grote reus naar de wei

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

meikie

Re: grote reus naar de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:32

Volgens mij moet je gewoon grondwerk gaan doen met je paardje. Les nemen in het leiden van een paard op de freestyle manier. Daar leer je je paard dat het voor je willen lopen bestraft wordt en niet handig is. Dit kun je dan weer gebruiken bij de loopjes naar de wei e.d. Dan weet je paard waar hij aan toe is en jij weet hoe het moet. Kijk eens op het NH forum waar je les kan krijgen, sommige ervaren bokkers komen naar je toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:53

Mrietjesueel schreef:
Zweepje mee en leren dat ie ACHTER je moet blijven lopen. Steeds als ie te dicht bij komt krijgt ie een waarschuwing en meteen een tik. Naderhand is waarschuwen alleen voldoende.

Achter je leren lopen zou ik nou niet doen. Paard schrikt, neemt een sprong naar voren en daar lig je onder je paard... Ik zou hem dus naast je leren lopen.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:57

telkens als hij je voorbij wil lopen zet je hem halt en laat hem een paar passen achteruit lopen!
telkens weer opnieuw net zolang tot hij je begrijpt!

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:43

probeer op voorhand al het halser los te doen, dan word je tenminste niet mee gesleept? Je kan ook proberen met 2 halstertouwen te werken, raar idee van mij maar misschien werkt het nog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:17

tjeus schreef:
je kan ook je paardrijhandschoenen aan doen als je hem naar de wie brengt. dan doen je handen minder zeer mocht het weer gebeuren. verder denk ik dat je inderdaad veel moet blijven oefenen.

NEE, geen handschoenen aan doen. Als hij zich los zou proberen te trekken, kan er makkelijk een stukje van je handschoenen ergens tussen blijven zitten en heb je zomaar flinke schade aan je hand of arm toegebracht.

Liever een keer een brandplek als je hem echt niet meer houdt, dan een gebroken vinger!