Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sunnysannyto schreef:Het zou verplicht moeten worden net als het dragen van een cap!!! Voor een paard is het veel beter dan dat gehang en getrek aan het zadel/rug. Of je nu overgewicht hebt of niet, zodra mensen beginnen te trekken en te huppen aan het zadel om op te stappen??!! Dan denk ik, spaar paard (en zadel) en pak toch gewoon een krukje. Zeker, paard moet er aan wennen om rustig stil te staan maar zodra ze voelen dat opstappen een stuk prettiger gaat motiveert dat toch ook alleen maar. En tijdens wedstrijden.......dan gebruik ik gewoon altijd mijn poetskoffer. Ben alleen de pineut met buitenrijden, als ik er dan af moet is terug opstappen altijd lastig. Moet zoeken naar boomstronken, bankjes e.d. lukt dat niet dan stap ik alleen in dat geval op door de beugel langer te maken. En nee daar is niemand een mindere ruiter om!!
arno8 schreef:Kun je geen touw om het krukje binden? En dan na het opstappen even naar de rand slepen en eroverheen tillen?
daantjuhhh schreef:Ik heb al eens meegemaakt dat een super braaf dier schrok tijdens opstappen met krukje (hij schrok niet van het krukje hoor) en dat hij met z'n achterbeen in het krukje kwam.
Resultaat: paard vloog er bokkend vandoor, ruiter lag in het zand en zowel been als het krukje was kapot (been zat onder de schaafwonden)

vroeger klom ik der zo op hahaha!!
En ken wel meerdere mensen die dat deden. Gewoon omdat het anders niet wil.