Auw, leren laarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tesj

Re: Auw, leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:11

Had petries....AUWWWWWWW!!! waardeloos en werd niet beter dus heb ik ze gauw weer verkocht nu heb ik rectiligne (palm beach geloof ik) en die zijn super. Op je paard en hup rijden, niks fietsen en knie buigen!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:13

dikke sokken aan, Ja. ik weet, ondragelijk met dit weer. Maar dat voorkomt blaren, en verder goed inlopen. het heeftbij mij 6 maanden geduurd voordat ze lekker zaten!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:03

Even doorzetten, en er gewoon meerijden. Ja Mijn Petrie's waren zo ingelopen!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:24

Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden zeggen ze toch altijd Haha!

't Is maar net wat je er voor over hebt, als ze eenmaal ingelopen zijn heb je een paar super laarzen, maar pijnloos gaat dat natuurlijk niet, en ook niet binnen 2 weken!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:20

Eerst toch even een paar keer aan doen en er zo snel mogelijk mee gaan rijden.
das het beste het doet even zeer, maar daarna wil je echt niet meer anders!! Knipoog

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:29

ik heb ook petrie laarzen...
Ze hadden mij ook voor dit gewaarschuwd, maar ik kon mijn laarzen meteen aan en het deed helemaal geen zeer. Natuurlijk wel even wennen, maar ik ben begonnen met inlopen gewoon in huis.. na 2 weken met traplopen en na een maand op het paard..

Stappen ging toen wel.. maar draven was, nou niet pijnlijk maar ik moest er duidelijk aan wennen, had nog nooit met leren laarzen gereden...
Maar nu wil ik niet meer zonder... Ik rij veel liever met laarzen dan met chaps....

WeirdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:49

Ik wil al lang leren laarzen kopen maar heb nog altijd schrik van de prijs Haha! en de pijn.
En als ik dit lees heb ik nog meer schrik Haha! ... maar denk toch dat ik er dit jaar eens werk van gaan maken.

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:27

Ik heb net een half jaartje terug nieuwe Petries gekocht en ik had eigenlijk helemaal nergens last van, behalve dat ik -wegens de onbuigbaarheid van de laarzen- liep als een kabouter Nagelbijten / Gniffelen Op aanraden van de schoenmaker heb ik wel de laarzen een keer aan de binnen en buitenkant met brand spiritius natgemaakt en ze toen een paar uur aangehouden. Door het vocht vormen de laarzen dan naar je voeten en kuiten, maar doordat het alcohol is, verdampt het wel zo snel dat je de laarzen na een paar uur droog uittrekt. Als je de laarzen nat zou maken met water zouden de laarzen niet drogen tijdens het dragen, waardoor ze na het uittrekken gewoon hun oude vorm weer terugkrijgen.

Brandspiritus is dus mijn tip! Vork

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:30

Mee gaan rijden. Van lopen worden ze niet mooier en van traplopen/fietsen ook niet. Met rijden geen centje pijn.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:35

haha, ik heb ook net nieuwe welke heb je?

ik heb de elegance rundleer, geheel op maat. ik kon er zo mee weglopen en er meteen meerijden.

dat was bij mijn oude de standaard wel anders, dat heeft ruim 2 maanden geduurt voordat ze lekker zaten.

wat veel gebeurt en ook verandwoord is, is met spirutus je laars nat maken en hem dan aandoen dan gaat hij geheel naar je benen/voeten zitten.

succes ermee.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:41

Pff als ik dit allemaal lees,
Ik wil heel graag leren laarzen maar ik hoop dat ik er niet veel last van krijg Nagelbijten / Gniffelen

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:30

Ik heb mijn schoenmaker gevraagt wat ik er aan kon doen , en die zei met pure alcohol instrijken en dan zo langmogenlijk aan houden.
Alcohol van de drogist he niet van de slijterij Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:13

Het heeft er vooral mee te maken of ze oorspronkelijk de juiste maat waren. Leer inlopen voel je wel, maar echt zeer doen valt op zich ook wel mee vind ik. Fietsen is volgens mij wel een beproefde methode. Gewoon ermee naar school fietsen ofzo, kan dat schelen? Maar ja... naar het werk hangt misschien weer af van de werkgever. Vork

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:29

ik lees hier veel tips over gewoon mee gaan rijden, maar ik heb dus ook net nieuwe leren laarzen (petrie anky)...nou ja net, alweer 3 maanden....welgeteld 1 x mee gereden...maar met rijden vond ik heel erg dat ik zowat geen gevoel had, de pijn viel me nog mee (kan wel wat hebben Tong uitsteken) me oude petries heb ik inmiddels al weer 9 jaar dus die zitten als pantoffeltjes, en rijden heerlijk. maar ik trek me nieuwe dus ook zo nu en dan in huis aan om ze een beetje in te lopen anders vind ik ze niet lekker rijden, merk wel dat ik door het gewoon, dus zonder te rijden, aan houden van me laarzen meer gevoel erin krijg, eerst voelden ze echt als gips...toch deze week maar weer es proberen te rijden met ze.
de tip van laarzenspanners is wel een hele goede! ik heb dit niet gedaan met me ouwe laarzen en achteraf best spijt van, ze zijn namelijk bijna 10cm ingezakt en das best veel!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:17

Iedereen zegt dat je de laarzen hoog moet kopen. Dat hoeft niet. Het is maar net hoe je ermee omgaat. Ik heb mijn laarze tot ong 2 cm onder mijn knieholte, net neit erin gekocht. Ik heb hele erge exceem heel snel en had hier bij mijn vorige leren rijlaarzen ook last van.

Toen heb ik mijn huidige laarzen dus wat lager gekocht. Tuurlijk liep het hakkerig en voelde het raar. Maaar als je ze na gebruik goed opspand zakken ze niet te ver in en zitten ze precies goed. Dan heb je geen pijn aan je knieholtes en krijg je ook niet. Dat stijve gaat er vanzelf uit.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:22

Je bepaald altijd zelf nog de hoogte natuurlijk! Maar het mooiste is gewoon als ze mooi hoog zitten uiteindelijk, ze zakken ongeveer 2 cm in, dus zit het pijnlijk de eerste tijd ja.

wat wordt gezegt over het gelijk gaan rijden, zou ik alleen doen als je ze wat lager gkocht hebt, anders maak je ze lelijk want dan buigt het leer om in je knieholte en dat ziet er niet mooi uit!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:24

Dat snap ik dat je de hoogte zelf bepaald. Maar als je ze gewoon goed onderhoudt en opspant zakken ze misschien een halve cm. Want die van mij zijn nog steeds keurig aangesloten als ik op mijn paard zit met een knikje in mijn been.