Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
friesiszwart schreef:ik begrijp dat jij alleen eigenaar blijft en je paard uitbesteed.
Ik zou een contract opstellen en daarin vastleggen wat die persoon (leaser) mag met je paard. Tevens zou ik willen dat alle kosten voor de leaser zijn.
Als het mijn paard is zou ik in overweging nemen gedeeltelijke kosten zelf te betalen: voer, stro en bix tegen aankoopsprijs en bekappen) maar stallingskosten en bijvoorbeeld ijzers zijn voor de leaser. zij kan je paard wel op een hele dure stal neerzetten en dan jij zeker betalen. Wat dit betreft zou ik ook eisen stellen aan de accomodatie waar je paard komt te staan. Een slechte bak of stal (bedompt, slecht onderhouden, zwaar) gaat ook ten koste van je paard en zul je ook eerder medische kosten krijgen. Aansprakelijk omdat het jou paard is blijf jij volgens mij eindverantwoordelijke. Een bedrag vragen zou ik dan verder niet doen zij hebben dan verder alle kosten al. Wel zou ik een eindtermijn stellen of afspraken maken omtrent de duur.
Succes.

cindysponys schreef:En of je alsnog naar jouw/haar paard toe mag als ze daar staat.