vos merrie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

September

Re: vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:49

Het is een fabeltje dat vosmerries krengen zijn, maar ik hoor het ook vaak om mij heen Nagelbijten / Gniffelen heb zelf ooit een vosmerrietje gehad, die was wel eigenwijs en pittig enzo, maar geen kreng Tong uitsteken

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 22:44

mijn paard is ook absoluut geen kreng,, een ongelooflijk lief paard,, erg eerlijk.. alleen met rijden dan is ze echt te eigenwijs..

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:12

Ik heb een roodvos-merrie (zonder aftekeningen, schitterend! Bloos). Eigenwijs is ze niet echt, maar zo nu en dan wel een echte tuttebel Haha! Haar karakter is echt super, maar er moet geen ander paard wagen te dicht bij mevrouw in de buurt te komen, want daar is ze niet van gediend... Oren plat en een blik op "hoe dùrf je zelfs maar naar me te kijken!"

Ik riep vroeger altijd als hardste dat ik absoluut geen merrie of vos wilde... En kijk nu eens Haha!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 14:51

Jamezy schreef:
Ik heb een roodvos-merrie (zonder aftekeningen, schitterend! Bloos). Eigenwijs is ze niet echt, maar zo nu en dan wel een echte tuttebel Haha! Haar karakter is echt super, maar er moet geen ander paard wagen te dicht bij mevrouw in de buurt te komen, want daar is ze niet van gediend... Oren plat en een blik op "hoe dùrf je zelfs maar naar me te kijken!"

Ik riep vroeger altijd als hardste dat ik absoluut geen merrie of vos wilde... En kijk nu eens Haha!

Ben er benieuwd nu naar je paardje.. heb je een foto van haar op je computer?

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:55

Dus als een veulen van zwart naar wit groeit/verkleurd heeft die eerst het karakter van een zwarte en dan van een witte? Nee hoor ieder paard heeft een ander karakter en dat ligt niet aan de kleur...

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 13:22

haha,, zit wat in *LOL* Nooit zo over nagedacht..!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:41

Veel van het character en vooral van de positie in de kudde hangt ook af hoe hoog de moeder van het desbetreffende paard in de rangorde stond. Veulens van leidende merries zullen later ook hoog eindigen.

Character is aangeboren, maar gedrag is aangeleerd. Een paard dat (door vachtkleur of iets anders) altijd piespaaltje is geweest, zal zich anders gaan gedragen dan het paard dat bij knokpartijen altijd als winnaar uit de bus is gekomen. En dat kan een gedeelte character zijn, maar ook aangeleerd gedrag.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:25

goh ben ik nu de enige met een kreng van een vosmerrie Bloos

ze is tegen mij super lief hoor maar tegen andere paarden echt een kreng .
ze moet altijd de leider zijn in de kudde luisteren ze niet Hamer dan hebben ze een probleem .

verder in de omgang met mij gaat het goed ze laat dr eigen goed rijden en is tegenover mij niet dominant .

Het verhaaltje van de vosmerrie ken ik dus wel werd regelmatig gezegt over mijn schatje .

Bij ons op stal heeft ze het nu wel zover dat ze als koningin behandelt word .
eigen weitje als eerste eten als eerste van de wei af etc etc .
Anders is mevrouw gepikeerd Bloos .

Ik moet zeggen dat ik daar in eerste instantie niet zo blij mee was want paard krijgt dus door drammen haar zin .
Maar merk nu dat ze de laatste 1,5 jaar braver en rustiger en lekkerder in dr vel zit als voorheen .

ingdong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:28

karina1977 schreef:
goh ben ik nu de enige met een kreng van een vosmerrie Bloos

ze is tegen mij super lief hoor maar tegen andere paarden echt een kreng .
ze moet altijd de leider zijn in de kudde luisteren ze niet Hamer dan hebben ze een probleem .

verder in de omgang met mij gaat het goed ze laat dr eigen goed rijden en is tegenover mij niet dominant .

Het verhaaltje van de vosmerrie ken ik dus wel werd regelmatig gezegt over mijn schatje .

Bij ons op stal heeft ze het nu wel zover dat ze als koningin behandelt word .
eigen weitje als eerste eten als eerste van de wei af etc etc .
Anders is mevrouw gepikeerd Bloos .

Ik moet zeggen dat ik daar in eerste instantie niet zo blij mee was want paard krijgt dus door drammen haar zin .
Maar merk nu dat ze de laatste 1,5 jaar braver en rustiger en lekkerder in dr vel zit als voorheen .

haha, jouw paard is grappig!!!!! Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:53

Ik ben nu aan m'n 2e vosmerrie Tong uitsteken
En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooi zo'n eerlijke goedzak heb gekent als deze, echt goudeerlijk.
De 'vorige' had wel een steekje los zo nu en dan, maar dat lag meer aan haar achtergrond... Eigenlijk, nu ik erover nadenk was ze ondanks die geschiedenis toch nog wel weer 'goed te krijgen', dus zo verkeerd was ze niet.
Nee, ik geloof niet in die vosmerrie-onzin. Wel dat merries over het algemeen genomen gewoon wat humeuriger zijn dan ruinen en hengsten, maar das in mijn ogen gewoon een hormonenkwestie Clown

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:30

Ik heb een bruine... en het is af en toe echt een klier Tong uitsteken

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:01

Ik geloof niet dat het karakter van het paard met de kleur of geslacht te maken heeft... ik ken van alle kleuren en geslachten lieve paarden maar ook verschrikkelijke klieren.