rijstijl met een trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: rijstijl met een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:32

Voorheen was ik afhankelijk van mijn schoonvader. Niet alleen mijn paarden maar ook wij stonden soms doodsangsten uit Haha! Zijn inzicht in het verkeer is al niet altijd even alert Haha! Destijds had mijn bijrijster haar E rijbewijs gehaald en nog was ik vaak diegene die achter het stuur zat. Na een tijdje had ik hier wel genoeg van en heb gewoon de zaakjes nu goed voor elkaar. Ik ben wel een doorrijder en geen treuzelaar maar hou wel afstand en schat alles vroegtijdig in. Rotondes neem ik altijd rustig en hou voldoende afstand. Waar je het inderdaad van op je heupen kunt krijgen is als er malloten zijn die je aan zien komen en besluiten vlak voor je auto+trailer even hun auto ervoor te gooien om er nog even langs te kunnen of van die dikke mercedes rijders die op smalle weggetjes vertikken om voor je aan de kant te gaan. Boos!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:45

als ik op een smal weggetje rij ga ik voor niemand de kant in als de berm dat niet toelaat en desnoods ga ik stil staan om de tegenligger te dwingen wél de kant in te gaan, ze zijn vaak best bang voor hun lak en hebben geen zin om te laat te komen dus dan moeten ze wel. Duivel
Uiteraard leer je dat vanzelf in te schatten naarmate je meer met de trailer op de weg komt... Lachen
een dikke bullbar wil ook nog wel eens ontzag wekken Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:46

doe ik ook, ze zoeken maar uit hoe ze erlangs komen Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:50

precies!
ikke nie door de blub nie met trailer nie! nooit nie!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:55

Ik zet mijn auto er ook niet voor aan de kant hoor..dat levert nog wel eens kwade blikken op...op de weg naar les hebben ze ook zo`n smal weggetje met bermopstakels waar je dus om de zoveel tientalle meters een keer een stukje berm in kan...heb verscheidene autorijders in de achteruit laten gaan Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:05

en... boeit je dat? nee zeker Extreme duivel
de veiligheid van mn paard gaat me vóór het comfort van mn tegenligger.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:06

precies, als het kan ga ik zeker opzij....... echt geen probleem.... maar als ik van die doordouwers heb...... Tja die mogen even puzzelen van mij hoe ze nou in hemelsnaam langs mijn combinatie komen Haha! Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:19

nee het boeit me niets Haha! laatst nog 1 die zich letterlijk klem reed, ik had mijn raam open en kon hem zo horen schreeuwen zo kwaad was hij Haha! Ik hoop als mijn nieuwe auto er is (met bullbar) ze vrijwillig de berm in duiken Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:20

hihi ik heb een Vitobus....... en men gaat eigenlijk wel graag voor mij opzij

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:23

die bus van jou ken ik, daarvoor ga ik zelfs nog opzij Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:29

hihihihi Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:04

ikke ook Vito, zonder bullbar.... maar ik kan behoorlijk eigenwijs kijken.. Lachen dat scheelt ook al.
Als het echt niet anders kan dan zeg ik dat ik een vrouw ben en niet zo goed kan sturen Blond Go jij! Go jij!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:52

Haha! ik heb 1 x gehad dat ik in de auto zat met een vriendin naast me en een vriend van ons reed ons voor, die nam al ruim baan zodat wij erlangs konden, vervolgens draaide de tegenpartij zijn raam open en scholt hem de huid vol Haha! Wij hadden geen airco dus ons raam stond al open en hij werd helemaal giftig toen ik mijn auto er ook nog even langs "drukte" hij zou wat zeggen en ik was hem net voor met "heeft u ook een scheet gelaten dat het zo stinkt?" en reed gewoon door, hij keek stomverbaasd en wij lagen helemaal dubbel. Mijn reactie floepte ik er ook zo uit, sloeg nergens op hihi Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 19:09

wat is eigenlijk een Bullbar Tong uitsteken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:33

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 05:48

De bullbar aan mijn auto is een stuk robuuster Tong uitsteken Die bedekt de hele voorkant van de auto Haha! Paar extra lampen voorop en ze duiken de berm voor je in Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 06:06

haha ja het ziet er wel stoer uit inderdaad Haha!
maar over die smalle weggetjes hier maak ik me geen zorgen,mijn pa is een behoorlijke stijfkop(soms Tong uitsteken )
en die laat zich,zeker niet met zo'n kostbare lading,aan de kant drukken door een ander,hij wacht net zo lang tot ze in hun achteruit gaan,haha

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:58

Ik ga ook geen milimeter aan de kant..... Ik heb een Iveco bus, heel breed, daar gaan mensen wel voor opzij, en doen ze het niet, dan wacht ik idd wel, op de weg uiteraard..... Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:11

Ik leerde destijds met mijn autorijbewijs (b) al dat je het beste trailers en vrachtwagens de ruimte kunt geven maar ik geloof dat de meeste autobestuurders het vergeten zijn Tong uitsteken Of het gold nog niet voor 1840 Haha!

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:47

ben jij zo oud dan Tong uitsteken

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:03

Jup...maar ik oog erg jong Knipoog Mijn rijstijl houd mij jong Haha!

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:38

achzo das wel fijn hé leeft je instructeur dan nog ? of geef jij les ? want op zo'n manier wil ik het ook wel leren Tong uitsteken

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:35

ik en autorijles geven? Er staat niets voor niets achter op mijn auto "formule 1 coureur " Tong uitsteken Nee mijn instructeur leeft nog steeds....

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:24

Nuttige tips die hier gegeven zijn Ja Ik rij ook heeeeel voorzichtig met trailer. Vooral omdat die van mij nou niet superdeluxe is Bloos (nog wel goed natuurlijk!)
Af en toe verbaas ik me over hoe hard sommigen over drempels knetteren Boos! je ziet die arme paarden gewoon de lucht in stuiteren... idioot gewoon.
Dus doe ook drempels heel rustig... ook al lijkt het overdreven. In een trailer stuiter je veel meer dan in je auto... Knipoog
Verder vind ik het niet meer dan logisch dat anderen voor jou aan de kant gaan. Met alleen een auto ben je nu eenmaal wendbaarder en kleiner dan met aanhanger... Ze houden er maar rekening mee. Maar er zijn wel veel sukkels op de weg die daar geen benul van hebben.

Trouwens...ik heb wel eens gehoord/ gelezen, dat je bij een heel gestrest paard beter geen hooinet op kunt hangen. Als ze nl gestrest zijn kauwen ze bv niet goed en kunnen ze juist daardoor koliek krijgen... dus wees daar voorzichtig mee. Dan kun je denk ik beter van tevoren wat geven en bij aankomst.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:53

Jaren geleden moest ik met spoed naar de kliniek in Emmeloord samen met mijn merrie en haar 11 dagen oud veulen. Omdat ik toen bij het veulen wilde blijven ben ik achterin de trailer gaan zitten. Helaas maakte het veulen het niet tot de kliniek Huilen maar eenmaal weer thuis sprak ik de chauffeur aan dat ik vond dat hij wel erg ruig reed. Terwijl de bijrijder (overbuurman) zei dat ze juist erg rustig reden. Achteraf was het ook wel zo, maar het geeft wel aan hoe een paard op zo`n trailer staat en wat voor invloed het heeft als je dus al gewoon voorzichtig rijd. In bochten moeten ze zo mee "hangen" en denk eens bij het afremmen en optrekken. Het voelde toen alsof we 120 reden, terwijl het echt maar 80 was...