geit als gezelschap?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: geit als gezelschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:57

ik ga waarschijnlijk een schaap nemen Haha!
Maar ik kende wel iemand die een geit had, die kwamen reuze goed overeen!!
het eenigste nadeel was dat ze zo aan elkaar gehecht waren dat de geit overal mee naartoe moest.. Op wandeling, op wedstrijd.. Vork Clown

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:33

Mijn pony staat bij ons aan huis en heeft ook 4 geiten als gezelschap, ook nog andere dieren! Maar moet zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van de geiten, in de vorm van staart opeten ofzo! We hebben de geiten nu al meer als 10 jaar en mijn pony al 8 jaar, moet wel zeggen dat ze echt aan elkaar gehecht zijn! Als ik met mijn pony weg ga staan ze altijd te mekkeren!
De geiten moeten wel een schuilhok hebben want regen is iets waar ze absoluut niet van houden! De mijne vinden wat druppeltjes niet erg maar schieten wel erg snel naar binnen! Dus dat is iets wat je wel moet kunnen bieden Knipoog!
Maar het is een aanrader Lachen! Zijn erg leuke dieren ook in de omgang!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 06:12

Mijn pony's lopen tussen de schapen en geiten. Ik heb niet echt ervaring met een pony die zonder andere paarden met een geit staat. Bij ons gaan ze prima met elkaar om (al heb ik een monster van een shet die het leuk vindt ze op te jagen en er vervolgens overheen te walsen, maar dat weten ze inmiddels) maar ze zijn niet aan elkaar gehecht ofzo. Ik heb het idee dat het toch geen volledige vervanging voor een ander paard is.

Staarteten komt bij ons niet voor. Pas op dat een geit wel veel meer dan een paard bijn OVERAL doorheengaat. Je omheining moet dus wel erg goed zijn. (het springt/kruipt/eet over/door je hekjes heen) Duivel

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:55

De pony van een vriendin van me stond ook met 2 of 3 geitjes (van die kleine). Ging prima!!
Voor zover ik weet ook nooit last gehad van 'staartbijten'. Lachen

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:02

Wij hebben ook 10 jaar 2 geiten bij onze pony gehad, ging prima, maar die van ons waren wel echte staart vreters.. met antibijt is dat wel te voorkomen!
Geiten zijn veel actiever dan schapen (daardoor leuker vind ik), maar je leert wel vloeken.. ze eten namelijk alles.. proevenboekjes vinden ze nml ook heel lekker Haha!

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:44

bij mij verzorg pony ook een geit en dat gaat super me paardjee meot altijd ff kijken bij de geit Tong uitsteken

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:22

Ik lees ook even mee, ik twijfel of ik er nog schaapjes of geitjes bij zal nemen. M'n dochter wil schaapjes en m'n zoontje geitjes en ik zoek alleen een beestje om de randjes en de stukken van het land waar de pony's niet lopen een beetje kort te houden.
Een schaap kan wel beter tegen rotweer geloof ik, tenminste hier lopen ze 's winters ook gewoon buiten.

mireltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:40

mijn vriendin heeft een paard en zij heeft ok een geit in de stal staan.
die kunnen het heel goed vinden Lachen ze kunnen zelfs bijna niet zonder elkaar (vooral de geit dan, als samira, zo heet ze, weg gaat gaat hij heel erg mekkeren!). Tong uitsteken

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:13

Als ze buiten moeten blijven kun je inderdaad beter schapen nemen.. onze geiten gingen bij 1 druppel al naar binnen Lachen
Het is wel het mooiste om 2 geiten of schapen te nemen, dan zijn zij samen als je met paard of pony weggaat!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:07

shemar schreef:
Ik lees ook even mee, ik twijfel of ik er nog schaapjes of geitjes bij zal nemen. M'n dochter wil schaapjes en m'n zoontje geitjes en ik zoek alleen een beestje om de randjes en de stukken van het land waar de pony's niet lopen een beetje kort te houden.
Een schaap kan wel beter tegen rotweer geloof ik, tenminste hier lopen ze 's winters ook gewoon buiten.

Yep, een geit móet persé een afdak hebben en kan veel slechter tegen nat weer. Ook is het voor geiten beter om ze (ondanks dat ze gras eten) hooi bij te voeren. Een schaap is (vind ik) in principe makkelijker te houden. Al hebben ze alletwee hun voor- en nadelen (ach, zijn allemaal lief) Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:48

Geiten ?!

Begin er niet aan kolere beesten.
Eten staart en manen, en steken constant met die hoorns in paarden zijn benen.

Ik heb een scheit hekel aan die beesten sinds ze bij mijn ponys gestaan hebben.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:25

horsewisper schreef:
Geiten ?!

Tsja, bij jou is het blijkbaar niet goed gegaan, maar het ís wel heel goed mogelijk hoor!!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:26

p

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:26

tja.. geiten eten wel alles dus ook meestal staart en manen.. mn vriendin had dat ook.. maar blijkbaar sommige geiten niet.. ik dacht dat ze dat altijd deden..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:43

Yinari schreef:
horsewisper schreef:
Geiten ?!

Tsja, bij jou is het blijkbaar niet goed gegaan, maar het ís wel heel goed mogelijk hoor!!

Ja. Als ik dan weer naar WIet en haar vriendje kijk. ZOOO lief! Hij staat snachts bij zijn geitenvrienden en komt overdag bij haar in het landje. En ze is gek van hem en hij met haar. Laatst was hij er niet, en zette ik haar in het land. En heeft ze de hele tijd rond gerend en hinnekend gezocht Ach gut

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:55

horsewisper schreef:
Geiten ?!

Een toontje lager mag geloof ik ook wel..
Die geiten deden het niet om jou te pesten!

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:55

ik heb een melkgeit die ik met de fles heb grootgebracht en Sterre en Hendrika zijn onafschijdelijk .trouwens drika komt helemaal niet aan sterre d'r manen of staart ,want dan word sterre wel boos dus ze weet dat ze daar vanaf moet blijven...
Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:35

madrieka schreef:
ik heb een melkgeit die ik met de fles heb grootgebracht en Sterre en Hendrika zijn onafschijdelijk .trouwens drika komt helemaal niet aan sterre d'r manen of staart ,want dan word sterre wel boos dus ze weet dat ze daar vanaf moet blijven...
Afbeelding

ahw die is lief Clown
maar zoals al hierboven is genoemd, geiten kunnen bij je paard.. me verzorgpony stond vroeger ook met geiten Lachen

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:15

Citaat:
ahw die is lief

Afgod Afgod
dank je ze is net een hondje waar ik ga is drika...

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:20

mijn oude verzorgpony sond ook bij een geit en wij konden niet normaal op buitenrit omdat ze dan in vollegalop na de eerste bocht weer trug moest naar huis omdat die stomme geit niet mee mocht.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:51

Cynthiaaapje schreef:
mijn oude verzorgpony sond ook bij een geit en wij konden niet normaal op buitenrit omdat ze dan in vollegalop na de eerste bocht weer trug moest naar huis omdat die stomme geit niet mee mocht.

Dat is geloof ik een kwestie van controle...

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:58

mijn eerste pony stond tussen de schapen maar die hield helaas ook geen staart meer over. dus niet alleen geiten eten staarten. Voordeel van een schaap is wel dat ze niet zo kieskeurig zijn wat betreft het gras en ook de mestplekken van je paard/pony afgrazen. dat doet een geit niet.

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:02

Het is harstikke leuk om je paard of pony bij een geit(en) in de wei te zetten.
Ik zou er niet bang voor zij dat je geit de staart van je paard op eet ik heb ook een paar geiten in de wei bij mijn paarden en pony's maar de geiten eten niet van hun staarten!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:38

Ik heb ook lang een geit bij mijn pony gehad ging hardstikke goed. Ze at geen manen en staart en ze had geen horens. Dus ook geen geprik.

Vbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:44

mijn pony staat ook bij een schaap. Ze kunnen het heel goed met elkaar vinden
maar het heeft ook enkele nadelen :
-Schaap kan niet zonder mij pony. Dus ieder keer als ik ga rijden moet ik hem aan een pin en ketting hangen. Hij breekt de stal af en springt over draad Duivel (voelt geen stroom!!!).
-Knabbelde aan de staart maar is daar bij gestopt sinds ik er een vies produkt op smeer
-Voor dat hij gekastreerd was stoote hij (bvb als pony ging rollen) en hij sprong er zelf op!!!

Voor de rest is het een super beest, denkt dat hij een paard is, en telkens ik aan VD doe met mijn pony in de wei, komt hij vrolijk mee doen Haha!