Aller Warmste Winterkleren?!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jillyken

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:19

ik deed vorige winter altijd een kousenbroek onder mijn rijbroek onderaan, maar moet deze winter toch maar eens voor stalschoenen ofzo want nog een winter in mijn rijlaarzen en ik bevries compleet Nagelbijten / Gniffelen
verder heb ik zo van die thermohemdjes en veel truien Clown

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:22

als rijjas heb ik een ski-jas. Water en wind dicht maar nog wel lekker ademend voor als je gaat zweten. Ook na het wassen is die waterdicht gebleven. Heb vorig jaar een gekocht bij de henk ten hoor. Dus helemaal niet duur en best wel hip. En onder mijn rijbroek heb ik een malliot aan. Bij de action weg dus ook helemaal niet duur.

haffie_ladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:23

ik heb termolaarzen en dikke sokken en dunne sokken
en ik heb een fleece koltrui een vest en een fleece trui en dan een bodywarmer en een br jas.(een gouden)
en een pyjama broek of een mayo en dan een rijbroek en een termorijbroek erover of een jogingsbroek
maar nog is het altijd koud.
en afstappen doet zo pijn aan je voeten Huilen

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:26

Ik heb de mountain horse jas, heerlijk warm, thermo ondergoed, thermolaarzen , en een onwijs warme trui, heel lelijk, rare stof maar heerlijk warm!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 00:00

sokken, 2 paar sokken over elkaar heen!
j

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 20:54

ik zit dan soms op de kar en dan krijg je het echt koud omdat je helemaal niks doet Nagelbijten / Gniffelen dan ben je letterlijk aan het bevriezen Bloos!
maar bedankt voor de tips!! Vingers aflikken

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:49

_Maggy_ schreef:
(rij)Jas; Ik heb een speciale jas van een goed merk, weet zo even niet welke. Hij is lang, valt over je kont heen zegmaar. En hij is fleece vanbinnen. Zorg altijd dat ik dikke trui onder heb, en daaronder nog een (paar) hemd(jes).
(rij)broek; Ik doe meestal een maillot onder m'n rijbroek, helpt goed.
(rij)laarzen; Thermoboots! Bijna nooit koude tenen.
(sokken?) ; 2 paar: Eerst gewone paardrijkousen, daarover skisokken.
(rij)handschoenen ; die ik altijd gebruik (ook in de zomer) gewoon mn leren handschoentjes.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:55

Vorig jaar reed ik nog op de manege en dat was dus maar 1keer per week een uurtje dan had ik gewoon een dikke trui aan en mn broek en normale rubberen laarzen Nagelbijten / Gniffelen
Dit jaar heb ik dus een verzorgpony en rij ik 3/4x per week(buiten) dus moet ik maar eens andere maatregelen nemen Nagelbijten / Gniffelen
Hou dit topic goed in de gaten! Nerd

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:03

Karin schreef:
Legerkisten aan je voeten. Die koop je voor weinig bij de dumpzaak. Moet je wel de echte hebben. Ik heb ze sinds vorige herfst en heb ze de hele winter gedragen, geen koude voeten gehad (en dat terwijl ik die heel snel heb)!

Verder kan ik je de lange chaps van Kitt aanraden, die heb je vast wel eens bij mij gezien: http://www.bluebalance.nl/index.php?id=11
(klik even op het kleine plaatje in de sneeuw - herken je ruiter & paard? Knipoog )

Je benen blijven er heerlijk warm in, ook bij vriesweer of tijdens een regenbui.

Verder rijd ik in de winter met een donsjack of met meerdere laagjes fleecetruien en -vesten over elkaar. En ik heb rijhandschoenen van dubbellaags fleece (Horka) waar de wind ook niet doorheen kan.

Ik ben opper-ijsmuts, heb het bij temperaturen onder de 5 graden standaard koud en alles gaat dan pijn doen, maar met de bovenstaande kledingstukken kom ik al een heel eind in de goede richting. Ja

Wat bedoel je hiermee? ik kan er geen beeld van maken...
In de winter doe ik vooral heel veel laagjes aan, ik voel me dan altijd ongelooflijk dik Knipoog maar dit kan me op dat moment niet echt veel schelen.
en ook doe ik nylonkousen aan onder men rijbroek, werkt heel erg goed!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:52

Werkschoenen die in het leger worden gedragen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Legerkisten

Waterdicht, ze houden je voeten warm en je kunt er einden op lopen. Als je ze voor het rijden gebruikt, moet je wel even kijken of je beugels niet te smal zijn. Sommige kisten (vooral de wat grotere maten) kunnen vrij breed zijn en/of op de wreef vrij hoog. Maar met gewone Engelse beugels maat 12 kun je in principe probleemloos rijden met kisten. Ik kan met mijn legerkisten ook zonder problemen in mijn Flexride-beugels (beugels met kooi) terwijl mijn winterschoenen van Mountain Horse (de Rimfrosts) daar te breed voor zijn.

Te koop bij de legerdumpzaak, ik heb de mijne voor 5 euro van een kledingbeurs. Bijna niet gebruikt. Nagelbijten / Gniffelen

De beste foto die ik kon vinden:

Afbeelding

Of zoek even met Google Afbeeldingen op 'legerkisten'.

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:58

Ik had thermolaarzen, maar vond die heel storend met het rijden! Ook gingen ze vlug stuk, wat natuurlijk nog minder leuk was... Bovendien waren ze maar tot een bepaalde hoogte 'waterdicht', allé dat zouden ze geweest moeten zijn!
Voor mij dus géén thermolaarzen meer.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:00

Hihihihi volgens mij ben ik het dunste gekleed als ik jullie allemaal zo hoor. Ik ben een rasechte koukleum, maar zodra ik hard aan het werk ga, krijg ik het al snel warm.
Wat heb ik aan: een doodnormale rijbroek van Pikeur, een mouwloos shirtje, een dunne coltrui, bodywarmer,doodnormale winterjas, Stapphorst sokken, normale rijhandschoenen en gevoerde rubberen rijlaarzen.
De jas gaat uit zodra ik ga poetsen, en ik zweet me dood, zeker tijdens het rijden. Zodra ik daarmee klaar ben, trek ik direct me jas aan. Het liefst trek ik me jas aan als ik ga uitstappen, maar dat gaat niet altijd.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:13

iik doe meestal een maillot aan en daarover dan mijn paardrijbroek en dan nog of paar sokken Bloos
en een t-shirt+fleecetrui
en gewoon paardrijhandschoenen..
jaa en dan overleef ik de winter wel Pling

en je kan eventueel nog thermoslaarzen kopen...

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:50

ow het rijden is bij mij het probleem niet, rijd rustig met alleen een truitje ofzo in de winter heb t binnen de kortste keren bloedheet. Alleen het lesgeven is een ander verhaal, dan vries ik bijna dood. Veel lopen en laagjes helpt bij mij tot nu toe ook nog het beste...

Rozan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:15

Het beste werkt om gewoon een warme trui aan te trekken en verder vegeten dat het koud is. (ennuhh.... oma's gebreide sokken)