Bijrijder die ineens niet meer wil betalen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Bijrijder die ineens niet meer wil betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:12

Het is jouw paard dus in principe heb jij het voor het zeggen. Toch zou ik de bijrijder in deze ook wat zeggenschap geven omdat die het paard al langer rijd dan dat jij de eigenaar bent. Overleg met haar, bied haar alternatieven en geef bijvoorbeeld aan dat als ze nog maar één keer in de week komt rijden ipv twee zoals eerst ze vanzelfsprekend ook maar de helft hoeft te betalen van wat ze eerst betaalde. Wil ze niet met je meedenken en haar zin doordrijven dan staat ze duidelijk in de zwakste positie aangezien jij als eigenaar imo nog altijd het laatste woord hebt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:59

Precies Falona Ja

Ik zou zowiezo niet meer meegeven dan óf een andere dag rijden óf de helft betalen, je hebt dat paard 2 weken. Wellicht ziet ze dit als een manier om onder het betalen uit te komen...

En voor wat betreft het betalen: ik merk in Brabant al dat je vaak moet betalen om te rijden, in Limburg is daar zelden sprake van. Ik wil niet betalen voor een paard, dus zoek ik ook geen paard waarvoor ik moet betalen Pling Of dat betalen wel of niet terecht is staat los van dit topic imo... En er zijn al tig discussies over geweest ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:35

Ik zal me misschien wel als enige afvragen: Als het maar voor 1x in de week is, waarom heb je dan uberhaupt een bijrijder?
Vanuit de bijrijder gezien: Ik zou er persoonlijk voor passen, dan kun je net zo goed een manegepaard pakken.

AsKaBaNMaNoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:09

probeer samen op een overeenkomst te komen waar jullie allebei tevreden mee zijn, ik weet niet hoe intensief het paard wordt gereden, maar de meeste paarden kunnen heus wel 1 keer in de week tweemaal op een dag gereden worden,,ze komen er alleen maar vaker door uit hun stal

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 18:11

Ik heb het paard zelf al 8 maanden verzorgd en onverwachts kon ik hem overkopen. Dus ik kan het paard al best een tijdje. Toen reed ik ook 4-5 keer in de week omdat de eigenaresse geen tijd had.
Ik weet dat 50euro teveel is voor 1 dag in de week, maar ik was vergeten te melden dat dit verminderd zou worden. Maar het probleem is dat het ook niet echt goed klikt met de bijrijdster, dat maakt het nog extra moeilijk. Ik zit zelf eraan te denken om geen bijrijdster meer te nemen, want hij is niet zo jong meer dat ie verplicht elke dag MOET rijden, en me paard staat 5 uur per dag in de paddock. Maarja het is nog steeds een beslissing die ik moet nemen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:14

Madeleine, ik krijg als ik jouw berichten lees echt de indruk dat ze dit gewoon aangrijpt om er "met goed fatsoen" (lees, door toedoen van de eigenaar) er vanaf te komen of gewoon probeerd hoever ze kan gaan. Vooral met je laatste opmerking over het niet klikken...

Is het niet voor jullie beiden het eerlijkst als je het nu gewoon af kapt? Dagelijks rijden heb ik eerlijk gezegt nog nooit gedaan... Mijn paarden hadden dagelijks een uur of 12 weidegang (is wel wat meer dan bij jou, maar toch) en werden 4 tot 6 keer per week gereden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 18:23

Mijn moeder komt net uit haar werk en daar heb ik het mee besproken. We zijn er allemaal mee eens dat we geen bijrijdster meer nemen, dit ook omdat het nu niet klikt. De bijrijdster wil geen enkele bijdrage leveren, dit heb ik aan haar gevraagd net door de telefoon. Per maand zijn wij 350euro kwijt, en dan vind ik het niet eerlijk tegenover mezelf dat als ik wil rijden op maandag dit niet mogelijk is omdat iemand die niet bijdraagt in de kosten met me paard op stap is. Ik hoop dat jullie deze beslissing ook begrijpen, omdat ik al 9 jaar op een paard wacht. En ik wil er alle tijd aan besteden die ik heb en alles zo goed mogelijk doen. En dan vindt ik het gewoon vervelend als er hier over problemen ontstaan.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:29

Vanuit dat oogpunt kan ik je wel begrijpen Madeleine. Gewoon je bijrijdster bellen en datgene uitleggen. Succes ermee! Lachen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 18:38

Dank je voor je begrip, ik denk dat ik haar maar is ga opbellen en het vertel aan haar hoe het er voorstaat op dit moment.
Beetje off topic maar je woont dicht bij mij!! ik woon in Naarden, mn paard staat in de Hilversumse meent.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:59

Falona schreef:
Het is jouw paard dus in principe heb jij het voor het zeggen. Toch zou ik de bijrijder in deze ook wat zeggenschap geven omdat die het paard al langer rijd dan dat jij de eigenaar bent. Overleg met haar, bied haar alternatieven en geef bijvoorbeeld aan dat als ze nog maar één keer in de week komt rijden ipv twee zoals eerst ze vanzelfsprekend ook maar de helft hoeft te betalen van wat ze eerst betaalde. Wil ze niet met je meedenken en haar zin doordrijven dan staat ze duidelijk in de zwakste positie aangezien jij als eigenaar imo nog altijd het laatste woord hebt.

Verward Omdat de bijrijdster er langer wat mee gedaan heeft dan de nieuwe eigenaar moet de bijrijdster meer zeggenschap hebben over het paard ?
Met dat soort dingen zou je bij mij echt niet aan moeten komen. Nu moet ik ook zeggen dat ik geen bijrijder heb en ook niet wil.

Je bijrijder zat kennelijk bij de koop van het paard in? Waarom heb je dat geaccepteerd? Is de bijrijdster trouwens ouder dan jij?

Ik zou de bijrijdster wegsturen. Je bent haar als nieuwe eigenaar niks verplicht.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:00

Och, om meteen te zeggen niks verplicht... Het is wel zo netjes om haar er ook in te betrekken, vooropgesteld dat je d'r wilt houden. Maar als ik iemand al 5 jaar ken en al 5 jaar klikt het niet... Nee, dan ben ik er snel klaar mee.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:01

deschels schreef:
kan ze dan niet op een andere dag extra rijden.
ik vind € 50,- voor 1x in de week ook wel veel.
En anders een andere bijrijdster zoeken.

Inderdaad!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:07

ik vind t niet raar als ze minder mag rijden dat ze er voor kiest om niet meer te willen betalen. Je kan van jouw kant zeggen dat ze dan maar de helft hoeft te betalen, ze rijdt dan ook de helft minder.

En verder als je net t paard hebt gekocht en t zou aankomen op die 50,-???? Natuurlijk is t meegenomen als je iemand hebt gevonden die een beetje meebetaald en die ook nog goed voor je paard zorgt. Maar ik vind een goeie bijrijdster die goed is voor mijn paard veel belangrijker dan dat beetje extra wat ze dan zou moeten betalen.

En tja... kom je er samen niet uit. Dan op zoek naar een andere bijrijdster.succes!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:53

Als de afspraak is dat zij 2x per week a 50euro mag rijden en jij wil nu 1x daarvan zelf rijden, zou ik haar een voorstel doen om de kosten te delen. Dus als zij vanaf 1sept dan 1x per week rijd, betaald ze daarvoor 25euro. Dat lijkt mij wel fair.

Wil ze dat niet, dan geef je je paard de maandag toch gewoon lekker een vrije dag Haha!

tjeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:11

Je kan proberen een overeenkomst te sluiten. maar als ze wel 1 keer wilt rijden en niet wil betalen, zou ik het daar niet mee eens zijn. Jij moet ook betalen als je rijd, dan moet zij dat ook en ze kan alles met het paard doen dus heeft ze nix te klagen. Als ze niet wil betalen, zou ik gewoon een andere bijrijdster zoeken.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:18

Madeleine16 schreef:
Dank je voor je begrip, ik denk dat ik haar maar is ga opbellen en het vertel aan haar hoe het er voorstaat op dit moment.
Beetje off topic maar je woont dicht bij mij!! ik woon in Naarden, mn paard staat in de Hilversumse meent.

Ze heeft ervoor gekozen met de bijriijder te stoppen Knipoog

Heb je haar al op de hoogte gebracht? Hoe reageerde ze?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:22

Klikt het niet met een bijrijdster, weg ermee.
Sorry, klinkt misschien hard, maar mijn bijrijdster heeft mijn hele pony verpest. Wij zijn compleet terug bij af en moeten helemaal opnieuw beginnen waarbij we vandaag de eerste stap gaan nemen.

Natuurlijk zijn er ook goede bijrijdsters, maar als het voor jouw gevoel niet lekker zit (dus niet gekeken naar het geld), dan zou ik er inderdaad mee stoppen.
Dat is een moeilijk iets om te moeten zeggen, dat was bij mij ook, maar achteraf was ik heel blij dat ik het had gedaan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:34

Persoonlijk vind ik het al erg veel wat ze betaald voor 2 dagen in de week, betaald ze ditzelfde bedrag voor één keer in de week vind ik het absurd. Je zou kunnen voorstellen het geld te verlagen naar 25 euro per maand, of wat al werd gezegd.. je paard een vrije dag op de maandag Lachen

Succes ermee!

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:04

50 euro voor 2x per week? Nagelbijten / Gniffelen Echt veel.
Mijn berijdster rijd ook 2x per week mijn paard en betaald me 15 euro in de maand.
Ze mag er dan ook alles meedoen, in de bak, springen, naar het strand enzv.
Vind dat je wel veel vraagt.
Maargoed als ze niet meer wil betalen zou ik iemand anders zoeken.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:07

Iedereen heeft het erover dat 50euro een hoop geld is om 2x per week te kunnen rijden, maar waar huur je dan voor 6,25euro per uur (als we het in uren houden) een paard die je helemaal voor jezelf hebt??? Bloos Ik vind het nog wel mee vallen om eerlijk te zijn.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 17:08

Ik heb dit bedrag niet verzonnen, dit heeft de vorige eigenaresse gedaan. Toen ik het paard ook verzorgde voordat ik hem overkocht betaalde ik ook 50 euro per maand. Ik vond dit zelf echt super weinig aangezien ik eerst voor een bijrij paard voor 3dagen in de week 250euro moest betalen en bij een ander 135 per maand.
Prijzen verschillen erg overal, hier in t Gooi is het gewoon erg duur. Maar ik heb contact gehad met haar en met mijn ouder gepraat en we hebben besloten verder te gaan zonder bijrijdster. Beter voor ons allemaal ook omdat ik nu weer begonnen ben met de training en de bijrijdster niet serieus rijdt. Bedankt voor al jullie reacties en de hulp.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:15

RUBYWHITE schreef:
Iedereen heeft het erover dat 50euro een hoop geld is om 2x per week te kunnen rijden, maar waar huur je dan voor 6,25euro per uur (als we het in uren houden) een paard die je helemaal voor jezelf hebt??? Bloos Ik vind het nog wel mee vallen om eerlijk te zijn.

Hangt van je kadertje af... In Limburg is het absoluut geen gewoonte om te betalen voor een bijrijdpaard. Voor mij is 50 euro dus heel veel. Maar als iemand 't wilt betalen, prima. Ik lig er niet wakker van... Maar daarom zoek ik dus geen paard waarvoor ik moet betalen Pling Dat heb ik 1 keer gedaan en dat was geen succes.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:06

ik vind wel degelijk 50Euro teveel voor 2 dagen in de week, ik vind dat er vaak vergeten wordt dat de bijrijders werk verrichten.. de eigenaars worden uit de brand geholpen om dat ze het zelf niet kunnen bolwerken! en t paard stil staat en dus geen aandacht krijgt... ik vind t eigenlijk nogal gek dat er nog betaald moet worden terwijl mensen elkaar eigenlijk gewoon uit de brand helpen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:52

enidan23 schreef:
ik vind wel degelijk 50Euro teveel voor 2 dagen in de week, ik vind dat er vaak vergeten wordt dat de bijrijders werk verrichten.. de eigenaars worden uit de brand geholpen om dat ze het zelf niet kunnen bolwerken! en t paard stil staat en dus geen aandacht krijgt... ik vind t eigenlijk nogal gek dat er nog betaald moet worden terwijl mensen elkaar eigenlijk gewoon uit de brand helpen.

*kuch* Bloos Als je een paard van een ander mag rijden, mag er best wat tegen overstaan. Mijn ervaring is als alles maar voor nop gaat en je vliegt voor ze om alles mogelijk te maken je stank voor dank krijgt. Mijn huidige bijrijdster betaald alleen haar eigen rijlessen en meer niet. Als ze er niet hard genoeg voor traint of ze zegt lessen af voelt ze dat in haar portomonee..verder heeft ze 7dgn per week t paard volledig tot haar beschikking en kost het haar verder dus niets. Ik ben hier meer tevreden over dan hoe het voorheen ging Bloos Tegemoet komen in stalkosten etc hoeft ze niet.

Dus ik vind dat de TS best een bijdrage mag vragen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:20

Rijlessen vind ik overigens niet meer dan normaal hoor. Bij Kelvin betaalde ik die ook zelf, ook de contributie voor de club...