Lucht-ballonnvaarder & PAARDEN wat zijn jullie ervaringen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Lucht-ballonnvaarder & PAARDEN wat zijn jullie ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:13

hier ook heel veel ballonnen, de paarden worden er inmiddels niet meer warm of koud van, ook niet als ze boven de paarden het gas opentrekken...... landen bij vee doen ze hier nooit, eromheen ligt land genoeg waar niets instaat, daar word wel eens geland, dit is nooit een probleem geweest...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:26

waar mn pony stond in die wei is er 1 x eentje opgestegen. toen stond mn pony nog niet daar. nou was ik een paar weken geledenmet mn paard bezig en mn pony w beetje aan het rondhangen bij de stallen. en ik was in de bak kijk ik watmn pony aan het doen is komt er een luchtbalon net achter de stallen die steeg op. ik half in paniek. mn pony zag hem niet. dat ding kwam ook nog recht over. mn paard keek er eens naar en ging weer verder met rondlopen. wel had ik het idee dat hij er rekenin mee hield want hij probeerde welmeteen omhoog te komen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:02

bij ons is er een tijdje terug op de grond waar eerst ons bedrijf gevestigd was een luctballon geland ongeveer recht achter onze wei. mijn paard vond het heel indrukwekkend en maakte zich erg groot en stoer. ik wilde hem eigenlijk binnen zetten, maar dat was niet zo'n geslaagd plan want het mislukte. toen de ballon geland was werd hij wat rustiger en bleef hij gewoon kijken.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 14:16

Nou Marlouzzke, Ik kan mij "het plaatje" wel een beetje voorstellen! Jouw paard was gewoon boos op die luchtballon!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:55

Ik heb het zelf een keer meegemaakt, ballon kwam redelijk laag over. Was met mijn paard aan het grazen, en die had niets door, toch de ballon over was. Toen wilde ze er perse achteraan....Haha!.

Dezelfde luchtballon ging over een weiland met jaarlingen, die sloegen wel aan het rennen, maar geen blinde paniek of zo. Door een sterkstroomleiding moesten ze redelijk hoog over, misschien was het andes geweest als hij lager over was gekomen.

Nu zitten we ook net boven de wachtkamer van Schiphol, ze zijn gewend dat er regelmatig vliegtuigen over komen, sommigen ook erg laag.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:50

Ik heb alleen maar negatieve berichten over luchtballonnen, helaas.

Luchtballon ellende nr. 1
Gehoord van collega van werk: Een hele kudde paarden was op hol gegaan, na het landen van een luchtballon. Ze gingen dwars door hekken en sloten, gevolg --> aantal paarden zwaar gewond. Eentje moest ter plekke afgemaakt worden omdat zijn been gebroken was. De ballonvaarders vierde hun landing op de naastgelegen wei met champagne, terwijl in de wei ernaast veeartsen, paardeneigenaren etc. hard aan het werk waren om de paarden te redden en te behandelen.

Luchtballon ellende nr. 2
Vorig jaar werd mijn vriendin gebeld met de mededeling dat haar paard dood in de sloot lag. De avond ervoor was zware onweer, dus ze dachten in eerste instantie dat ze misschien daarvan was geschokken, terwijl ze al vaker in een onweersbui had gestaan. Later bleek dat op de bewuste avond een luchtballon vlak over de wei was gevlogen.

Luchtballon ellende nr. 3
De moeder van een hele goede vriendin is verongelukt in een luchtballon, die kwam in een hoogspanningskabel terecht.

Van mijn werk kregen we een luchtballonreisje aangeboden, dit is op mijn verzoek veranderd in een weekendje Antwerpen.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:58

Bij ons heb ik eigenlijk pas 1x in bijna een jaar tijd een luchtballon over zien komen. Ik had het idee dat hij een beetje "verdwaald" was, aangezien ik normaal niks zie.

Ik reed in de binnenbak en zat me nog te bedenken of ik buiten even zou gaan uitstappen. Toch maar niet gedaan en paardje even achterin de overdekte paddock gezet, kon ze even lekker rollen. Wij hebben bovenin planken zitten, waar je nog doorheen kan kijken. Ik zag een luchtballon echt heel laag overkomen! Paardie is naast mij komen staan met neusgaten als soepkommen en ogen als schoteltjes en strak ernaar blijven kijken. Ding hing bijna met zijn mand bij ons in de bomen! Toen hij voorbij was is ze gewoon lekker gaan rollen. Lief van d'r om zo bij mij te blijven, ze keek een paar keer naar me van "baas, moeten we niet gaan rennen?"..... hihi. Toen ik naar buiten liep heeft ze wel eerst even om zich heen gekeken waar dat ding nou gebleven was. Ik moet er echter niet aan denken dat ik buiten gereden had. Van de andere kant had ik het wel op tijd gezien denk ik. Gelukkig was dat de eerste keer dat ik zo'n ding van zo dichtbij zag en hopelijk ook de laatste keer!