Extra mistlamp op trailer: verplicht!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Extra mistlamp op trailer: verplicht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:34

Arnyek schreef:
RUBYWHITE schreef:
Troost je alane, ik rij nooit met reservelampen rond...ik koop pas iets als ik het ech nodig heb (oei zeg ik dat nu hardop met al mijn setjes Bloos )

Hmm, ik rijd er wel braaf mee rond. Als het echt nodig is kan ik ze ook vervangen (laatst waren beide koplampen stuk Bloos), maar linksvoor is zo'n drama dat ik dat liever overlaat aan iemand anders. Dus ik ben ook altijd dom en klunzig als meneer agent mij aanhoudt.

En die mistlamp, pfff. Hoe vaak heb je die nou nodig? Het is heel veel als ik hem 1x per jaar moet gebruiken...

Bij mijn 1e auto had ik ook altijd standaard 2 reserve lampen bij me, omdat me destijds "geleerd" Bloos is dat je beide lampen zou moeten vervangen als 1 kapot is. En daar stond ik dan met 1 kapotte lamp en bij het vervangen bleken de 2 reservelampen ook kapot te zijn. De garage zei later dat die lampen vaak maar weinig kunnen hebben. Sindsdien laat ik het gewoon bij een garage doen...

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:40

wij hebben het ook alleen eerst deden ze het niet..(we hebben het pas laten maken) maar het is wel lastig rijden in het donker als ze het niet doen, of als je het niet hebt..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:45

mijn trailer is van oktober 1997...dus ik hoef niet!

By the way, we hebben een caravannetje van minder dan 750 kg van 1986.. die moet dus wel.
Wij nemen de gok, wij hebben een fake-lamp gemonteerd. Een klein schroefje en hij zit. Hoeven we niet allerlei draden te trekken enz.
Nee, hij doet het echt niet, maar de kans dat die gecontroleerd wordt, is wel heel klein.

En laten we wel wezen....welke idioot gaat nu met een trailer met paarden (of een caravan) rijden als het zo mistig is dat je minder dan 50 m zicht hebt (want bij meer zicht mag hij niet aan)?!?! Clown

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:52

beantsje schreef:
En laten we wel wezen....welke idioot gaat nu met een trailer met paarden (of een caravan) rijden als het zo mistig is dat je minder dan 50 m zicht hebt (want bij meer zicht mag hij niet aan)?!?! Clown

Mijn trailer hoeft dus ook niet maar mijn klapcaravan moest wel. Toch kan ik me situaties indenken waarbij ik de trailer zou pakken bij heel weinig zicht. Bv. dringend vervoer naar een kliniek. Maar de klapcaravan gaat echt niet op pad bij zulk slecht zicht. Kortom, kromme regeling weer.... Zal wel weer verzonnen zijn door een ambtenaar achter zijn bureau.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:55

Ik zie alleen maar staan": caravans en aanhangers. Geldt dit ook voor trailers dan ?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:46

trailer valt onder aanhanger.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:15

Anne_GTI schreef:
Mijn trailer hoeft dus ook niet maar mijn klapcaravan moest wel. Toch kan ik me situaties indenken waarbij ik de trailer zou pakken bij heel weinig zicht. Bv. dringend vervoer naar een kliniek. Maar de klapcaravan gaat echt niet op pad bij zulk slecht zicht. Kortom, kromme regeling weer.... Zal wel weer verzonnen zijn door een ambtenaar achter zijn bureau.

Ik zal het nog gekker maken: als de trekauto geen mistlicht heeft, hoeft (mag??) de trailer er ook geen te hebben. En ja, 30 jaar oude Range Rovers hadden nog geen mistlichten........

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 07:54

ik heb een auto uit 1976.... geen mistlamp nodig dus op de trailer.
Ook al is de trailer pas 4 jaar oud.
Ik ga het er wel op zetten met zo'n aan/uit schakelaar op batterijen. Vindt het namelijk wel prettig om het op de trailer te hebben.
Hoe beter je zichtbaar bent hoe minder kans dat eengek in de mist achterop komt klappen... veiligheid voor alles...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 21:39

ElCamino schreef:
ik heb een auto uit 1976.... geen mistlamp nodig dus op de trailer.
Ook al is de trailer pas 4 jaar oud.
Ik ga het er wel op zetten met zo'n aan/uit schakelaar op batterijen. Vindt het namelijk wel prettig om het op de trailer te hebben.
Hoe beter je zichtbaar bent hoe minder kans dat eengek in de mist achterop komt klappen... veiligheid voor alles...

*amen*
Zo denk ik er precies ook over! Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:18

RUBYWHITE schreef:
nee waarom zo n ding plaatsen en dan toch maar niet aansluiten...stel dat ze je wel controleren, heb je alsnog een boete Haha!

Ik hoef gelukkig niet, onze trailer is van oktober 97.
Maar anders zou ik het net zo doen als op onze caravan, gewoon een fake-lampje. Ik ga echt die kabels niet trekken.

Een mistlamp mag alleen maar aan bij minder dan 50 m zicht. Je denkt toch niet dat ik dan met een aanhanger ga rijden?

(speciaal voor diegenen die roepen dat dan misschien je paard naar de kliniek moet: ik heb de laatste jaren eigenlijk nooit meegemaakt dat er echt maar minder dan 50 m zicht was. Ik heb ook nog nooit meegemaakt (gelukkig) dat mijn paard met spoed naar de kliniek moest. Het zou wel heel toevallig zijn als deze zeldzame gebeurtenissen net gelijkertijd plaatsvinden! Bovendien is het niet verplicht je mistlamp aan te hebben, dus als het al zou gebeuren, mag je gewoon zonder mistachterlicht aan rijden.)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:01

beantsje schreef:
(speciaal voor diegenen die roepen dat dan misschien je paard naar de kliniek moet: ik heb de laatste jaren eigenlijk nooit meegemaakt dat er echt maar minder dan 50 m zicht was. Ik heb ook nog nooit meegemaakt (gelukkig) dat mijn paard met spoed naar de kliniek moest. Het zou wel heel toevallig zijn als deze zeldzame gebeurtenissen net gelijkertijd plaatsvinden! Bovendien is het niet verplicht je mistlamp aan te hebben, dus als het al zou gebeuren, mag je gewoon zonder mistachterlicht aan rijden.)

Now we're talking.............. Afgod

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:46

Ja, en dan vraag ik me ernstig af wat voor pennenlikker in 's hemelsnaam zo'n achterlijk regeltje bedenkt...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:00

beantsje schreef:
Ja, en dan vraag ik me ernstig af wat voor pennenlikker in 's hemelsnaam zo'n achterlijk regeltje bedenkt...

Wat dacht je van die jongens die met 40 ton op de weg zitten? Die gaan rijden, mist of niet (met alle gevolgen van dien.....)

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:25

Net er op gezet Haha!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:57

ikke schreef:
beantsje schreef:

Wat dacht je van die jongens die met 40 ton op de weg zitten? Die gaan rijden, mist of niet (met alle gevolgen van dien.....)

nou, dan stel je zo'n regel maar in voor vrachtvervoer.
Maar ik moet dus nu een mistachterlicht monteren op ons 20 jaar oude caravannetje van 490 kg....
(het is dus een fake-lampje geworden want anders moet er gigantisch verbouwd worden)
en bij mist laten we hem echt wel staan!