Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Lowara schreef:rowan17 schreef:Hoe zou jij het vinden als jij je paard voor de dood wegdoet, en een ander (de slager dus) het doodleuk (hoe toepasselijk..) voor je doorverkoopt?
dan heb je als eigenaar je taak niet goed gedaan.
Wij hebben ook een supermooi sportpaard naar de slacht gedaan wegens beenproblemen.
en mijn vader is pas weggegaan toen het schot was gelost en ons paard werd opgetakelt om geslacht te worden. controleren heet zoiets
Een slager dient zich gewoon aan zijn woord te houden, slachten dus. En zoals Kiwiko al zei, volgens mij is het zelfs ilegaal een dier door te verkopen.
rowan17 schreef:Ellebelletje schreef:Ik denk dat we hier wel weer de eeuwige discussie op kunnen gaan starten waarom ze een paard bij de slacht wil gaan kopen en blablaba...maar daar schiet te TS niets mee op!!!
Anders had ze wel een discussieforum opgesteld voor het wel of niet kopen van een slachtpaard!
TS: Goed van je dat je dit van plan bent! Laat je wel een dierenarts mee om te keuren? Om zeker te weten dat je geen gebrekkig paard koopt?
Ik zou gewoon eens bij de echte slachthuizen navragen, of kijk eens op paardenmarkten! Daar staan ook veel dieren met eindbestemming : Slachthuis!
En zekerste weten dat er niet Alleen maar slechte dieren hier belanden.
Je zegt het zelf al; EINDBESTEMMING! En denk je nu werkelijk dat je een dierenarts mee krijgt naar t slachthuis om een paard te keuren?
hyppolyte schreef:het is een combinatie van beiden, ik heb wel het geld om een paard te onderhouden, maar heb geen geld voor een heel erg duur paard met een geweldige gang/bloedlijn/dressuurniveau. En dat zoek ik ook helemaal niet, ik wil gewoon een leuk recreatiepaardje, voor niet al te veel geld (dus geen 3000 euro ofzo),

Citaat:@ Lowara:
maar vind jij het dan niet ook te triest voor woorden dat je als eigenaar eerst de hele moeilijke beslissing moet nemen je paard af te laten maken (wat vaak toch niet iets is wat je zomaar even doet) en vervolgens verplicht bent je dier dood te zien liggen, omdat er anders misschien wel iemand denkt leuk jouw paard te gaan 'redden'..?
Beetje krom, t doet meestal al pijn genoeg.
Cowgirl schreef:Citaat:@ Lowara:
maar vind jij het dan niet ook te triest voor woorden dat je als eigenaar eerst de hele moeilijke beslissing moet nemen je paard af te laten maken (wat vaak toch niet iets is wat je zomaar even doet) en vervolgens verplicht bent je dier dood te zien liggen, omdat er anders misschien wel iemand denkt leuk jouw paard te gaan 'redden'..?
Beetje krom, t doet meestal al pijn genoeg.
Je bent nergens toe verplicht. Ik zou bv een vertrouwd iemand mee laten gaan want ik kan dat zelf niet.
Nog een andere tip: neem eens contact op met de dierenbescherming.
Afgelopen week zijn er ergens 50 paarden in beslag genomen. Verder zal de DB wel vaker paarden in beslag nemen waar verder niks aan mankeerd en dus een goed huis zoeken.
arme beesten. Maar ook stonden er vaak paarden waar echt nog wel iets leuks van te maken is.