manen trekken: paard doet moelijk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: manen trekken: paard doet moelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:40

Als je paard het trekken zo erg vind zou ik ook op zoek gaan naar een andere manier... Mijne doet gelukkig alleen moeilijk bij het stuk vlak achter zijn oren en op de schoft. De rest kan ik gewoon zo doen, staat ie gewoon los in de stal. Ik doe dan van zijn moeilijke stukken steeds een keer een plukje tussendoor, zodat ie niet echt de tijd heeft om t heel eng te gaan vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:44

Mijn paard raakt echt in paniek! Ik doe het dus ook niet. Ik knip gewoon en maak maar 9 grote knotten met wedstrijden, staat prima hoor.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:47

ik doe het dus met een scheerapparaat zoals ik al eerder in dit topic heb vermeld.

AnnemieH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 21:19

heel erg bedankt allemaal! vandaag heb ik nog eens geprobeerd en als het niet zou lukken, ging ik een uitdunmesje kopen. ik ben eerst begonnen met gewoon de manen te kammen want ze reageerde al op het kammetje. Als ze daar rustig bij bleef heb ik echt hele kleine plukjes gedaan, en toen ze doorhad dat het geen pijn deed werd ze heel rustig, ze stond zelfs met haar oogjes half dicht en heel ontspannen. Ze had dus echt geen last meer. Enkel de laatste 15 cm voor haar oren vond ze niet leuk en daarvoor heb ik ook echt superkleine plukjes genomen, tot ze niet reageerde. Tussendoor ben ik ook eventjes aan het halster een wandelingetje gaan maken want het duurde wel heel lang om zo stil te staan. Bedankt voor de tips, nu ziet ze er weer netjes verzorgd uit en dat zonder problemen voor haar of mij!

Cobe_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:28

liannes schreef:
EvaSuzanne schreef:
Volgens mij heb ik nog niemand zien zeggen: kleine plukjes nemen. Als je maar 3 haren per keer pakt voelt ze het niet echt als het goed is. Kun je een beetje uitbouwen naar grotere plukjes, totdat je merkt dat ze er last van heeft, dan neem je gewoon weer iets kleinere plukjes.

dat is ook een optie, maar als ik bij 1 van mn paarden dat al doe, staat ze al op haar achterbenen.

idem hier Clown Iemand had me dat ook gezegd dat ik dan zo maar enkele haartjes per keer moest nemen en met de hand uittrekken, en niet met manenkam. Maar het was nog paniek Scheve mond
Ik doe gewoon geregeld een klein stukje en beloon geregeld met een snoepje. Hoop dat het overgaat. Als je daarna wil vlechten, kan je er niet meer aankomen Scheve mond

fotogril

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:40

Belonen is belanrijk als het lukt.!
geef haar ook een prettig gevoel dat ze het goed heeft gedaan.
maar knippen dat doen wij juist wel en dat gaat prima.!