Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:39

Onder het zadel komt mijn instructrice deze kant op. Zij heeft geen bak en we rijden vaak met z'n 3en in 1 les en dat past niet met z'n alle in de trailer.

Voor de wagen krijg ik thuis vaak les. Alleen bij slecht weer ga ik naar mijn instructeur toe omdat hij een binnenbak heeft(maar wel een wat kleine bak(18x35 oid) en met je aanspanning rijd dat niet echt fijn).

HippoLogic

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 14:36

Bedankt voor de reacties. Ik ben even een weekendje weg en hup dit topic heeft alweer twee pagina's!

Het is ook leuk om te lezen waarom mensen liever naar hun instructeur gaan of liever thuis lessen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:39

Ik heb liever dat mijn instructeur naar mij toe komt, iedere keer heen en weer vind ik niet zo handig.. En het kost ook veel tijd.. Hij krijgt ook geld voor de benzine enzo..
Misschien ga ik van de winter wel naar mijn instructeur toe Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:08

Ik krijg nu les aan huis, in de winter met een bevroren bak ga ik daar naar toe met beide paarden. Als het goed is 2 keer in de week! Aan huis vind ik makkelijker maar winterdag is een binnenbak ook wel handig!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:41

Het liefste les aan huis. Mits je over een goede bak beschikking hebt. Anders liever naar instructeur toe. Maar als je geen mogelijk hebt tot vervoeren van, of als je paard niet op de trailer wil heb je dan weer een probleem.

Denk dat dit voor ieder anders ligt. Weet het wel zeker trouwens.

Zelf heb ik het liefste les aan huis, eigen omgeving, minder stress. Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:49

Naar mij toe.

Ik ben minderjarig, dus niet in het bezit van een rijbewijs. En om nou elke week mijn moeder met de trailer mij daarheen te laten brengen is ook wel beetje veel van het goede. Met clubles brengt ze me 's winters al wekelijks

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:21

Hoi,

Mijn instructeur komt 1x per week naar stal toe, dan hebben er meerdere les van hem.
En 1x per week ga ik daar heen (vanaf a.s. donderdag dan).

Waarom? Omdat ik meer les wil dan 1x per week, en kan de merrie gelijk wennen aan een andere omgeving.

gr shirley

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:36

Bij mij en als het slecht weer is ga ik naar de manege en komt ze daar, of ze is er al... Scheelt enorm veel tijd als ze hier komt...

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:42

Ik ga altijd daarheen. het is wel 3 kwartier rijden maar daarom ga ik ook maar 1 keer per 3 weken.... Ik rij dan een uur, ik heb het er graag voor over omdat ze supergoed les geeft en ik altijd heel erg veel leer in een uur. Thuis is niet mogelijk, maar ze komt soms wel naar concours als ik bijv kampioenschappen heb ofzo (iets belangrijks).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:14

Rijd met 2 paarden bij dezelfde instructrice, rijd ze om de week bij haar.
Met de ene ga ik naar haar toe omdat paard al lange tijd niet van huis is geweest en dus een mooie oefening is (ook scheelt in kosten).
Voor de andere komt ze bij stal, hier hebben we dan ook met 2-en les en onhandig dan om daar te komen.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:32

Ik ging altijd naar mijn instructeur toe met de trailer, maar ik ben nu verhuisd met mijn paard en mijn instructeur woont bijna schuin tegenover stal, dus nu is het erg makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:28

Ik vind het altijd heerlijk om op pad te gaan voor de les. je bent er lekker uit en de paarden komen weer eens in een andere omgeving.

Ik sta zelf op een sportstal met heel kleinschalig wat pensionklanten er bij. Maar ik weet zeker dat wanneer ik les op stal zou hebben er meteen een hele schare 'fans' Schijnheilig aan de rand van de bak komen staan meekijken. Laat mij dan maar lekker op pad gaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:30

Ik ga altijd naar mijn instructrice. Heb lang gezocht naar iemand die aan huis komt. Maar de betere instructeurs ( imo) doen dat gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:50

Idd, dat komt er ook nog bij. De betere trainers komen vaak niet eens aan huis.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:40

Bij mij is de keuze heel simpel, ik heb geen trailer..

Naar instructie toe duur minstens een half uur (rijdend) en dat is niet te doen, dan zit ik 2 uur te paard terwijl maya met 1 uur les al bekaf is..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:28

ik vind het qua voorbereiding zelf prettiger. je kunt op je gemak even je paard borstelen, zadelen en eventueel vast een beetje loswerken.

als je naar degene toe gaat, moet je reizen, en daar gaat vaak veel tijd inzitten.

ik vind het niet erg om naar degene toe te gaan maar het is toch ook wel makkelijk als deze naar je toe komt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:33

Wij hebben thuis geen bak dus neem ik les op het verenigingsterrein. Mn instructrice komt daar ook heen.

Ik zou ook bij haar in de bak mogen rijden, maar dan moet ik langs een drukke weg rijden, en dat durf ik niet aan. En een auto met trailer kan daar helaas niet geparkeerd worden.

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:56

heb mn pony bij de instructeur staan dus das lekker gemakkelijk Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 16:01

Dat ligt eraan hoe ver het paard in africhting is.
Bij een jonger dier prefereer ik een aantal keren thuis les.
Bij een hoger opgeleid paard is het beter om lekker naar mijn instructeur te gaan, als de paarden daar lopen, dan lopen ze overal. Mooie baan maar zeer kijkerig. Topbodem en alles voor elkaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:56

ik ga eigenlijk liefst naar daar, mijn nieuwe paard wil ik ook naar haar toe gaan, zo leert ze ineens te wennen aan 'vreemde omgevingen'

Ik kan wel begrijpen dat je met een jong paard eerst een aantal keren thuis les wil. Zo'n jonkie krijgt al genoeg voor de kiezen met alleen al les te krijgen. Als dat dan ook nog meteen in een vreemde omgeving is..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 23:04

Ik zie het al weer: het loont dus om ook een plek te hebben waar klanten naartoe kunnen. Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:16

ik wissel af
mijn vaste instructeur komt naar stal toe, en gaat dan te voet mee naar de piste (10 minuten wandelen)
geeft les, en keert dan terug mee naar stal.
asl ik op de manege les rij ik er naartoe met de trailer, maar dat gebeurt zelden...
mss dat ik in de teokomst zal reizen, maar dan moet ik eerst men b rijbewijs halen (ben nog aan het rijden met L) en daarna E rijbewijs

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:01

Op het moment (gisteren de eerste les gehad na de verhuizing) komen zowel wij, als de instructeur naar de rijhal van de vereniging... Dit ook omdat de bak bij ons aan huis nog niet af is.
Ik denk dat ze na de winter bij ons aan huis komt ('s winters is binnenrijden bij de vereniging ook wel fijn Knipoog)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:15

Pipo schreef:
Ik ga altijd naar mijn instructrice. Heb lang gezocht naar iemand die aan huis komt. Maar de betere instructeurs ( imo) doen dat gewoon niet.

Met een bekende naam misschien niet, maar ik heb een heel goede instructeur die wel aan huis komt. Ik moet hem wel vaak ophalen Haha!