Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Iepoetjuh schreef:Ik vraag geen oplossing voor haar probleem, maar voor het mijne. Hoe kan ik mjn geduld beter bewaren?
Cassidy schreef:Iepoetjuh schreef:Ik vraag geen oplossing voor haar probleem, maar voor het mijne. Hoe kan ik mjn geduld beter bewaren?
Tot tien tellen...![]()
En waarom vraag je geen oplossing voor Sanja's probleem?

Iepoetjuh schreef:Nou bij deze. Ik vraag een oplossing voor Sanja's probleem. Kom maar op met tips
silvana schreef:Ik snap je instructrice niet helemaal,ik had je al van het paard gesleurd of uit de les gestuurd.
gelukkig zie je zelf in hoe onredelijk je bent.Heel erg oneerlijk naar het paard toe.
Cassidy schreef:Iepoetjuh schreef:Nou bij deze. Ik vraag een oplossing voor Sanja's probleem. Kom maar op met tips
Tip 1: Vragen aan de medeleasers en eigenaar van het paard of het paard een Fysiobehandeling mag ondergaan, eventueel Osteopaat/Holistisch Dierenarts (dat houdt in dat er eventueel een paar weken rust aan vast zit zodat ze niet kunnen rijden)
Tip 2: Tandartsbezoekje?
Tip 3: Ander zadel! En niet wachten tot je het bedrag hebt voor een dressuurzadel, een goed passende tweedehands kan ook.
Tip 4: Back to basics, zitlessen, longeren eventueel met Pessoa.
Tip 5: Meer vrij rijden, minder groepslessen, meer privelessen. In de groepslessen niet galopperen als de rest dat doet, wel galopperen als de rest draaft of stapt.

Ik weet niet waarom ze raar doet met andere erbij. Voor de rest kan ik moeilijk het hele verhaal uit gaan leggen vanachter mijn pc. Hoop dat het nu weer wat beter is, want ik bedoelde het niet kwaad

Iepoetjuh schreef:Ja.. dat kan, maar ze gaat zowiezo al met d'r hoofd naar beneden lopen tijdens longeren.

Iepoetjuh schreef:Ws ligt het:
1: aan Sanja zelf. Eigenwijs en ondeugend
2: aan het zadel wat er ws ook wel iets mee te maken heeft
3: aan de ruiters
En ik ga zeker een paar keer privéles nemen. Ik had het er nog over met mijn moeder, die zelf ook rijdt en die kent Sanja ook goed. Ze helpt me er ook goed mee en een vriendin van me ook, dus ik kom er wel weer uit, maar het ergste is nog wel dat ik Sanja zo hard aanpak. Ik kan echt letterlijk wel janken na het rijden van zo'n les. Daarna voel ik me echt dagen schuldig.. Vreselijk. Ik hoop nou eindelijk eens een oplossing te hebben voor dit
nu gebeurd dat helemaal niet meer) dan ga ik een liedje zingen, of wat neurieen.... en iets anders doen, waardoor ik weer rust in de combinatie krijg...... en als ik dan weer rustig was dan ging ik pas weer de moeilijkheid opzoeken 
motermuis schreef:hoi,
ik denk dat jou sanja een typische manegepaard is.
vroeger toen ik nog op onze manege reed +_ 15 jaar geleden, gingen de pony's of paarden ook altijd zo hard mogelijk om weer achteraan de rij ervoor aan te sluiten.misschien is jou paard dit te erg gewent?
misschien kun je proberen om zoveel mogelijk alleen te rijden en priveles te nemen ipv. de manegeles te volgen.
en wat betreft je ongeduld, probeer je te ontspannen en niet te erg op het probleem fixeren. houd je met de andere oefeningen bezig die wel goed gaan. en blijf tussendoor alle voorgaande tips uitproberen.
succes.