij horizontale zware hals,ik rijd hem dus ook wat dieper,maar hij kan het hebben hij heeft een goed actief achterbeen. Maar als ik hem zo op wedstrijd rijd dan word ik met de grond gelijk gemaakt.Terwijl hij wel van achter naar voor loopt,en lekker los door z'n lijf. Terwijl je dan een hoop paarden ziet die achter gewoon "niet" lopen,geen mooie aanleuning hebben maar wel de kop erop{al dan niet getrokken}en die scoren wel.Iets klopt er dan niet...Gelukkig kan ik mijn paard wel 5 minuutjes wat hoger instellen,maar als ie dan een keer een paar passen te diep loopt,dan word je gelijk afgestraft.Toch wel raar eigenlijk,omdat die proeven voor jonge paarden gemaakt zijn,en algemeen bekend is dat je die wat dieper rijd. :-S

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:28

ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat je maar niet op wedstrijd moet gaan als je je paard niet goed voor mekaar hebt! Tuurlijk, als je een B proef niet eens normaal doorkomt is t niet slim maar er zijn zoveel mensen die voor hun plezier wedstrijd rijden. Willen jullie dan zeggen dat alleen de mensen die hun paard helemaal voor elkaar hebben op wedstrijd mogen gaan? Niet iedereen heeft de mazzel met talent en/of geld te zijn geboren!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:43

Ik probeer thuis mijn paard altijd mooi gesloten te rijden. Mooi achtereen erbij. Nu lukte dat op wedstrijd nog nooit. Dan liep ze altijd beetje onder mij vandaan. Maar toch altijd nog winstpunten.

Gisteren liep ze eindelijk super gesloten en had ik ook nog 180 punten was een teleurstelling. Maar duidelijk maakt het weinig verschil

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:26

MissVicky schreef:
ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat je maar niet op wedstrijd moet gaan als je je paard niet goed voor mekaar hebt! Tuurlijk, als je een B proef niet eens normaal doorkomt is t niet slim maar er zijn zoveel mensen die voor hun plezier wedstrijd rijden. Willen jullie dan zeggen dat alleen de mensen die hun paard helemaal voor elkaar hebben op wedstrijd mogen gaan? Niet iedereen heeft de mazzel met talent en/of geld te zijn geboren!

een paard hoeft niet duur te zijn om goed voorelkaar te zijn en je hoeft zelf ook geen Anky te heten hoor voor een nette B of L proef.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:08

Dat bedoel ik ook helemaal niet! Ik wil alleen maar zeggen, als je lol hebt in wedstrijden moet je dat lekker doen, ook al heb je die van jou misschien minder goed voor elkaar dan de rest, daarbij kun je alleen maar leren van jury commentaar!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:34

shan schreef:
MissVicky schreef:
Willen jullie dan zeggen dat alleen de mensen die hun paard helemaal voor elkaar hebben op wedstrijd mogen gaan? Niet iedereen heeft de mazzel met talent en/of geld te zijn geboren!

.

je bedoelt het misschien niet zo, maar zo schreef je wel op. Knipoog