mijn zus heeft ook derby. Ook mooie laarzen
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Henzz schreef:Foefer, van die tekenfilm van vroeger, die blauwe hond! Haha, dat was leuk!

Nouvel schreef:Ik heb pas de chaps/gaithers van Derby gekocht.
Ze sluiten heel mooi aan en hebben een moie hoge boog aan de buitenkant.
Hoe ze zich gaan houden weet ik nog niet...

marloezzke schreef:wij verkopen petrie en derby, persoonlijk vind ik derby niet zo mooi afgewerkt en ik vind het leer minder mooi. over het algemeen blijven ze ook minder lang mooi dan petries.

ArianneF schreef:ik heb derby rijlaarzen, al 2 jaar en ze zien er nog als nieuw uit, terwijl ik er elke dag mee rij.
zitten erg lekker, de voeten zijn wel smal, maar ik heb nogal brede voeten dus ik wil wel eens blaren hebben als ik er op wedstrijd de hele dag mee loop, daarom doe ik dat dus niet.
toen ik ze kocht pasten ze niet goed meer rond mij kuit, maar een maat groter was veel te groot voor mijn ene been want die scheeld 1,5 cm met mijn andere been. en een tussenmaat werd nogal duur om die speciaal te laten maken. dus toen hebben ze ze opgestuurd en zijn ze zo ver uitgerokken als maar kon, nu zitten ze dus ook perfect.

somokkele schreef:Petrie vind ik echt niet lekker lopen..... Derby heb ik geen ervaring mee. Heb nu de Mountainhorse (de hoge variant, weet de naam ff niet meer), en die zitten echt geweldig, loop je zo op weg, ik ga dus voor Mountain Horse!!

christel82 schreef:ik heb net mijn 2e paar derby's gekocht, ik heb nu het model Style met rits erin. zitten erg mooi omdat ik een heel dun kuitje heb en met deze laars sluit hij ook heel mooi rond mijn enkel zodat ik dus niet meer een even dikke enkel heb als mijn kuit haha. mijn vorige paar en die heb ik al 5 jaar met intensief gebruik, heb ik nog steeds en houd ik er ook bij zodat ik deze nieuwe nog netjes kan houden voor de wedstrijden. Ik ben er erg blij mee, ook omdat ze een stuk goedkoper zijn als de goedkoopste soort van petrie.

Scum schreef:Zij hebben minder standaardmaten dan Petri en dan ging het me nogal wat extra kosten.

sphinxie schreef:Bij mij was Petrie een drama. Mijn eerste paar (2e hands) waren van Petrie en omdat die al ingelopen waren had ik er geen problemen mee. Maar mijn 2e paar (nieuw) viel niet in te lopen, fietsen (heb ik echt geprobeerd!) en bleef stug. Toen ik ze op een dag met geen mogelijkheid meer uitkreeg heb ik ze maar ingeruild. Ben toen voor Derby gegaan en dat was gelijk goed. Maar zoals uit de verhalen hier blijkt, het is gewoon heel persoonlijk.