Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
wsundayl schreef:Wat ik me dus afvroeg is waarom men zegt dat je als je met een paard loopt deze altijd achter je moet lopen.
Ik zelf heb altijd het liefste een paard naast me, en dan zo dat ze met het hoofd naast me lopen. Ik vind dit veiliger dan een paard achter me die naar mijn idee ineen keer naar voren kan schieten als ie schrikt en mij omver kan lopen.
Dus kom maar op, want ik snap nu de logica van het achter je moeten lopen niet in.
Naast me heb ik dat risico niet echt en kan ik haar beter in de gaten houden (oren spel en alles, zo kan ik beter voorspellen wat ze wilt gaan doen)
Vonnie84 schreef:[img]
Daarom doe je dat
Ik heb soms de paarden langs me (m.n. als ik er 2 tegelijk aan het halster mee neem), maar meestal achter me. Gewoon aan een touwtje.
Zoveel gevaarlijker is het niet om ze achter je te hebben, je moet ze dan alleen goed in de gaten houden. Als ze langs je lopen, staan ze nog sneller bovenop je
(dominante 3 jarige puber die zichzelf geweldig vind en voor niets of niemand bang is)
Shanna schreef:em... paarden horen naast je te lopen maar sommige mensen willen hem inderdaad liever achter zich.. zijn dol op gevaar en de kans op hoeven in je nek! lekker knus toch?
Bij een deur of andere smalle doorgang wacht ze keurig voor me, als ik de kant op wil waar zij loopt, maakt ze ook keurig ruimte, dus waarom zou ik me druk maken over een "positie"?
meestal loopt een pony naast me of schuinachter.. ligt aan het tempo
ik denk er eigenlijk nooit zo bij na..
Vonnie84 schreef:
Daarom doe je dat
Ik heb soms de paarden langs me (m.n. als ik er 2 tegelijk aan het halster mee neem), maar meestal achter me. Gewoon aan een touwtje.
Zoveel gevaarlijker is het niet om ze achter je te hebben, je moet ze dan alleen goed in de gaten houden. Als ze langs je lopen, staan ze nog sneller bovenop je
?
En als hij schrikt word je lekker op je rug meegesleept
dus hij rent vaak naar voren.. ik vin dhet fijn als hij met zn hoofd naast me is.. dan loopt hij tenminste mijn tempo.. als ik hem achter me hebn gaat hij hangen op het touw of schiet ineens naar voren hihi