runningkawa schreef:Dressuur gaat toch om een mooi plaatje neer te zetten.
Niet alleen rt maar ook voor het oog.
Verder zijn de regels bij het springen niet zo verschillend, alleen wil daar de jury nog eens een oogje dichtknijpen.
Ja precies en dát bedoel ik.
Ik vind het ronduit belachelijk dat daar schijnbaar nogal losjes met de regels worden omgegaan.
In de paardensport gelden niet voor niets regels en ik vind in de springring ingevlochten, opgeschoren en vooral schone voeten enz. enz. net zo mooi om te zien als in de dressuur maar als ik om me heen kijk op een concoursveld pik je de springpaarden er zo uit. En niet omdat ze andere afstamming of watdanook hebben maar de manier waarop ze eruit zien in de zin van getoilleteerd zijn.
Ik wil niet veel zeggen maar een wedstrijd is een wedstrijd en daar horen alle deelnemers zowel hun paard als zichzelf netjes voor te stellen volgens de reglementen anders kun je die reglementen beter het raam uit gooien.
Bij 20 graden geen springruiter meer die een jasje aanheeft terwijl bij 32 graden en de gratie van de federatievertegenwoordiger er eens over nagedacht wordt voor de dressuurruiters.
Vind het echt belachelijk.