Dik meisje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Dik meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:47

Urielle schreef:
Wat is de reden dat je vriendin zo dik is?

Nog een keer mijn vraag.

Want als ze dik is door een ziekte, of bijv. door schildklierprobleem wordt het ook erg moeilijk om er iets aan te doen.
Is ze dik omdat ze eet uit verveling, omdat ze een emotie-eter is (troostvoer) oid dan denk ik dat je haar al goed helpt door veel met haar te gaan rijden bijvoorbeeld. Zo is ze meer buiten de deur en zal ze minder snel iets pakken en ze zal zich beter voelen met zo'n fijne vriendin Lachen

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 13:47

Ik weet niet wat de reden is....maar denk dat het gewoon komt door het snoepen....Ze eet nu zelfs elke pauze op school wel snoepjes/ships enzo dus dat kan nooit goed zijn.
Ik en me andere vriendinnen zullen eens iets met hara gaan doen..bijvoorbeeld eens gaan sporten dat kan nooit slecht zijn

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:02

sandraah schreef:
Ik weet niet wat de reden is....maar denk dat het gewoon komt door het snoepen....Ze eet nu zelfs elke pauze op school wel snoepjes/ships enzo dus dat kan nooit goed zijn.
Ik en me andere vriendinnen zullen eens iets met hara gaan doen..bijvoorbeeld eens gaan sporten dat kan nooit slecht zijn

Ja dat is een goed idee Vork ik wou dat ik zulke vriendinnen had

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:05

meissielief schreef:
zal wel mee vallen 80 kilo en dan niet in een 18 inch zadel passen ik ben een stuk zwaarder en pas in een 18 inch zadel

idd dat zou betekenen dat ik al een 19 inch ofzo nodig heb Tong uitsteken

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:41

Ja zoals je zelf al zei ,, misschien een x met zijn alle gaan hardlopen ..en dan ook echt gaan hardlopen !!
succes Lachen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:33

Wel vervelend voor je vriendin dat ze zo zwaar is helaas worden sommige gewoon sneller dik dan anderen.. Je bent wel een goede vriendin!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:37

SeqouiaHVJ schreef:
Het haar vertellen en zeggen dat ze wat meer moet gaan sporten en wat minder eten enzo.. Knipoog maar je moet rustig blijven met zeggen gewoon rsutig uitleggen en dan op het laatst zeggen dat het dan stukken beter gaat met rijden.
Ze moet elke ochtend slim fast gaan drinken Knipoog maar ze kan wel normaal avond eten

Dat zou ik niet kunnen waarderen hoor Knipoog als iemand dat tegen mij zou zeggen.
Misschien kan je ervoor zorgen dat ze een aantal zitlessen neemt, zodat ze het paard niet te veel stoort in zijn bewegingen. Ga lekker een paar keer met haar en het paard (als ze die heeft) wandelen Knipoog helpt meestal ook.

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 21:15

Ik zal haar ook eens gaan voorstellen als eens met mij meet gaat naar mijn pony om dan met de pony te gaan lopen enzo...
dat van dat zadel is echt wel..misschien is het ook wel 17 maar ze zit niet lekker in het zadel wat op het grootste paard van de manege licht..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:24

Gewoon een beetje samen helpen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:02

Nou een beetje onzin allemaal hoor............ Mijn vriend weegt 110 kilo (hij is 196 hoog hoor Tong uitsteken ), en hij past gewoon in mijn 17 inch zadeltje. Lijkt me heel sterk dat een meisje van 80 kilo niet in een 18 inch zadeltje past.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:07

Als je kort bent en 80 kilo weegt, zal je een dikke kont hebben, en dus niet in een 18" zadel passen. Als je boven de 1.90m bent én een man danz al je hoogstwaarschijnlijk nog een dun kontje hebben en dan makkelijk op een kleiner zadel kunnen

Ik denk niet dat je haar echt hoeft te zeggen dat ze te vet is. Waarschijnlijk krijgt ze dat al elke dag op school te horen, en op straat. En ze is dik, niet blind, dus zal het zelf ook wel zien.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:11

Ik vind jou een hele goede vriendin!
Met rechtstreeks tegen je vriendin zeggen dat ze te dik is, zou je haar heel erg kunnen kwetsen...
Misschien is er eens een moment dat ze er zelf over begint...hoeft niet eens tijdens het paardrijden te zijn.
Je kunt haar dan vragen stellen als: wat vind je er zelf van dat je te dik bent, wat heb je er al aan gedaan, hoe zou ik je kunnen helpen...etc..
Op deze manier stel je je heel open op en merkt ze dat je haar niet veroordeelt, maar juist wilt helpen.
Soms is het ook wel eens goed als iemand zelf geconfronteerd wordt met zijn "onmogelijkheden" dat is een harde les...maar kan leiden tot een juiste aanpak: op dieet onder begeleidin van een diétiste (dat is het enige juiste, gezien haar leeftijd)...soms moet je probleem eerst escaleren voordat je in staat bent er iets aan te doen... En dan heb ik het nu over te dik zijn als gevolg van leefstijl en niet als gevolg van een aandoening....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:41

sandraah schreef:
Ik zal haar ook eens gaan voorstellen als eens met mij meet gaat naar mijn pony om dan met de pony te gaan lopen enzo...
dat van dat zadel is echt wel..misschien is het ook wel 17 maar ze zit niet lekker in het zadel wat op het grootste paard van de manege licht..

het grootste paard hoeft geen 18 inch zadel te hebben

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:45

Concorde schreef:
De éne persoon heeft het vet meer op de kont zitten dan de ander he.
Ik ben 1.75, weeg 60 kilo, maar pas prima op een Euroriding Luxor 18 inch. Nou maak je mij niet wijs dat mensen die dan echt stevig zijn in hetzelfde zadel passen, serieus niet. Hangt ook van het type zadel af, en er zijn ook zadels groter dan 18 inch.
Maar misschien is het toch een optie om tactisch (jaa, hoe zeg je zoiets nou zonder iemand voor de kop te stoten...) te brengen dat het waarschijnlijk een stuk eenvoudiger wordt als ze wat kilo's lichter is. Vet is immers gewicht waar je in verhouding erg weinig controle over hebt, het is een soort extra last die er maar een beetje bij aan hangt, dat maakt het niet makkelijker om je lijf onder controle te houden.
Is het een goede vriendin? Misschien kun je voorstellen om met zijn 2en een paar keer in de week een andere sport te gaan doen? Fitnessen, zwemmen, hardlopen?

Ik weet niet hoe jij dat doet maar de gemiddelde rijdt met een 17,5 inch en qua gewicht zou jij wel in een 17 inch moeten passen. Misschien vind jij het niet fijn om opgesloten te zitten!!! Ik heb een dikke kont maar ik pas wel in een 17,5..........

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:47

Het verschilt ook wel per merk zadel, net als bij kleding. De ene 17.5" is de andere niet.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:58

Concorde schreef:
De éne persoon heeft het vet meer op de kont zitten dan de ander he.
Ik ben 1.75, weeg 60 kilo, maar pas prima op een Euroriding Luxor 18 inch. Nou maak je mij niet wijs dat mensen die dan echt stevig zijn in hetzelfde zadel passen, serieus niet. Hangt ook van het type zadel af, en er zijn ook zadels groter dan 18 inch.
Maar misschien is het toch een optie om tactisch (jaa, hoe zeg je zoiets nou zonder iemand voor de kop te stoten...) te brengen dat het waarschijnlijk een stuk eenvoudiger wordt als ze wat kilo's lichter is. Vet is immers gewicht waar je in verhouding erg weinig controle over hebt, het is een soort extra last die er maar een beetje bij aan hangt, dat maakt het niet makkelijker om je lijf onder controle te houden.
Is het een goede vriendin? Misschien kun je voorstellen om met zijn 2en een paar keer in de week een andere sport te gaan doen? Fitnessen, zwemmen, hardlopen?

Uhmms nou dan moet je maar eens komen ik pas toch echt in een 18 inch!! onvoorstelbaar gewoon :S

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:00

meissielief schreef:
zal wel mee vallen 80 kilo en dan niet in een 18 inch zadel passen ik ben een stuk zwaarder en pas in een 18 inch zadel

Precies..... !
Hier het zelfde... ook ik ben een stukje zwaarder en pas prima in een 18 inch zadel Knipoog

EDIT: Het is een Ainsley zadel Knipoog

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:04

Maak haar duidelijk dat ze met een groter zadel bet gaat rijden, en lekkerder zit, en dat e goede les moet volgen. De haf zal het wel aankunne als ze maar netjes rijd.

kloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:35

Ik vind het helemaal niet storend als stevigere mensen paardrijden, zemoeten zitteni n een zadel dat lekker zit voor hun.

Toch heb ik laatst een meisjegezien (met een ik schat ruime maat 44...) die toch echt aan alle kanten uit dr zadel "stak" ze zat niet in het zadel, maar om het zadel.
Het zadel was bijna niet te zien (ze lubberde er letterlijk overheen, net als iemand een broek van 2 maten te klein aanheeft en de buik er over hangt)

Op dat momment denk ik, meid kijk is in de spiegel.
Stevig zijn is helemala niet erg, en als je lekker zit in een zadel is dat helemaal geweldig.
Maar ik kon me gewoon niet voorstellen dat dat lekker zat, zo zag het er in ieder geval niet uit.

Wat ik wil zeggen, als ze lekker zit in een 18 inch (en het er enigsinds normaal uit ziet), waarom niet!
anders: stel het eens voor, vraag dr of je een keer foto;s meot maken voor dr. En probeer dan subtiel te zeggen, goh, zit dat zadel nou lekker voor je, het lijkt een beetje krap.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:45

Adrienna schreef:
En verder, 80 kg kan een stevige haf wel aan... (13 jarige van 80 kg heb ik nog nooit gezien trouwens, vind ik wel erg veel)

Ik woog toen ik 13 was ruim over de 100 kilo.. Zeg maar 100++
Door medische redenen.
Ik reed gewoon paard, grote sterke appaloosa, en had ook geen moeite met een 18 inch (western)zadeltje.
Paste mijn kontje Knipoog gewoon in!

Inmiddels, 7 jaar later, weeg ik nog 'maar' iets rond de 90..
En nog steeds pas ik in mijn 18 inch zadel..

Ik vind de TS een supervriendin!
Zo willen helpen aan alle kanten zodat je vriendin plezier heeft in het paardrijden en geen nare gevolgen, zoals een teklein zadel hoeft te hebben
Zelfs met haar willen gaan sporten!
Super, je verdient een pluim! Dat zie je niet vaak.

Ik zou wel eerst met je vriendin praten hoe het komt dat ze zo dik is.
Ik ben ook dik en eet ook wel eens snoepjes op chips. Maar ik kom er niet van aan.
Ik kan alles eten en blijf op hetzelfde gewicht.
Het is puur door de medicatie die ik heb geslikt en die nu uit mijn lichaam moet.
Misschien heeft je vriendin ook wel zoiets en dat kan dat jij dat niet weet.

Vraag haar om mee te gaan zwemmen, hardlopen of tennisen. Leuke teamspelletjes, waar je tijdens het lol hebben ook nog calorietjes mee verbrand.
Helpt het niet, adviseer haar een dieetiste.
Ze is nog jong, en ze moet dus uitgebalanceerde voeding eten met mate. Dat kan ze zelf niet doen, daar zal ze hulp bij nodig hebben!

Heel veel succes! En nogmaals toppie dat je haar zo helpt OK dan!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:47

ik ben 90 kilo en ben 1,85 lang pas zelfs met mn kont nog in een 17"zadel. ik had ook een vriendin die was over de 140 kilo en die i ong 1.70. ze rijd op een grote fjord maar die heeft er wel moeite mee. snoept ook heel wat af elke dag wel paar repen chocola en snoepjes enz en dan zegt ze dat et in der familie zit(tuurrrllijjjkk)drest is ook ni extreem dik. maar probeer het heel voorzichtig tegn der te zeggen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 05:48

Ik zou me als ik jou was niet te veel met haar gewicht bemoeien. Op jonge leeftijd is dat vaak iets waar mensen mee gepest worden, dus waarschijnlijk weet ze zelf ook wel dat ze te veel weegt. Je kan natuurlijk wel vragen of ze met je wil tennissen/fietsen/zwemmen/etc ... dat is gezellig én gezond!

Sowieso is afvallen natuurlijk geen goede oplossing voor het probleem. Ik zie bijv. veel liever iemand met een maatje meer die netjes rijdt, dan een iemand die heel slank is, maar het paard in de mond trekt en op de rug bonkt. Misschien kan je haar een paar keer tips geven, zodat ze het paard niet zo hindert?

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 06:04

Probeer ze gemotiveerd te krijgen om af te vallen.
Pas als ze zelf een reden vindt, dan zal dit echt lukken.

Ik ben een stukje ouder, 22, en ik woog ook veels te veel.
Ik had er zelf geen last van, en hinderde ook mn paard niet (dat ik weet).
Nu, wat mij enorm stoorde, waren de rijfoto's van mn paardje en mezelf. Het plaatje vond ik zelf niet echt mooi zijn... Daarom heb ik besloten van op dieet te gaan, mbv een dietiste.. Resultaat, na 8 weken, 9,5kg kwijt... En nog steeds bezig...

Dus ga ze alleszins niet kleineren of weet ik veel.
Als je vindt dat ze dr paard stoort, geef haar dan tips, zeg haar die dingen dan, zoals minder in de mond trekken, of leer ze gewoon zitten... Neem dr paardje aan de longe, en laat dr een half uur zonder stijgbeugels oefeningen doen ofzo)