paard erg gespannen, wat te doen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Re: paard erg gespannen, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:08

marloezzke schreef:
ik ben niet zo voor de orale gel die jij beschrijft.

het is een echt sedeer middel waar paarden heel erg anders op kunnen reageren en bij ieder paard de werking langer of korter duurt. deze middelen worden vaak gebruikt op "te verdoven" bij bijvoorbeeld problemen bij de hoefsmid e.d. het wordt dan ook afgeraden om die zelfde dag nog je paard te rijden omdat de reactie snelheid ernstig af kan nemen.

er zijn heel veel andere dingen voor die je paard alleen rustig in zijn hoofd maakt en niet in de rest van zijn lichaam.

Klopt, ik ben er ook niet zo'n voorstander van.
Maar.. het is echter niet zo dat je met dit middel je paard verdoofd. Mijn veearts heeft verteld dat als je je paard echt plat wilt krijgen voor bijv. een hoefsmid e.d. je zeker minimaal een hele spuit moet geven, en als je hem om wilt trekken er vaak wel twee spuiten gebruikt worden.
Een kleine dosering kan dus geen kwaad mocht je paard er goed op reageren.
Maar natuurlijk liever niet als het niet nodig is.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:10

nee dat klopt wel wat jij zegt, het verdoofd niet maar het doet wel veel met de reactie snelheid van je paard ook al geef je maar een klein beetje

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:16

ik zal kilometers maken al voorbij komen........... en dat is Haha!

zelf niet gespannen worden, vaak is het namelijk een wisselwerking....... neem zelf wat valeriaan ofzo en dan zal je zien dat het al een stuk beter gaat

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:19

Kyralovertje schreef:
Ze hebben daar Rescu remedie van Bach, dit zijn druppels die je op een broodje kan geven. De meningen zijn er wel over verdeeld, omdat het homeopatisch is kan het zijn dat het ene paard er beter op reageerd dan de ander.

Even offtopic maar een Bachbloesem is wel iets anders dan een homeopatisch middel Lachen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:39

Urielle schreef:
Even offtopic maar een Bachbloesem is wel iets anders dan een homeopatisch middel Lachen

Is dat zo? Je bent de eerste die ik dit hoor zeggen Haha! Maar ben benieuwd, leg uit.