Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

lekker lang wachten!
dus ik rijd nooit geen parade meer...
dus zeker geen talrijke opkomst van onze club. En altijd dat zelfde: groet aan, groef af, gebed, uitreiking prijzen groepsdressuur en dan nog zo'n hele toer rondwandelen. Dikke fun! (sarcastisch weliswaar)

Karin schreef:Tja, maar gebeuren zulke dingen niet ook gewoon op een wedstrijdterrein buiten de parade om?
Vroeger hoorde de parade er gewoon bij. Tegenwoordig is een veel gehoord excuus 'dat kan niet met mijn paard, dan flipt hij'. Dat is meer wat ik bedoel. 'Vroeger' kon het toch ook? Zijn de paarden van nu dan zo anders of durven de ruiters gewoon niet?

Nee, ik vind het horen bij de regiokampioenschappen. Op gewone wedstrijden hoeft het niet, maar op de regiokampioenschappen blijf je toch meestal langer..
xjudithx schreef:Ik wist niet dat er geen parade meer gereden wordt. Ben dan ook al een aantal jaar niet meer op een wedstrijd geweest. Ik vond het altijd leuk. Wij wonnen op een gegeven moment iedere keer de prijs voor orde en netheid voor kleine clubs (ponyclub de Mortel uit Mook-Middelaar). Tijdens de parade reden we blijkbaar heel netjes, maar tijdens de ereronde ging het er nogal eens wat onstuimiger aan toe