Hoe lang doorrijden bij zwangerschap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Hoe lang doorrijden bij zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:20

Nou ik hobbel voorlopig nog lekker door hoor! Ben nu 15 weken maar je ziet nog maar weinig, pas alles nog, rijbroeken wel wat strak maar geen last verder.

Zolang het gaat hobbel ik door, ik merk alleen bij hele zware inspanning, dus niet gewoon rijden maar echt trainen een uur lang, dat ik wel wat last krijg van steken schuin onderin mn buik. Maar als ik gewoon een half uur rijd heb ik nergens last van.
Ik hoop nog heel lang te kunnen blijven rijden.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:42

Ik ben een paar weken minder ver, maar heb inmiddels al wel een wat grotere rijbroek gekocht omdat mijn andere in de taille toch wel erg strak begonnen te zitten... Hopelijk kan ik daar nog een aantal weken/maanden (?) mee verder...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:47

Coby10 schreef:
Ik ben een paar weken minder ver, maar heb inmiddels al wel een wat grotere rijbroek gekocht omdat mijn andere in de taille toch wel erg strak begonnen te zitten... Hopelijk kan ik daar nog een aantal weken/maanden (?) mee verder...

Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Heb even in je profiel zitten spieken. Wat een geweldig mooie bruine rijlaarzen heb jij...*kwijl*.. Haha!

Nu even naar je vraag.. Ik heb tot 30 weken doorgereden.. Daarna kon ik best nog wel rijden, maar het uit de wei of stal halen, poetsen, zadelen e.d. dat werd te vermoeiend.. Na de geboorte van mijn dochtertje, moest ik zes weken wachten tot dat ik weer mocht gaan rijden..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:28

De eerste 3 maanden heb ik bijna niet kunnen rijden omdat ik heel erg ziek was.
Nu rijd ik 3 dagen in de week zelf omdat ik er dan overdag heen kan, maar s'avonds kan ik haar niet meer zelf rijden omdat ik na mijn avond eten het niet red om te rijden (i.v.m. misselijkheid)
Ik rijd ook nog wedstrijden en maak ook nog wel een klein sprongetje.

Ik denk dat je gewoon goed naar je paard moet kijken en aan hoe je zelf erop zit.
Als je het idee hebt dat je banger word zou ik direct stoppen.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 08:57

Lame schreef:
Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Heb even in je profiel zitten spieken. Wat een geweldig mooie bruine rijlaarzen heb jij...*kwijl*.. Haha!

Dank je! Het is nu wel een enorme worsteling om ze aan en vooral weer uit te krijgen... Maar dat kan ook gewoon door de warmte komen, daar worden je benen natuurlijk ook niet echt dunner van. Gelukkig heb ik ook nog een paar wat wijdere laarzen.

Maar gelukkig kan iedereen dus wel redelijk lang doorrijden. Dat is wel weer fijn om te weten. Ik maakte me nogal zorgen omdat ook een paar kennissen eigenlijk meteen zijn gestopt met rijden toen ze het wisten. Maar de komende tijd hoeven we ons nog geen zorgen te maken!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:27

ik ben ook zwanger en morgen uitgeteld, ik ben ook meteen gestopt met rijden dit ivm met bekkenklachten en toch te bang dat er iets zou gebeuren...

maar het ligt ook aan het paard dat je rijdt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:50

Hm als ik zo bedenk hoe kom je er in godsnaam op met zo'n dikke buik???

En ook denk ik van: gaat autorijden en dat soort dingen ook niet moeilijker?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:40

orionneke schreef:
Hm als ik zo bedenk hoe kom je er in godsnaam op met zo'n dikke buik???

En ook denk ik van: gaat autorijden en dat soort dingen ook niet moeilijker?

Nou ik hoop dat ik niet te dik word. Ik ben nu 4 maanden maar je ziet echt nog niks, ja ik zie een heel klein bolletje komen maar iedereen vraagt waar ik de baby gelaten heb. Haha!
Ik hoop dus dat ik best lang door kan rijden. Tegen de tijd dat ik zo dik ben dat ik niet meer op het paard kan komen.... jee dan ben ik 8 maanden vermoed ik.
Er zijn vrouwen die nu al zwangerschapskleding nodig hebben en al echt zwanger eruit zien... nou eeh iedereen vraagt of ik al bevallen ben ofzo.

Talleke150

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:51

Is het niet gevaarlijk voor je ongeboren kindje als je van je paard zou vallen? ( ik heb er nl. (nog) geen ervaring mee Lachen )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:52

Talleke150 schreef:
Is het niet gevaarlijk voor je ongeboren kindje als je van je paard zou vallen? ( ik heb er nl. (nog) geen ervaring mee Lachen )

Eeeeh ja je moet ook niet vallen he? Knipoog

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:58

Ik rij ook nog (23 weken zwanger), maar ik heb geen eigen paard dus rij niet veel en laag tempo.

Drie weken geleden wel behoorlijk gerede, en had nergens last van, behalve dat bij het doorzitten mn borsten zeer deden... Knipoog

Talleke150

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:01

Suzanne F. schreef:
Talleke150 schreef:

Eeeeh ja je moet ook niet vallen he? Knipoog

Hihi in principe heb je daar natuurlijk gelijk in maar we hebben helaas een hobby/sport waar we met de neus in het zand kunnen eindigen. Of zou het misschien aan mijn ruiterkwaliteiten liggen Haha!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:07

Citaat:
Nou ik hoop dat ik niet te dik word. Ik ben nu 4 maanden maar je ziet echt nog niks, ja ik zie een heel klein bolletje komen maar iedereen vraagt waar ik de baby gelaten heb.
Ik hoop dus dat ik best lang door kan rijden. Tegen de tijd dat ik zo dik ben dat ik niet meer op het paard kan komen.... jee dan ben ik 8 maanden vermoed ik.

haha!!! dat zegt niets hoor!!! Knipoog
ik heb bij de eerste tot 6 maanden doorgereden, daarna begon ik ineens erg veel te groeien, kwam uiteindelijk 30 kg aan!
maar het kan ook zijn dat je een mooi klein buikje houd, dan mag je erg blij zijn... Pling
en hoe je op het paard komt?
nou, net zo als anders... Knipoog
bij mijn 2e kindje had ik geen paard waar je op kon rijden, ik had een groene 3 jarige die ik gewoon longeerde tot ik bevallen was...
gelukkig kon ik niet rijden, ik was 34 kg aangekomen en woog 104 kg Nagelbijten / Gniffelen op het eind...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:08

Zoals ik begrijp valt het opzich wel mee en is de baby goed beschermt...........maar ja je kan altijd ongelukkig vallen. Niet vallen dus Knipoog Maar ik neem aan dat de meesten wel op een vertrouwd paard stappen waarvan ze veelal het meeste wel in kunnen schatten hoe ze reageren etc.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:09

liss schreef:
ik was 34 kg aangekomen en woog 104 kg Nagelbijten / Gniffelen op het eind...

Dit is mijn grootste nachtmerrie als ik ooit zwanger wordt....................is het bij jou weer langzaam aan terug gekomen op ouder gewicht?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:12

Wat leuk om te lezen al die zwangere paardenvrouwtjes Haha!
mijn zoontje is al weer 3,5 maar ik heb tot 3 weken voor mijn bevalling kunnen rijden welliswaar geen galop meer aan het eind, maar rijden ging nog wel heerlijk.
Ik heb tot 26 weken wedstijden gereden toen paste mijn broek niet meer, uitmesten en al dat soort stal dingen ( ik heb 16 paarden ) heb ik tot op de avond van mijn bevalling gedaan.Wel is mijn kindje 3 weken te vroeg geboren.Toch wat teveel gedaan? Bloos!

En dan het goede nieuws voor alle Zwangere dames ER IS EEN ZWANGERSCHAPSRIJBROEK echt waar ik heb hem in Duitsland besteld online bij paardenwinkel, hij zit heerlijk en dan kun je gewoon met je paardrijbroek naar de paardjes.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:20

Citaat:
Dit is mijn grootste nachtmerrie als ik ooit zwanger wordt....................is het bij jou weer langzaam aan terug gekomen op ouder gewicht?

mijn jongste is nu bijna 6 jaar, en ik moet zeggen dat er wel wat kilootjes zijn blijven hangen,
maar als je wat ouder wordt gaat het er wat moeilijker af, maar... ik mag niet klagen Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:31

Brrr Liss daar moet ik niet aan denken, ben eigenlijk nog niks aangekomen. Ben van mezelf wat afgevallen door de beroerde 3 maanden. En baby weegt nog niet zoveel he.
Ik hoop toch echt op een bescheiden buikje hoor, heb van mezelf niet zoveel aanleg voor veel buik dus ik blijf hopen op weinig kilo´s erbij, dan baby eruit en weer in model op het oude gewicht.. *droomt*
Maar als je 6 maanden probleemloos kan rijden is ook al tof toch?

Tja niet vallen inderdaad, nou is Votje geen stuiterpaard dat scheelt. Op paarden van lesklanten stap ik niet meer en net zadelmakke jonge paarden heb ik niet staan maar daar stap ik ook niet op. Ik heb een redelijk safe zwangerschapspaard.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:35

ik heb tydens mijn zwangerschap gewoon gereden tot n week van te voren maar godm ijn zoon kwma ook te vroeg 95 en n hslve week) mijjn verloskunige rij maar tot t nie meer gaat
t lijkt me wel handig als je een braaf paardheb opn n druk of heet paard zou ik niet gaan maar op n braaf paard kan t best je lichaam geeft wel aan wanneer t niet meer kan goedl uisteren naar je lichaam

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:45

Citaat:
Brrr Liss daar moet ik niet aan denken, ben eigenlijk nog niks aangekomen. Ben van mezelf wat afgevallen door de beroerde 3 maanden. En baby weegt nog niet zoveel he.
Ik hoop toch echt op een bescheiden buikje hoor, heb van mezelf niet zoveel aanleg voor veel buik dus ik blijf hopen op weinig kilo´s erbij, dan baby eruit en weer in model op het oude gewicht.. *droomt*
Maar als je 6 maanden probleemloos kan rijden is ook al tof toch?

ik moet er wel bijzeggen dat mijn eerste (Job, nu 9 jaar) 8 pond woog bij de geboorte, en mijn 2e (nathalie, bijna 6) die was 9 pond!!! Ja
het is op den duur gewoon niet comfortabel meer met rijden...
je buik gaat (meestal) in de weg zitten en je krijgt allerlei pijntjes, dan is het tijd om te stoppen!!!

Jo_oxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:58

Ik ben zowel verloskundige als fanatiek dressuurruiter. Belangrijk is dat je tijdens je zwangerschap oppast voor buiktrauma's. Praktisch gezien betekent dit dat je er als zwangere ruiter vrij zeker van moet zijn dat je tijdens het paardrijden niet valt of op een andere manier een klap in je buik kunt krijgt (bijvoorbeeld een paard dat trapt o.i.d.). Belangrijk is dus dat je op een rustig, betrouwbaar paard rijdt. Lastig hierbij is dat elk paard onverwachts toch iets kan doen. Lichamelijk is paardrijden tijdens de zwangerschap geen probleem, zolang je geen klachten hebt. Bekkenklachten zorgen er vaak voor dat zwangeren stoppen, of gewoon omdat je buik in de weg gaat zitten. Kortom: Je kunt zolang paardrijden als je wilt, zolang je je hierbij prettig voelt! Wel voorzichtig zijn met jonge, of schrikachtige paarden. Een goede zwangerschap toegewenst, groetjes Jolanda

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:59

Ik heb er geen kilo's er bij gekregen wel een ander figuur, maarja je hebt er een wondertje voor terug. De mijne woog bijna 6 pond een kleintje dus.Mijn buik zat niet in de weg, wel voel je wanneer je een stapje terug moet doen of even wat meer moet rusten ( he bah, wat klinkt dat ouwdbollig ) Maar luister maar naar je lichaam het heeft geen zin om iets anders te willen geef je er maar gewoon aan over.

Wel na de bevalling 6 tot 8 weken wachten met rijden ivm baarmoeder verzakking

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:05

Ik heb gereden tot 27week.Ben nu 30 week zwanger!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 06:41

Hoe je met je bolle buik opstapt? Ik gebruikte een stoel als opstapje. Mijn buik was echt goed bol!.
Mijn laarzen kon ik al heel snel niet meer aan, door vocht vasthouden, ben dus maar overgestapt op schoenen.
Mijn eerste was 7.5 pond, en de 2e 9e pond. Bij de 2e ben ik iets meer aagekomen, maar dat was ook maar 12 kilo ofzo. Maar die zaten dus alle in mijn buik.
Wel heb ik nu nog steeds een forse buik, voor de rest zijn de kilo's eraf (en meer) mbv het bokt-dieet-topic.
Die 6-8 weken wachten tot na de bevalling met rijden is mij nooit verteld door de verloskundige, zij zei altijd: luister naar je lichaam. Ik zat er dus na 2 weken alweer op!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:03

Ik ken iemand die zei dat het rijden toch weer tegenviel en het niet aan te raden is om zo snel weer op te stappen. Zij was ook wat incontinent enzo maar ja dat zal ook wel bij iedereen weer totaal anders verlopen.......