MP3 tijdens het rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Re: MP3 tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:56

Bij het rijden heb ik gewoon de radio in de schuur aan... bij het longeren mijn telefoon (kan daar dopjes in doen en die kunnen in je oor maar je kan dan ook je radio op luidspreker zetten) Die staat dan op luidspreker... en het verzorgen staat de radio in de schuur ook aan meer als achtergrond

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:59

Lindske schreef:
Ik rijdt nooit met mp3 in de stal staat wel een radio die rustig speelt tijdens het poetsen. Maar die staat ook niet altijd op.

Tijdens het rijden vind ik het belangrijk zeker als je op een buiten piste rijdt dat je alle geluiden hoort. Wat ik wel absoluut GEVAARLIJK vind is wanneer je het zou doen als je gaat wandelen bv in het bos af langs drukke wegen.

Dus je zegt eigenlijk in feite dat ik hartstikke gevaarlijk bezig ben. Om met mijn doofheid (de omgeving dus niet kunnen horen) toch te gaan rijden in een buitenbak en tijdens het buitenrijden.

Imo is dat dezelfde als met een MP3 te rijden, je hoort de omgeving niet. Maar so what met je ogen kom je heel ver.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:11

ik rijd trouwens heel soms wel met mp3 maar dan heb ik maar 1 oortje in en dat is als ik bijvoorbeels een hele slechte dag heb of zo zodat ik mijn aandacht echt even helemaal weg kan hebben maar meestal als ik ga draven gaat hij zoiezo uit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:09

ik heb het weleens gedaan, maar heb de neiging om op de maat van de muziek te gaan rijden Clown dus ik laat mijn MP3 speler altijd braaf op stal achter als ik ga rijden.
met uitmesten heb ik hem toruwens wel standaard aanstaan Lachen

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:16

als of paardrijden niet leuk genoeg is. en daarom er maar een muziekje erbij.
voor een kur vind ik het anders dan is het denk ik wel makkelijk.
en handsfree bellen op je paard dus ook met een oortje vind ik ook weer goed, want nu heb jej beide handen nog en meer aandacht dan dat je je telefoon vast hebt. maar muziek is voor mij overbodig, ik zing altijd zelf Knipoog

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:18

ik rijd vaak met mp3 speler op, omdat ik dan zelf ontspan.
ook heb ik vaak muziek op van anky(de cd anky's music) daar word ik helemaal russtig van.
met uitmesten(Wat we per 1 sept weer gaan doen) heb ik hem ook op.

ik heb een mp3 speler in me telefoon standaard dus dan bel ik gelijk handsfree

Josjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:28

Ik vind paardrijden met mp3 maar niks, ik vind dat je je volledig meot concentreren op je paard. Enne 't is toch leuk genoeg, je hebt toch geen muziek nodig om 't leuker te maken...?!
Bij ons op de manege staat in de stallen wel een radio aan, dat vind ik dan weer wel fijn.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:31

ik heb ook wel eens met mp3 moeten rijden met natuur geluiden en rustige ontspanne muziek omdat k dan ontspanne was en me adem dan ook rustig bleef bij sommige paarden en mensen heeft het nut. natuurlijk niet hard maar gewoondat je het hoort.

_Sabine_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:43

Ik heb nog nooit mijn mp3 aangehad tijdens het rijden. Ik klets altijd een eind weg met mn paard en die 'praat' terug. Ook vind ik het een beetje onverantwoordelijk, omdat ik nooit alleen rij en ik op de kleinste pony rij. De paarden hebben altijd nog een neiging om er overheen te rijden ipv er omheen. Dat wil ik natuurlijk voorkomen, dus heb ik nooit muziek opstaan tijdens het rijden.

Hons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:52

ik gebruik nooit muziek om te rijden... ikzelf zou me niet kunnen concentreren. Maar de mensen die zeggen dat ze zich beter kunnen concentreren: zever.
Misschien wordt je wel rustiger door de muziek dan je normaal bent, maar het is echt wetenschappelijk bewezen dat muziek(behalve klassieke en dergelijke) afleidt.
een streepje klassieke muziek zou ik nog kunnen verdragen maar dat er iemand zit te rijden terwijl hij/zij naar keiharde techno ofzo zit te luisteren zou ik het hem/haar toch wel duidelijk zeggen dat het helemaal niet kan...
En een kür rijden: dit is compleet anders. dan moet je je juist wel concentreren op de muziek én je paard (dat is de moeilijkheid van kür) opdat alles mooi mee zou zijn met het ritme. en ik ken weinig commerciële liedjes die geproduceert zijn op JOUW draftempo en JOUW galoptempo en dergelijke.
muziek tijdens het rijden : neen!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:12

ik luister eigenlijk onder het rijden alleen maar nr's van de cd anky's music,
dus al haar kur op muziek stukken.

Yootje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:19

ik luister niet naar mn mp3, maar mij lijkt het ook gevaarlijk, omdat je dan niet door hebt wat er met je omgeving gebeurt, vooral als je dan op de weg gaat rijden...maar dat is ieder zijn eigen keus

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:22

Ik heb er wel eens overna gedacht om het te doen. Ik sluit mezelf toch vrij snel af van muziek. maar op de momenten dat ik ben afgeleid raak ik juist weer geconcentreert op paardrijden.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:55

Sinds kort heb ik een I-pod en moet zeggen dat ik het héérlijk vindt om met muziek te rijden! Ja Lekker geconcentreerd en om de een af andere reden lijk ik meer te gaan ontspannen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 06:03

Ik zou nooit muziek opzetten tijdens het rijden. Een radio op de achtergrond, ok, maar een koptelefoon vind ik ronduit gevaarlijk. Je hoort veel minder om je heen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 06:08

Toen ik mijn verzorgpony nog reed had ik redelijk vaak mijn mp3 op mijn hoofd...ik reed langs het kanaal en als hij schrok schrok hij....mp3 of niet, dat maakt niet uit. Iemand die doof is kan ook paardrijden dus iemand iemand die muziek aanheeft ook...volgens mij heeft dat niets met concentratie te maken, ik vind het juist fijn! Kijk, in de les of aan het werk in de bak zou ik het ook niet doen..maar buitenrijden is relaxed en dan vind ik dat het wel kan. Iedereen moet doen wat hij zelf wil!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 06:09

Tijdens het verzorgen van je paard kun je best een achtergrondmuziekje gebruiken.
Maar ik moet er niet aan denken dat een van mijn collegas iets overkomt en ik haar niet kan horen omdat ik een mp3 in mn oor heb...
In een stal moet je altijd oplettend kunnen zijn.
Er kan vanalles gebeuren. Denk maar aan vastliggende paarden.
Je kunt dat natuurlijk nooit allemaal overzien en daarom heb je je gehoor hard nodig!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 06:58

Persoonlijk zou ik er niet mee gaan rijden, aangezien ik mij dan wil concentreren. Daarnaast wil ik graag geluiden om me heen horen, zodat ik weet waarvan mijn paard schrikt Knipoog

Tevens zou ik het niet leuk vinden dat als ik zandhap, m'n mp3 speler ook zand zou happen Vork

Ik rijd ook nooit met telefoon Bloos

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:01

ik heb ook wel eens mijn mp3 aanstaan gewoon omdat ik er heel rustig van word.. en ja tuurlijk ik heb een beetje een temperamentvol karakter Bloos dus dat werkt dan heel goed om even tot rust te komen.. verder let ik niet op de muziek, ik kan me gewoon op mijn pony en rijpaard richten, ik bel niet als ik in de bak aan het rijden omdat die man waar ik sta dat liever niet heeft 9dat snap ik overigens echt wel!!) doe het wel bijvoorbeeld als ik naar ons huis ga, om te vragen of moeders thuis is .. kan ze vast een worteltje/suikerklontje o.i.d. klaarleggen Haha!

de mp3 staat overigens op zijn zachtst.. en ik hoor nog alles om me hen Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:18

Ik rij ook graag met muziek.
Heb gewoon oortjes die achter je oorschelp gaan, dus blijft goed zitten, draadje doe ik door de bandjes voor de riem en dan MP3 in mijn zak, blokkering erop en gaan. Nergens last van...

Handig idd om kur te oefenen, daar heb ik het ook al regelmatig voor gebruikt. Ik heb wel het idee dat als het eens niet wil (want ja, die hengsten kunnen erg vervelend zijn als er merries in de wei staan Clown) dat ik minder snel boos wordt, maar het gewoon nog eens probeer, hahaha!

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:21

Als ik serieus rijd, dus echt proefgericht, kan ik er geen muziek bij hebben, dan gaat het gewoon niet goed, en kan ik op 1 of andere manier m'n paard minder goed voelen.
Als ik gewoon lekker ontspannen het land op ga kan ik er wel muziek bij hebben, maar ook dat doe ik meestal niet omdat ik dan redelijk dichtbij de weg rijd, en ik bijv. moeilijk vrachtwagens/trekkers aan hoor komen waarvan het paard eventueel kan schrikken en je er dan te laat bij bent.
Dus eigenlijk heb ik gewoon nooit mn mp3 in, vind het een stuk veiliger zonder.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:37

Ik heb m eigenlijk altijd op *schaamschaam Tong uitsteken* Tijdens de les natuurlijk niet, maar als ik gewoon rijdt meestal wel..ik vergeet m meestal gewoon uit te doen Bloos

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:45

Ik vind het niet bijzonder aso of ongeintereseerd overkomen,
maar ik vind het wel stom als je buiten rijdt, want zoals meerderen al zeiden je hoort niet waar je paard eventueel van zou kunnen schrikken... dus dat is best stom Nerd

En persoonlijk weerhoudt iets er mij altijd van mp3 te luisteren tijdens het rijden ook in de bak..
En dat is niet omdat ik dan afgeleid raak, maar ik heb dan het vage gevoel dat ik mn paard er buiten sluit Tong uitsteken
Zet maar gewoon lekker de radio keihard zodat ik het in alle hoeken van de bak kan horen, zonder dat ik 'overdreven gesproken' geisoleerd raak Clown

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:28

Ik vind het altijd wel relaxt om met muziek op te rijden. Maarja. Wat Tmroes zei is wel waar; Je krijgt het gevoel alsof je je paard buiten sluit!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:31

Op de vorige stal waar ik stond, stond er in de piste altijd muziek op. Dat vond ik op zich wel fijn,
maar ik had er nog nooit aan gedacht om met MP3 op m'n paard te zitten. Het is niet aan mij besteed denk ik. In de piste vind ik het op zich nog wel kunnen, bij een buitenrit vind ik het dan persoonlijk weer niet kunnen.

Maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk.