Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
tot het niveau wat jij voor ogen hebt. Voor meer info: info@stalwhitesummer.nl Lielle schreef:voor het sportpredikaat moeten ze wel een wp scoren in het Z2 als ze daarin direct worden uitgebracht, alleen maar Z2 gestart zijn is dan niet voldoende.
Mrijn schreef:Het voordeel van het stallen bij een prof of semi-prof is dat je dan ook eisen kan stellen aan de resultaten, dat is bij een amateur wel anders... Maar goed, ik vraag het gewoon en wie weet valt het wel mee.
Mrijn schreef:Het voordeel van het stallen bij een prof of semi-prof is dat je dan ook eisen kan stellen aan de resultaten, dat is bij een amateur wel anders... Maar goed, ik vraag het gewoon en wie weet valt het wel mee.
CielitoLindo schreef:Mrijn schreef:Het voordeel van het stallen bij een prof of semi-prof is dat je dan ook eisen kan stellen aan de resultaten, dat is bij een amateur wel anders... Maar goed, ik vraag het gewoon en wie weet valt het wel mee.
Ben benieuwd wat voor een eisen je kan stellen bij een prof wanneer het paard niet binnen de gestelde termijn Z@ met winst is, dan krijgt de paard toch gewoon de schuld en betaal je langer en meer.. Lijkt me niet dat een prof dan zegt "Ach ik heb gefaald het is mijn schuld de komende maanden zijn voor mijn rekening"
liesje23 schreef:Lielle schreef:voor het sportpredikaat moeten ze wel een wp scoren in het Z2 als ze daarin direct worden uitgebracht, alleen maar Z2 gestart zijn is dan niet voldoende.
Ja, klopt, dat heb ik toch al vermeld in dit topic. Ik ben er toevallig pas achteraan gegaan voor onze fokmerrie. Z2 gestart is niet voldoende...
Lielle schreef:
maar het is dus ook niet voldoende als ze alleen gestart wordt in het ZZ-L en daar geen 60% scoort. Je moet tenminste een wp halen in het niveau waarop ze wordt uitgebracht.
trisca schreef:ik heb dit al meerdere malen gedaan voor verschillende eigenaren.. Wat wil je weten?
Het is inderdaad handig dat je een ruiter neemt die direct Z mag starten, helemaal als ze al een heel eind is in training. Verder moet je er denken dat je afspreekt hoevaak ze ermee op concours gaan, ik heb daar nog wel eens trobble over gehoord..
Verder moet je goed bedenken wat je wilt. Ik heb zelf de indruk dat bij een grote stal je paard snel een nummertje wordt(zal echt niet bij allemaal zijn). Ik ken een stal waar de paarden worden verzorgd door 1 een stel stagaires, ingereden door een stalruiter en echt getraind door nummer 3. Uitstappen is er niet bij (er is een molen) en naverzorgen word weer door een stagaire gedaan. Mijn paard zou hier dus absoluut niet tegen kunnen.
Waar je ook op moet letten als je iemand uitkiest dat die hem ook echt rijd. Het komt vaak genoeg voor dat een stalruiter het paard rijd en dat alleen op wedstrijd of als je komt kijken de ruiter waar jij voor hebt gekozen op je paard stapt...
Het is dat je zo ver weg woont, ik heb nog wel wat energie over
Lielle schreef:Ik weet het zeker, staat nl zo in het KWPN richtlijnen document. Anders kun je nl iedere ezel bij Anky neerzetten, de ZZ-L ring binnen laten rijden, met 20 % weer naar buiten komen en je sport predicaat op zak hebben.
Ik ga het wel even opzoeken.
Citaat:Sport
Het predikaat sport kan worden toegekend aan alle bij het KWPN geregistreerde merries. Ook veulenboek-,
hulpstamboek-, hulpveulenboek- en registermerries komen in aanmerking. De prestatie dient
geleverd te zijn bij de paarden.
Het predikaat is niet aan leeftijd gebonden en kan postuum worden toegekend.
Het sportpredikaat kan aangevraagd worden door een verklaring met de behaalde sportprestatie aan
te vragen bij de betreffende binnen- of buitenlandse sportorganisatie. Deze verklaring moet met het
registratiebewijs naar het stamboekbureau worden gezonden. Daarna wordt een niet registratiebewijs
met vermelding van het predikaat ‘sport (dressuur)’ of ‘sport (springen)’ of sport (SGW) aan de eigenaar
toegezonden.
Verrichtingseis sport (dressuur): Z2 + 1 winstpunt in dressuur.
Verrichtingseis sport (springen): Z + 6 winstpunten in springen.
Verrichtingseis sport (SGW): Z + 5 winstpunten in samengestelde sport.
Maakt een merrie haar wedstrijddebuut in een klasse hoger dan de voor het sportpredikaat vereiste sportprestatie dan dient minimaal 1 winstpunt in die klasse te zijn behaald.
superwoman schreef:Als je naar de kosten kijkt, denk ik dat je met een amateur dezelfde kosten maakt...... het duurt alleen vaak langer...
Zeker wanneer je zelf geen rijbewijs hebt zullen veel kandidaten afvallen......
Uit eigen ervaring is een goede verzorgster moeilijk te vinden. Laat staan een goede ruiter die het voor een prikkie wil doen.
Zo had hij zijn paard sport Elite en ik had een mooi paard voor de ORUN.