Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Daarom gewoon rijden, maar wél rustigaan. Dus niet te intensief, en anders gewoon een stap-draf-ritje in het bos. Lekker relaxt en ontspannen. Longeren zou in mijn ogen ook goed voldoen, en dan niet te intensief, of losgooien in de longeerbak.

dan weet ik een beetje hoe ze de volgende dag is. maar met springen moet je het egt niet doeñ!!!! ik sweer je dat je dat niet moet doen. de volgende de dag kan je paard niet meer. met dressuur is het handig is ie een beetje moe.radje schreef:Ik rij nooit de dag voor de wedstrijd.
Mijn ervaring is, dat als het dan net niet lekker gaat er toch frustraties komen omdat je het voor een wedstrijd net allemaal iets beter wilt hebben.
Dus de dag voor de wedstrijd longeer ik aan het halster of ze gaan in de trainingsmolen een tijdje stappen en als ze in de wei lopen, blijven ze gewoon lekker in de wei.
Het maakt niet zoveel uit wat je doet, Moet je zelf kijken wat jij zelf het fijnst vind, misschien vind je het fijnst om je proef nog een keer voor te rijden kijken of je alles beestje kent

Karoliefje_ schreef:Ik zou het wel doen. Is je paard de volgende dag niet zo fris!