wedstrijd starten met een Br regenoverbroek ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: wedstrijd starten met een Br regenoverbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:49

of mogen bepaalde ruiters daar meer dan anderen? Knipoog
ik ken echt hele strenge jury's, ook bij het springen en toch, ook bij hen in de ring...

ik vind eigenlijk dat het gewoon zou moeten mogen, zowel dressuur als springen. Ok, je ziet dat het niet de gewone rijbroek is, maar als het echt hoost zie je dr zowiezo al niet meer charmant uit in je witte broekie Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:58

Dat speelt ook wel mee idd. De profs kunnen vaak al wel meer voor elkaar krijgen dan de gemiddelde amateur en daarnaast helpt het ook wel als je vriendjes bent met het jurylid Clown
Maar dat probleem pak je toch met geen enkele reglementswijziging aan Knipoog

Ik zou me er niet aan storen als het toegestaan werd, maar vind het ook prima als ze het niet toestaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:11

Kunnen profs wat meer voor elkaar krijgen of gaan juryleden af op het weten/de kennis van die profs?

Wie bepaalt wanneer een rijbroek en rijbroek is?
als ik die witte BR broek aanheb is dat voor mij een rijbroek...
heb ik een pikeur bandplooi broek met 3/4 mc crown zit aan is dat ook een rijbroek.
een George Schumacher jeans rijbroek is er ook een, en als die wit met al de naden en sierstiksels dan mag het ook....

blijf het een beetje wazig vinden Haha!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:27

ik heb er al verschillende mensen mee in de proeven zien rijden (bij de pony's) dus ik neem aan dat het gewoon mag?! Knipoog

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 06:46

Er staat duidelijk in het reglement iets over regenjassen. Broeken worden niet aangegeven. En zoals het dan bij de KNHS gaat: als het er niet in staat.... dan mag het niet. (zoals ze zelf ook al hebben aangegeven in het emailtje). Je ziet de broeken inderdaad wel tijdens springwedstrijden (ook Kingsland heeft dit soort overbroeken). Blijkbaar doen springjuryleden minder moeilijk dan de collega's bij dressuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 06:50

Dat is algmeen bekend dat de spring jury's minder moeilijk doen.

Nu mag de leren chap voortaan, maar voorheen niet.
Maar ik denk dat de helft van de springruiters er al mee reed, om maar eens een voorbeeldje te noemen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:59

typische knhs reactie:
"wat een boer niet kent, vreet ie niet" (of staat hij niet toe)

*zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:00

Het is toch geen ramp dat het niet mag?
we smelten niet van wat druppels Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:24

Jawel, ruiters/amazones smelten van teveel druppels maar ook van te veel hitte. Eigenlijk smelten we overal van.
Ik denk dat de meeste ruiters tegenwoordig een beetje veel verwend zijn met al die binnenbakken.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:34

haha Fitzroy daar heb je wel gelijk in , ook steeds meer vragen op bokt van: zal ik gaan verhuizen naar een stal met binnenbak, want van de winter.. ik zou zeggen koop een lekkere warme thermo-onderbroek Haha! , maar het mag dus niet?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:58

De zin is idd verwarrend, want waarom zou er speciaal wit moeten zijn als je er toch niet mee rijden mag ? Het maakt geen kont uit waar je op het losrijterrein mee rijdt, als je in de ring maar een witte rijbroek draagt.
Echter vraag ik me af of het nou een ramp is dat het niet mag, die 6 minuutjes tijdens regen in de ring... als je daar al niet tegen kan kun je beter gaan dammen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:22

tadaa, Ik ben er dus een die GEEN binnebak heeft en wel altijd rijdt. Juist daarom vind ik het onzin dat dit soort producten niet mag tijdens wedstrijden. Ik ben allang blij dat er vanalles gemaakt wordt om de regen en de kou van je lijf af te houden.

Iedere avond in de regen/ vrieskou is toch echt wel een beetje een aanslag op je lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:49

Maar jij hebt toch niet iedere avond wedstrijd?

Ik heb ook geen binnenbak en ben ook blij met alles wat ze uitvinden.
Maar op wedstrijd kan ik wel even zonder al die uitvindingen.
Ik neem dan een droge broek mee en ben dan ook van mijn natte rijbroek af Lachen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:20

en dan in de auto je uit je natte rijbroek wurmen en weer met je klamme benen in de volgende. Ach gut

het weer heeft mij nog nooit tegen gehouden maar alles wat mij kan helpen om het nog meer te negeren is welkom.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:15

Handdoek meenemen, polo Pling

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:36

In de trailer kun je je makkelijker omkleden dan in de auto. Handdoekje mee, een lekkere joggingbroek en voila, je kan wachten op je punten met droge en warme benen Knipoog
Ik maak nooit zo'n probleem van regen, ben afgelopen weken al een x aantal keer tot op mn ondergoed nat geregend. Oke voelt even vervelend, maar als ik weet dat thuis een lekker stel sloffen met een joggingbroek klaarliggen dan vind ik het wel ff best.

Ik vind dat er niet teveel gerommeld moet worden aan het wedstrijdteneu. Noem me ouderwets, maar al dat gedoe met vernieuwde blousjes, dekjes etc.. ( en kleuren die steeds meer toegestaan worden ) Laat het voor die korte tijd nog even sjiek en netjes blijven, iedereen hetzelfde, en zwart wit, zoasl het hoort

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:59

Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel verschillende regels worden gehanteerd bij springen en dressuur. Ik snap er geen drol van. Waarom is het voor springruiters minder belangrijk er netjes uit te zien en schijnt er een heel ander regelement te gelden Verward

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:14

ranna schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel verschillende regels worden gehanteerd bij springen en dressuur. Ik snap er geen drol van. Waarom is het voor springruiters minder belangrijk er netjes uit te zien en schijnt er een heel ander regelement te gelden Verward

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:24

Dressuur gaat toch om een mooi plaatje neer te zetten.
Niet alleen rt maar ook voor het oog.

Verder zijn de regels bij het springen niet zo verschillend, alleen wil daar de jury nog eens een oogje dichtknijpen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:53

runningkawa schreef:
Dressuur gaat toch om een mooi plaatje neer te zetten.
Niet alleen rt maar ook voor het oog.

Verder zijn de regels bij het springen niet zo verschillend, alleen wil daar de jury nog eens een oogje dichtknijpen.

Ja precies en dát bedoel ik.
Ik vind het ronduit belachelijk dat daar schijnbaar nogal losjes met de regels worden omgegaan.
In de paardensport gelden niet voor niets regels en ik vind in de springring ingevlochten, opgeschoren en vooral schone voeten enz. enz. net zo mooi om te zien als in de dressuur maar als ik om me heen kijk op een concoursveld pik je de springpaarden er zo uit. En niet omdat ze andere afstamming of watdanook hebben maar de manier waarop ze eruit zien in de zin van getoilleteerd zijn.
Ik wil niet veel zeggen maar een wedstrijd is een wedstrijd en daar horen alle deelnemers zowel hun paard als zichzelf netjes voor te stellen volgens de reglementen anders kun je die reglementen beter het raam uit gooien.

Bij 20 graden geen springruiter meer die een jasje aanheeft terwijl bij 32 graden en de gratie van de federatievertegenwoordiger er eens over nagedacht wordt voor de dressuurruiters.
Vind het echt belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:55

Jij hoeft je dressuurpaard ook niet te vlechten
Bent ook niet verplicht een wit dekje op te leggen.
Dus daar word dan al geen oogje dicht geknepen.

En hier zie je de springruiters echt wel met een jasje aan onder de 30 graden.
Alleen zie je dat het bij dressuur boven de 30 vaak ook wel vrij is, maar dat de meeste ruiters er voor kiezen om voor 5 min hun jasje toch aan te doen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:52

runningkawa schreef:
Jij hoeft je dressuurpaard ook niet te vlechten
Bent ook niet verplicht een wit dekje op te leggen.
Dus daar word dan al geen oogje dicht geknepen.

Nee verplicht is invlechten mss niet maar wedden dat je daar in de B en L op afgerekend wordt bij het cijfer verzorging? En in de klassen M en Z zou je toch wel heel raar aangekeken worden als je met een ongevlochten paard in de ring verscheen. Mits het geen Fries is of iets dergelijks.

Dat witte dekje is al jaren voor niemand meer verplicht Knipoog
Hoewel er nog altijd juryleden zijn die zelfs daarop korten op het punt verzorgingspunt als je chabrak een andere kleur heeft heb ik persoonlijk ondervonden dit voorjaar! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:50

Als je je wp op dat punt verzorging moet halen, is het wel heel erg Lachen
Maar misschien kun je beter gaan springen als het je allemaal zo stoort bij de dressuur?

ik vind hetzelf wel prettig om netjes voor de dag te komen in de ring.
Dus alles spierwit.
paard netjes gevlochten.
Mooi ape pakje aan.
Ik vind gewoon dat er dat bij hoort, dat maakt de dressuur juist de dressuur.

het zou toch ook geen porum zijn als je anky met rood dekje en regenbroek in de ring zit gaan met Salinero met wapperdende manen en lange vetlokken? Clown

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:05

runningkawa schreef:
het zou toch ook geen porum zijn als je anky met rood dekje en regenbroek in de ring zit gaan met Salinero met wapperdende manen en lange vetlokken? Clown

Mmmwwuaaah.... weer es wat anders lijkt me Afbeelding

Op dat verzorgingspunt een wp halen is het risico dat het KNHS heeft genomen door dat apart te laten beoordelen.
Als dat niet mogelijk zou moeten zijn hadden ze dat anders moeten regelen, maar afijn das een heeeuuuul andere discussie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:09

Maar ook jou risico wat je ermee wilt doen Lachen
En dan weet je waar de voorkeuren liggen voor een hoger punt
Dus het is aan jezelf Lachen