Paard kreupel door bijrijder en nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smit_ilse

Re: Paard kreupel door bijrijder en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:27

sorry maar je vraagt eerst wat je moet doen ermee, daarna kraak je haar helemaal af. Wat wil je zelf nou zeggen eigenlijk? Als het zo'n bitch is dan had je haar alang weggeschopt. Als je al van te voren wist dat ze zo hard rijd waarom begin je er dan aan. Sorry maar weet niet hoe oud je bent maar je gedraagt je als een klein kind die zijn gelijk niet krijgt!

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:37

Als ze al zo deed had je haar gelijk moeten wegsturen. Als je haar niet vertrouwd, waarom liet je haar dan je paard doen? Had dan aan je moeder bijvoorbeeld gevraagd om haar weg te sturen.
Het zo afkraken van je bijrijdster is niet erg netjes. Ik snap dat je boos bent omdat je paard kreupel is, maar zo afkraken gaat iets te ver.
Beterschap voor je paard. Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is en dat ze er snel weer bovenop is.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:44

Hmm..

Lekker aardige reacties hier weer. maar ben het wel eens dat je haar eerder had moeten wegsturen. Nu is jou paard wel kreupel. en dat had je kunnen voorkomen.

Ik hoop voor je dat ze snel weer beter is! Ach gut

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:52

Het feit dat je nu allemaal dingen roept die ze wel allemaal niet gedaan heeft zegt bijna meer over jou dan over haar. Het feit dat je haar je paard laat "mishandelen" en haar nog een kans geeft Lips are sealed
Als het echt zo erg was allemaal had je haar al 100x weggestuurd.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:59

Om nu meteen te roepen dat je bijrijder schuld heeft aan de kreupelheid gaat wel wat ver. Je bent er niet zelf bij geweest en als het paard al vaker kreupel is geweest lijkt het mij meer een medisch probleem dan een bijrijdersprobleem.

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:07

Ja, daar ben ik het dus helemaal mee eens.

Ik zei tegen de bijrijder NIET buitenrijden en wat doet ze, gaat ze lekker snachts stiekem om 12 uur nog eens op het strand rijden dat spoort tog niet helemaal.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:12

Dat is volgens mij al langer geleden dan waar we het nu over hebben. En als ze een keer wat doet dan had je haar meteen weg moet sturen. Jij bent verantwoordelijk voor je paard! Altijd!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:13

LadOyyPaard schreef:
Jullie weten niet hoe mijn bijrijder is.
Ze heefd mijn paard ook 'mishandeld' ( veel geslagen )
Toen hebben we met z'n allen daar over gepraat en haar nog 1 kans gegeven.

De peesjes; ik had Allang! tegen haar gezecht dat de peesjes niet meer goed waren en niet meer gebruikt konden worden.
Maar die Trut is zo eigenwijs en jawel, ze doet het gewoon.

Van te voren ( voordat zij mijn bijrijder was ) hebben we met haar afgesproken ; als er iets met het paard gebeurd onderweg, gaat het voor je eigen kosten!
Zij heefd daarop heel netjes 'já' geantwoord.

Ook hoorde ik achteraf van de eigenaar van mijn stalling dat hij lady & de bijrijder snacht's in het donker van een lange rit ziet terugkomen, en wel ZONDER enige reflectoren lichtjes en noem maar op.

Als jullie is wisten hoe ze WAS...
ze Gaat weg, we hebbenn haar gelukkig Ván mijn paard geschopt & volgens mij was lady [ DOLGELUKKIG]
Ik ben ook blij dat ik geen zorgen meer hoef te hebben:)

Elise

Ik snap überhaupt niet dat je d'r dan nog laat rijden.

Enfin, die peesjes had ik weggegooid. Niet gezegt, gewoon weggedaan. Wellicht heeft ze er gewoon niet aan gedacht. Daarbij ben jij aansprakelijk voor je paard, als er brokken komen onderweg kun je wel afspreken dat zij verantwoordelijk is, maar in the end wordt jij aansprakelijk gesteld. En zoals RK ook al zegt: als er ooit iemand tegen mij had gezegt dat ik de dierenartsrekening mocht betalen voor een paard dat tijdens het rijden kreupel wordt, dan had ie toch heel snel iemand anders mogen zoeken. Voor hetzelfde geld was het bij jou gebeurd en niet bij haar.

Ik zou in elk geval de da bellen en die rekening voor eigen rekening nemen. Ongeacht wat de bijrijder gedaan heeft vind ik dat jij verantwoordelijk bent. Vooral gezien bovenstaande tekst, je hebt willens en wetens dat meisje op je paard laten rijden.

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:24

sorry hoor ik stop met reageren op dit topic.

De rekening nemen we voor ons zelf is besloten en de bijrijder gaat weg.
Niet alleen omdat zei mijn paard heefd kreupel gereden, maar ze kon ook niet met Lady, het klikte niet.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:26

Omdat je niet de gewenste reacties krijgt? Als in 'god wat een trut, ik zou haar die rekening laten betalen'?
Ik vind jou hier absoluut niet netjes reageren, mn verderdoor in het topic. Je brandt je bijrijder ineens helemaal af. Niet netjes, zo op een openbaar forum waar zij blijkbaar niet op zit...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:35

hadden jullie geen afspraken op paier staan? zou een hoop schelen.Als mijn paardje iets mankeerd, moet ik ook zelf de kosten betalen, niet mijn bijrijder. zij gaat er ook erantwoordelijk mee om, als dat niet zou gebeuren 1 gesprek en anders zocht ik wel een andere. En als je paard mishandeld werd door haar ( wat versta jij daaronder) dan gaf ik har al helamaal geen 2e kans. Als je volgende bijrijder neemt, maak duidleijke afspraken, ook over da kosten en zet dat op papier.

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:41

Dat doe ik zeker

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:47

De kosten kun je niet op je bijrijder verhalen, helemaal niet als er niets zwart op wit staat. Het is jou risico dat je er iemand anders op laat rijden. Net zo goed als dat het haar risico is als haarzelf wat overkomt.

Als je bijrijder in het verleden al niet aan je wensen voldeed, waarom heb je haar dan zolang aangehouden?

Ik kan begrijpen dat een goede, eerlijke, betrouwbare en fijne bijrijder waar je niet 100% maar 200% van op aan komt moeilijk te vinden is. Maar laat dit dan een goede les voor je zijn om het een volgende keer op een andere manier op te lossen.

Aldoende leert men Bloos

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:51

Aan gezien je al eigenaar ten alle tijd verantwoordelijk bent voor je paard, ook als je bijrijder er op zit, vind ik het niet meer dan normaal dat je zelfd de dierenarts kosten betaald.
Erg jammer voor je, en zeker voor je paard. Daarnaast als je zo'n slechte bijrijder hebt als je het doet voorkomen waarom laat je haar dan überhaupt op je paard rijden?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:38

Het is jammer dat je bijrijder niet bij haarlem in de buurt woond anders had ik nog wel een leuk bijrijdpaard voor haar. Dat verdiend ze wel na alles wat er over haar is gezegd! Laten we zo zeggen erg netjes is het niet!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:50

Lynn_Nikita schreef:
Als je volgende bijrijder neemt, maak duidleijke afspraken, ook over da kosten en zet dat op papier.

Zet het dan wel zonder spelfouten op papier.

LadOyyPaard schreef:
sorry hoor ik stop met reageren op dit topic.

De rekening nemen we voor ons zelf is besloten en de bijrijder gaat weg.
Niet alleen omdat zei mijn paard heefd kreupel gereden, maar ze kon ook niet met Lady, het klikte niet.

Dat het niet klikte weet je spontaan nadat je paard kreupel is geworden.

Tot slot hopenlijk loopt je paard snel weer rad, en heb jij tijd en aandacht genoeg om je paard alleen te kunnen rijden, scheelt een hoop gezeur.
Sterkte ermee.

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 13:49

aerdenhout1 schreef:
Het is jammer dat je bijrijder niet bij haarlem in de buurt woond anders had ik nog wel een leuk bijrijdpaard voor haar. Dat verdiend ze wel na alles wat er over haar is gezegd! Laten we zo zeggen erg netjes is het niet!

Ik vind dat jij best wel kan zeiken, niet dat ik daar geen kampioen in ben.
Weet je het topic nog ; viewtopic.php?f=119&t=603387&hilit=
Dat was hetzelfde meisje, je zij toen dat ze gelijk moest oprotten! en nu ben je tegen me.
Ik met me stomme kop heb haar nog een kansje gegeven EN IK WEET NU WEL DAT IK DAT NIET HAD MOETEN DOEN!!!!!! .. nu is ze dus weg! en maar goed ook.

Butter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:55

Beetje banketstaaf om haar acheraf nog even zwart te maken, dit moet je met haar uitpraten, niet met ons.
Tuurlijk is het niet goed wat zij gedaan heeft, maar je hebt haar zelf iedere keer weer een kans gegeven, dus is het je eigen verantwoording, 1x een grove fout had bij mij allang al ajuu geweest, je wist inmiddels hoe ze in elkaar zat, dus.
Maarja, daar heeft jouw paard nu niets aan.

Naatje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:05

LadOyyPaard schreef:
Omdat ik nog niet zo ver was.

En ja, dat afspreken van te voren vond ik wel handig, de bijrijder rijd namelijk graag hard (scheuren) en dan komt zoiets sneller dan dat je lekker rustig stapt.

Zo iemand komt überhaupt al niet op mijn paard.
Ze kunnen er fatsoenlijk mee om gaan of niet.
Wanneer ik erachter kom dat iemand alleen maar scheurt met mijn paard, kan hij/zij gelijk vertrekken.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:20

oke ik zal eens een leuk voorbeeld geven over mij en me verzorgster. verzorgster was aan het rijden. en vroeg na een uurtje of ik er nog even op wou tuurlijk wilde ik dat wel ffies dus ik sta op loop 1 rondje paard kreupel.. nu is dit mij gebeurt maar had net zo goed haar kunnen gebeuren.

ik heb enkele middeltjes gehaald er voor maar denk maar niet dat zei ooit rekeing heeft gezien hoor. het is mij gebeurt en al was het haar gebeurt ongelukje zit in klein hoekje.

en wat betreft het afzeiken. he tlijtk me allemaal zo overdreven. ze is 14 jaar en rijd om 12 uur nog buiten sorry maar dat zullen haar ouders nooit toelaten denk ik... val me er niet op aan als wel zo is.

die peesjes vind ik alsnog eigenschuld ik heb ook dingen waarvan ik niet wil dat mijn paard daarmee gereden word. had nog stang hangen van vorige paard voor de verzorgster kwam had ik die gelijk weg gehaald. dus gelijk weg de kans dat hij ooit gebruikt zou worden(zou ik nooit van haar verwachten)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:22

Volgens mij beste LadOyypaard werd je in het vorige topic al door iedereen aangeraden om zo'n meisje de laan uit te sturen!! Dat dit dan na twee maanden nog steeds niet is gebeurd, ondanks dat je ma het er helemaal mee eens was, maakt je verhaal op z'n minst een beetje vreemd!!! Bij mij zou de ruiter maar een keer de fout in kunnen gaan door dingen te doen die ik niet wil, bij de tweede keer wijs ik haar vriendelijk het hek!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:42

Volgens mij zit TS te stikken van het lachen achter haar computer dat iedereen er nog serieus op in gaat ook Haha!

Een bijrijdster van 14 jaar die om 12 uur 's nachts thuis komt van buitenrit, een paard dat kreupel wordt van peesbeschermers danwel van de mishandelingen die deze 14-jarige toebrengt... ik vind het verhaaltje nu erg ongeloofwaardig worden, sorry.
Of TS zit ons op te juinen, of ze overdrijft het graag een beetje Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:02

Ik weet het niet zo net....lees voor de gein haar berichten maar eens door!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:05

Hallo

Ik zou de dierenarts belen ik had precies hetzelfde en dat was ook ernstiger als ik dacht.
En de verzorger die het gedaan zou hebben dat kan je nooit bewijzen dus de kosten voor jou tezij ze er anders over denk.
Ja verzorgers heeft veel voordelen maar ook nadelen.
Succes

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 17:07

moyra schreef:
oke ik zal eens een leuk voorbeeld geven over mij en me verzorgster. verzorgster was aan het rijden. en vroeg na een uurtje of ik er nog even op wou tuurlijk wilde ik dat wel ffies dus ik sta op loop 1 rondje paard kreupel.. nu is dit mij gebeurt maar had net zo goed haar kunnen gebeuren.

ik heb enkele middeltjes gehaald er voor maar denk maar niet dat zei ooit rekeing heeft gezien hoor. het is mij gebeurt en al was het haar gebeurt ongelukje zit in klein hoekje.

en wat betreft het afzeiken. he tlijtk me allemaal zo overdreven. ze is 14 jaar en rijd om 12 uur nog buiten sorry maar dat zullen haar ouders nooit toelaten denk ik... val me er niet op aan als wel zo is.

die peesjes vind ik alsnog eigenschuld ik heb ook dingen waarvan ik niet wil dat mijn paard daarmee gereden word. had nog stang hangen van vorige paard voor de verzorgster kwam had ik die gelijk weg gehaald. dus gelijk weg de kans dat hij ooit gebruikt zou worden(zou ik nooit van haar verwachten)

Jullie geloven dan misschien niet dat ze nog om 12 uur buiten ging rijden maar het was wel zo.
De volgende dag heefd een stalgenoot haar weg zien gaan met paard& 6 andere mensen ( ik weet niet wie dat waren vrienden ofzo ) om 11 uur dus veel tijd verschil zal er niet inzitten.