lesgeven en verzekering

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

utina

Re: lesgeven en verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:59

ik heb zowel voor mijn lessers als mijn eigen amazone's een bedrijfs aansprakelijksheid verzekering afgesloten kostte wel wat geld. maar ik moet er niet aan denken als er wel iemand verlamd raakt wat dat kost.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:03

LDRD schreef:
Hermesdeux schreef:
Het bedrijf is gewoon verzekerd voor de lessen, maar ik ben niet gediplomeerd.

Maar veel verzekeringsmaatschappijen stellen gewoon verschillende eisen.

Inderdaad verschillend de voorwaarden.
Weet uit betrouwbare bron dat een manege failliet gegaan is omdat voorwaarde was dat de instructeur gediplomeerd moest zijn. Deze manege had daar lak aan. Uiteraard heeft de verzekeraar alle letselschades (ja, het waren er een aardig aantal) afgewezen. Neemt niet weg dat de manege aansprakelijk was en dus alles uit eigen zak moest betalen met faillissement als gevolg.

Ja ik ga binnekort ook lesgeven op een magege waar deze eregels ook gelden.
Ik ben niet gediplomeert, maar wel verzekert.
Mits de juiste optoming enz enz.. en ik weer iemand boven mij hebt staan die mij in de gaten houd en met mij samen eerst een aantal proeflessen volgt!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:49

daantjuhhh schreef:
Ja ik ga binnekort ook lesgeven op een magege waar deze eregels ook gelden.
Ik ben niet gediplomeert, maar wel verzekert.
Mits de juiste optoming enz enz.. en ik weer iemand boven mij hebt staan die mij in de gaten houd en met mij samen eerst een aantal proeflessen volgt!

Polisvoorwaarden kunnen erg verschillen op dit gebied. De manege waar ik het over heb had een polis met de clausule dat slechts dekking was wanneer een gediplomeerd instrukteur de groep beleidde.
Helaas is dit ook een bedrijf dat het niet zo nauw neemt met deze voorwaarden en de veiligheid en ruiters en amazones vielen dan ook met bosjes van de paarden af met ernstig letsel van sommigen tot gevolg. De manege is inmiddels failliet en iedereen vraagt zich af waarom toch (het liep toch goed?).
Maar mijn advies, vraag de polisvoorwaarden eens op een lees ze eens. Geen intressante stof, maar het kan veel ellende besparen.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:27

waar hebben jullie je dan verzekert of gaat dat dan gewoon via je wa verzekering?? ik geef les maar bent niet gediplomeert, ben wel in het bezit van EHBO/BHV/REANEMATIE.