Vaak Petrie, maar wie heeft er Derby?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: Vaak Petrie, maar wie heeft er Derby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:38

Mijn moeder heeft op maat gemaakte derby laarzen met vetertje en rits. prachtige laarzen!

mijn zus heeft ook derby. Ook mooie laarzen Ja

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 14:48

Jeuh! (bijna) Allemaal mooie en goede ervaringen!! Haha!

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:04

Henzz schreef:
Foefer, van die tekenfilm van vroeger, die blauwe hond! Haha, dat was leuk!

Klopt ja Clown

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:53

wij verkopen petrie en derby, persoonlijk vind ik derby niet zo mooi afgewerkt en ik vind het leer minder mooi. over het algemeen blijven ze ook minder lang mooi dan petries.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:06

Ik heb pas de chaps/gaithers van Derby gekocht.
Ze sluiten heel mooi aan en hebben een moie hoge boog aan de buitenkant.
Hoe ze zich gaan houden weet ik nog niet...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:10

He das toevallig, ik heb afgelopen week een paar laarzen van het merk Derby gekocht. Eigenlijk zei het merk me helemaal niets maar goed de linkerlaars zat geweldig en dat vind ik veel belangrijker. (de rechter moet ik even aan laten passen ivm dikke knie....)

Wat eigenlijk nog leuker was, was de prijs. Doordat Koch Ruitersport ermee ophoudt waren de laarzen afgeprijsd tot 49,95, dus dat is een koopje!!! Ik hoop dat ik veel plezier van deze laarzen ga krijgen.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:13

ik heb nu petries en die bevallen aardig, vind ze alleen niet zo lekker lopen!ik heb daarvoor eens cavello gehad, maar die heb ik niet lang gehad omdat mijn voet daar heel snel uit groeide maar die reden ook best!

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:56

ik heb derby rijlaarzen, al 2 jaar en ze zien er nog als nieuw uit, terwijl ik er elke dag mee rij.
zitten erg lekker, de voeten zijn wel smal, maar ik heb nogal brede voeten dus ik wil wel eens blaren hebben als ik er op wedstrijd de hele dag mee loop, daarom doe ik dat dus niet.

toen ik ze kocht pasten ze niet goed meer rond mij kuit, maar een maat groter was veel te groot voor mijn ene been want die scheeld 1,5 cm met mijn andere been. en een tussenmaat werd nogal duur om die speciaal te laten maken. dus toen hebben ze ze opgestuurd en zijn ze zo ver uitgerokken als maar kon, nu zitten ze dus ook perfect.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:33

Waarom ik petries heb?
Omdat mijn eerste paar petries nog steeds niet stuk zijn na 7 jaar intensief gebruik inclusief overreden te zijn door een auto en dagelijks stallen mesten, en omdat ze met weinig werk hard gaan glanzen. De Derby's die mijn moeder had waren hard, slechte kwaliteit en glanzen nauwelijks. Dus de keus was niet zo moeilijk. Cavallo vind ik relatief te duur.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 08:43

De meeste verhalen over Petrie klinken ook heel positief, net als bij jou, Venetia. Maar ik heb ook al slechte dingen gehoord (service). Naja, ik denk dat ieder merk wel goede en slechte verhalen heeft, toch?!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 08:44

Nouvel schreef:
Ik heb pas de chaps/gaithers van Derby gekocht.
Ze sluiten heel mooi aan en hebben een moie hoge boog aan de buitenkant.
Hoe ze zich gaan houden weet ik nog niet...

Ik ben benieuwd!! Laat even weten hoe je ze vindt...

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 08:46

marloezzke schreef:
wij verkopen petrie en derby, persoonlijk vind ik derby niet zo mooi afgewerkt en ik vind het leer minder mooi. over het algemeen blijven ze ook minder lang mooi dan petries.

Als je zo naast elkaar ziet, kan ik me voorstellen dat je de verschillen goed ziet. Ik rij maar 1 a 2 keer in de week, dus ik denk dat ik wel een tijdje met mijn Derby's kan gaan doen. En anders kom ik bij jou gewoon nieuwe Petries halen! Haha!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 08:47

ArianneF schreef:
ik heb derby rijlaarzen, al 2 jaar en ze zien er nog als nieuw uit, terwijl ik er elke dag mee rij.
zitten erg lekker, de voeten zijn wel smal, maar ik heb nogal brede voeten dus ik wil wel eens blaren hebben als ik er op wedstrijd de hele dag mee loop, daarom doe ik dat dus niet.

toen ik ze kocht pasten ze niet goed meer rond mij kuit, maar een maat groter was veel te groot voor mijn ene been want die scheeld 1,5 cm met mijn andere been. en een tussenmaat werd nogal duur om die speciaal te laten maken. dus toen hebben ze ze opgestuurd en zijn ze zo ver uitgerokken als maar kon, nu zitten ze dus ook perfect.

Die service klinkt goed!!!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:46

ik heb net mijn 2e paar derby's gekocht, ik heb nu het model Style met rits erin. zitten erg mooi omdat ik een heel dun kuitje heb en met deze laars sluit hij ook heel mooi rond mijn enkel zodat ik dus niet meer een even dikke enkel heb als mijn kuit haha. mijn vorige paar en die heb ik al 5 jaar met intensief gebruik, heb ik nog steeds en houd ik er ook bij zodat ik deze nieuwe nog netjes kan houden voor de wedstrijden. Ik ben er erg blij mee, ook omdat ze een stuk goedkoper zijn als de goedkoopste soort van petrie.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:53

Petrie vind ik echt niet lekker lopen..... Derby heb ik geen ervaring mee. Heb nu de Mountainhorse (de hoge variant, weet de naam ff niet meer), en die zitten echt geweldig, loop je zo op weg, ik ga dus voor Mountain Horse!!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 13:45

somokkele schreef:
Petrie vind ik echt niet lekker lopen..... Derby heb ik geen ervaring mee. Heb nu de Mountainhorse (de hoge variant, weet de naam ff niet meer), en die zitten echt geweldig, loop je zo op weg, ik ga dus voor Mountain Horse!!

Mountainhorse ken ik eigenlijk niet... Ik lees er op Bokt ook wel goede verhalen over. Misschien voor een volgende keer eens proberen! Maar ik ben blij dat je er tevreden mee bent! Haha!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 13:47

christel82 schreef:
ik heb net mijn 2e paar derby's gekocht, ik heb nu het model Style met rits erin. zitten erg mooi omdat ik een heel dun kuitje heb en met deze laars sluit hij ook heel mooi rond mijn enkel zodat ik dus niet meer een even dikke enkel heb als mijn kuit haha. mijn vorige paar en die heb ik al 5 jaar met intensief gebruik, heb ik nog steeds en houd ik er ook bij zodat ik deze nieuwe nog netjes kan houden voor de wedstrijden. Ik ben er erg blij mee, ook omdat ze een stuk goedkoper zijn als de goedkoopste soort van petrie.

Is Derby zoveel goedkoper dan Petrie? Ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte... Maar ik weet het eerlijk gezegd niet precies. Jouw ervaring met Derby klinkt erg goed!! Dankje voor je reactie!

choor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:29

Had voor mijn cavallo's derby's, waren wel fijn. Hak lag er heel snel af.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 10:26

Dat is vervelend, maar gelukkig hebben ze daar schoenmakers voor!! Haha!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:18

Bij mij was Petrie een drama. Mijn eerste paar (2e hands) waren van Petrie en omdat die al ingelopen waren had ik er geen problemen mee. Maar mijn 2e paar (nieuw) viel niet in te lopen, fietsen (heb ik echt geprobeerd!) en bleef stug. Toen ik ze op een dag met geen mogelijkheid meer uitkreeg heb ik ze maar ingeruild. Ben toen voor Derby gegaan en dat was gelijk goed. Maar zoals uit de verhalen hier blijkt, het is gewoon heel persoonlijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:02

Ik heb ook Petri. Dat komt omdat ik eerst de Derby heb gepast en deze zaten mij gewoon niet lekker. Ook waren er problemen met de maat. Zij hebben minder standaardmaten dan Petri en dan ging het me nogal wat extra kosten. In een andere ruitersportzaak trok ik zomaar een stel Petri's aan die lekker zaten en ook nog eens de standaardmaat waren.

Maar dat merk is niet heilig hoor. Er zijn ook andere merken die lekker zitten. Is per persoon verschillend.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 06:29

Scum schreef:
Zij hebben minder standaardmaten dan Petri en dan ging het me nogal wat extra kosten.

En dat is vreemd, want Derby heeft best veel standaardmaten, bovendien is Derby altijd heel schappelijk met maatwerk. Behalve wanneer echt de hele laars verbouwd moet worden, ben je in de meeste gevallen maximaal € 22 extra kwijt voor aanpassing van de schacht in hoogte/breedte

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:53

Ze hadden voor de kuitomvang alleen maar de even getallen als standaardmaat. Met een omvang van 39 kwam ik dus op maatwerk. Dat was dan 100 gulden (5 jaar geleden( extra). Dus ook meer dan 22 euro.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 09:14

Dat is toch wel veel geld als die Petrie's in één keer goed zaten!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 09:19

sphinxie schreef:
Bij mij was Petrie een drama. Mijn eerste paar (2e hands) waren van Petrie en omdat die al ingelopen waren had ik er geen problemen mee. Maar mijn 2e paar (nieuw) viel niet in te lopen, fietsen (heb ik echt geprobeerd!) en bleef stug. Toen ik ze op een dag met geen mogelijkheid meer uitkreeg heb ik ze maar ingeruild. Ben toen voor Derby gegaan en dat was gelijk goed. Maar zoals uit de verhalen hier blijkt, het is gewoon heel persoonlijk.

Ik las dat Derby wat soepeler is, dus ik kan me voorstellen dat het voor jou beter was.
En ik ben het helemaal met je eens dat het heel persoonlijk is welke laarzen of chaps je fijn vindt!